Ga naar inhoud

Persoonlijk woordenboek (tekstvoorspelling) op Samsung gsm


MarleenHe

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb een nieuwe samsung galaxy j5. Op mijn oude samsung galaxy gio kreeg ik, wanneer ik tekst ingaf, de mogelijkheid woorden toe te voegen aan een eigen persoonlijk woordenboek, dat de gsm daarna gebruikte in zijn tekstvoorspelling. 

1) Heeft de samsung galaxy j5 (android 5.1.1) ook zo'n persoonlijk woordenboek (screenshot in bijlage)? Hoe vind ik dat, hoe kan ik woorden toevoegen aan dat persoonlijk woordenboek??

 

2) Kan ik het persoonlijk woordenboek van mijn oude samsung overzetten naar de nieuwe samsung gsm? Hoe doe ik dat? 

Bedankt voor je tips!
Marleen

post-33136-0-91899900-1456482990_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was het inderdaad bij mijn vorige gsm (met android versie 2.3.6). Bij mijn nieuwe gsm (android 5.1.1) staat die mogelijkheid er niet bij.
Bij voorspellende tekst staat: 'leren van berichten' en 'leren van contacten', maar de mogelijkheid van 'mijn woordenlijst' is er niet meer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn smartphone (Motorola android 5.1).........via instelingen-> taal en invoer-> google toetsenbord-> tekstcorrectie, vind ik persoonlijk woordenboek terug.

Dank voor de tip. De optie 'testcorrectie' heb ik echter niet bij mijn samsung galaxy J5 met android versie 5.1.1.

Iemand met een samsung galaxy J5 die de optie persoonlijk woordenboek wél gevonden heeft? Of zit die optie er niet meer bij (en dat zou heel jammer zijn)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, maar ik vond geen url in jouw bericht. Kan je dat nog toevoegen? T

 

Misschien kan deze pagina jou helpen want daar wordt over SwiftKey toetsenbord app gesproken.

Ik heb al even gegoogeld ondertussen :-). Ik vond dit: https://swiftkey.com/en/keyboard/android/

Ziet er inderdaad interessante app uit! Dank voor de tip!!

 

Als ik het zo lees, dan denk ik dat er mogelijk ook geen woordenlijst bij is die je zelf kan beheren, maar dat het systeem zelf leert van wat je typt. 

Ik ga het uitproberen! Het zegt me ook wat dat je niet hoeft te switchen van taal, dat de app 3 invoertalen ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn smartphone (Motorola android 5.1).........via instelingen-> taal en invoer-> google toetsenbord-> tekstcorrectie, vind ik persoonlijk woordenboek terug.

 

 

Dank voor de tip. De optie 'testcorrectie' heb ik echter niet bij mijn samsung galaxy J5 met android versie 5.1.1.

Iemand met een samsung galaxy J5 die de optie persoonlijk woordenboek wél gevonden heeft? Of zit die optie er niet meer bij (en dat zou heel jammer zijn)? 

 

Je vroeg in bericht 1 of er nog een persoonlijk woordenboek aanwezig was in versie 5.1..... als je tekstcorrctie aanklikt zie je persoonlijk woordenboek staan.

Of zijn er meerdere persoonlijke woordenboeken?  :vraagteken_animatie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.