Ga naar inhoud

MacBook Pro start niet meer op (spinning wheel na chim)


Aanbevolen berichten

Beste forum,

MacBook Pro 13" (model A1278 van november 2011) start niet meer op: eindeloos spinning wheel na de chim.

 

Al gedaan:

- hardware test van Apple (D toets bij opstart) => geen problemen gevonden

- schijfherstelprogramma => geen problemen gevonden (ik kan de schijf lezen met andere mac)

- er is geen recovery partitie om van op te starten, cmd + R bij opstart lukt niet

- nieuwe installatie van OSX snow leopard via dvd start, maar na een kleine 10' installatie krijg ik de melding dat de software niet kan geïnstalleerd worden op deze computer (fout in installatieprogramma, contacteer de fabrikant van de software (originele dvd, wel al geïnstalleerd in andere imac

 

Mijn volgende stappen zijn installeren van het OSX via een andere mac (kan via firewire ?) of HD uitbouwen en als externe formateren ?

Nieuwe SSD in de macbook pro proberen...

 

Nog een idee iemand ?
Merci,

jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jos,

 

Mijn volgende stappen zijn installeren van het OSX via een andere mac (kan via firewire ?) of HD uitbouwen en als externe formateren ?

Wellicht biedt onderstaande links een oplossing :

Gebruik van en probleemoplossing voor FireWire-doelschijfmodus.

How to install OS X on an external drive connected to your Mac.

heb zelf géén ervaring mee

 

Nieuwe SSD in de macbook pro proberen...

Kijk even bij iFIXIT, daar is een soortgelijk vraag gesteld Is a PCIe ssd upgrade possible?, en daar is ook een forum voor MacBook Pro 13" van 2011.

5725c3811face-Schermafbeelding_2016-05-0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het installeren van OS X via een andere mac en de SSD remote aangehecht is gelukt dankzij Diskmaker X.

Deze schijf vervolgens in de MacBook geplaatst en met Alt bij osptart deze als opstartschijf geselecteerd => mac boot nog steeds niet.

Deze schijf selecteren is me trouwens enkel gelukt met nog een OS X installatie dvd in het slot. Want nadien startte het installatieprogramma vanop de dvd, wat ik niet kan voltooien want ik raak niet verder dan de taalkeuze (muis werkt maar klikken op typen doet niets).
Opstarten zonder de dvd, met Alt ingedrukt, doet geen appeltje meer verschijnen, dus ook geen keuze in opstartschijf.

 

Conclusie: originele HD (die geen fouten vertoont) en nieuwe SSD met Maverick bootable starten niet op.
Hardware test van apple toont geen problemen => moederbord issue ?

Zinvol om naar de Apple store te brengen gezien de leeftijd van het beestje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jos,

 

Conclusie: originele HD (die geen fouten vertoont) en nieuwe SSD met Maverick bootable starten niet op.

Hardware test van apple toont geen problemen => moederbord issue ?

Zinvol om naar de Apple store te brengen gezien de leeftijd van het beestje ?

Uuuhhhh . . . . , dat is een gewetensvraag  :xd: 

U kunt zeker bij een Apple Store informeren over wat ze daarover denken en of het nog de moeite waard is.

En bij iFIXIT vragen ?

Of bij Macfreak uw vraag stellen, daar zijn er meer Mac-hardware kenners met kennis :xd:

Melding maken van een samenvattend verhaal van uw post #1 & #3 ?

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat de MacBook weer doet   :top: , hopelijk heeft u nog lang plezier van de MacBook met de nieuwe -prijzig- kabel  :xd:

Dank voor de feedback en graag gedaan  :adore: 

 

aangepast door iEscape
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.