Ga naar inhoud

avi's of mp4 afspelen vanaf harde schijf optv


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb oude super 8 filmpjes gedigitaliseerd en ik kan ze afspelen vanaf een harde schijf die ik aansluit op de usb uitgang van de tv die boven staat. We hebben ook nog een oudere tv beneden met zowel usb als hdmi uitgangen maar daarop kan ik alleen foto's afspelen en niet de video's die ik op de harde schijf heb staan. Nu heb ik iets gehoord over media players maar doen die wat ik nodig heb? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

De tip van clarkie is natuurlijk top...er is voor mij ook niks beter als mediaplayer om films af te spelen op tv! Speelt alles af nooit meer moeten converteren!

Wil je geen kosten doen...kijk eens of je nog handleiding hebt van die oude tv(of zoek op het net)...zou kunnen dat tv geen films kan afspelen of in één bepaald formaat.Dan moet je je film converteren!

Heeft je pc HDMI ...aansluiten op tv en met VLC moet het normaal ook lukken.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie advies. Ik hoorde ook mensen praten over apple tv. Is dat alleen voor ipads of werkt die ook als mediaplayer. Wat de aansluiting van de computer betreft: ik wil eigenlijk gewoon iets aansluiten op de tv waarbij ik mijn computer gewoon kan blijven gebruiken op de tafel. Een mediaplayer kan ik aansluiten op mijn tv en daar kan ik dan (denk ik) een harde schijf opzetten met mijn films en video's. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

 

Een mediaplayer kan ik aansluiten op mijn tv en daar kan ik dan (denk ik) een harde schijf opzetten met mijn films en video's.

Inderdaad zo werkt het.Opletten bij aankoop welke extensies er aanwezig zijn bij de player.Tegenwoordig spelen ze bijna alles af.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

@ed97

 

Het is zo goed als zeker dat je AVI bestanden zult moeten converteren.

Daar ben ik toch niet zeker van!

Heb één oude player A.C.Rayan...kijk eens wat die allemaal afspeelt!

 

MMultimedia Weergave
Ondersteunt de belangrijkste audio-, video- en foto formaten (1080p HD-videodecodering)
Filmformaten: AVI/ MKV/ TS/ TP/ TRP/ M2TS/ MP4/ M4V/ MOV/ VOB/ ISO/ IFO/ DAT/
WMV/ ASF/ RM/ RMVB/ FLV
Muziekformaten: MP3/OGG/WMA/WAV/AAC/FLAC
Fotoformaten: HD JPEG/BMP/GIF/TIF/PNG
Foto diashow met achtergrondmuziek
Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

AVI is een container en zegt niets over de inhoud. Het kan verschillende soorten video en audio codecs bevatten.

Eén ervan is de DV-AVI codec (heb ik duidelijk vermeld) en wordt normale wijze niet afgespeeld door mediaspelers.

Andere codecs in een avi bestand zullen eventueel wel kunnen afgespeeld worden.

aangepast door ed97
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deel van de filmpjes is op videoband gezet en die heb ik gedigitaliseerd naar avi en daarna naar mp4. Het andere deel komt nog en laat ik op dvd zetten. De vob bestanden van de dvd kan ik ook heel gemakkelijk inlezen in moviemaker. Vandaar zet ik ze naar wmv en dan met een ander programma naar mp4. Gelukkig hoef ik het converteren alleen maar aan te zetten. Voor de rest doe ik wat anders. De pc werkt dan voor me. Maar het is wel heel veel werk. Maar ik heb die super 8 filmpjes natuurlijk niet voor niets gemaakt. De bedoeling is dat onze kinderen en kleinkinderen er nog naar kunnen kijken. Ik ga nog op de mediaplayer af. Ik heb er al een paar aangeraden gekregen. Die ga ik vergelijken en dan beslis ik wel. Vast bedankt voor alle suggesties. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerda,

 

Update:

 

Ik zie juist dat mijn vraag zopas al beantwoordt werd.  :)

 

Een aantal mediaplayers en zeker die van eminent kunnen zoals reeds aangehaald "bijna alles afspelen" dus meer als de meeste mediaplayers.

En dus ook vob bestanden, je hoeft ze zelfs niet meer te converteren.

 

Ook is er een type bij waar je een harde schijf kan inbouwen, bestanden die op die schijf gezet worden kan je dus heel simpel afspelen.

Zelfs als de film in een iso bestand staat kan die nog afgespeelt worden.

 

Maar de belangrijkste vraag is wat wil jij zelf allemaal bereiken met een mediaplayer?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.