Ga naar inhoud

Lettertype wordt niet correct weergegeven in Word


Halfje

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw lettertype geïnstalleerd, zoals ik zo veel doe maar nu ondervind ik problemen in Word.

 

Het gaat om het lettertype Mountain Retreat (otf)

 

In Powerpoint, Excel wordt het lettertype correct getoond, in Word echter wordt het vervangen door Courier (denk ik). 

In de afbeelding hieronder zie je dat het lettertype in excel (links) correct weergegeven wordt... Rechts (Word) niet.

retreat.png

 

Iemand een idee hoe ik dit binnen Word oplos?

Al verschillende keren opnieuw geïnstalleerd. Lettertype heb ik gekregen van iemand, maar ook al gedownload, steeds zelfde probleem.

 

Lettertype te downloaden op http://www.vectorhq.com/2012/01/built-to-last/ 

 

Alvast bedankt!

 

Ter info: 

office 2016

Win 10 x64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of dit je kan helpen: Klik .

Je weet waarschijnlijk wel dat, als je een Wordbestand met een dergelijk lettertype naar anderen stuurt en je ook wil dat ze het document in het bewuste lettertype lezen, je dat lettertype bij het document moet 'insluiten' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die site had ik inderdaad ook al gevonden, maar biedt helaas geen oplossing.

 

wat betreft het insluiten van het lettertype voor doorsturen wist ik inderdaad. Probleem is dat in Word (niet excel of ppt) het lettertype niet correct geladen wordt, het is weldegelijk geïnstalleerd. 

Ondertussen ook al geïnstalleerd in office 2010, zelfde probleem...  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link naar het lettertype is bij mij althans niet correct werkend.

 

indien nog niet getest stel het lettertype in Word eens in als standaardlettertype , dus ook in je sjabloon. wat levert dat op?

 

dat was helaas al getest... zonder resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was helaas al getest... zonder resultaat

Werkt hij dan bij jou in andere office programma's zoals excel, ppt? Bij mij althans wel, enkel Word geeft problemen.

 

Heb je ook geprobeerd om het lettertype te downloaden van een andere site,

zoals ook op de webpagina waarnaar ik verwees, wordt aanbevolen ?

 

Ik heb gezocht naar andere websites waar het lettertype te downloaden is maar kom altijd terug op dezelfde link.

Het originele bestand kreeg ik van de illustrator (is gebruikt in geboortekaartje en willen de etiketten voor de omslagen in hetzelfde lettertype). Kans is natuurlijk groot dat deze het ook op die site gedownload heeft aangezien het de enige plek op internet is waar het te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.