Ga naar inhoud

Windows 10 NumLock


ikaros

Aanbevolen berichten

Windows 10 is op mijn PC geïnstalleerd en dit op nieuwe SSD-schijf  en eveneens een nieuw moederbord.

Alles werkt normaal uitgezonderd de NumLock.

Ik krijg deze alleen aan de praat als ik langdurig druk op de NumLock toets maar zodra de PC opnieuw wordt opgestart  werkt de NumLock weer niet.

De raadgevingen hierover op de site heb ik eveneens geprobeerd :

- Hkey Users/Default/Control Panel/Keyboard/InitialKeyboardindicators - op 2147483650 - geen resultaat.

- Configuratiescherm/Eneergiebeheer/gedrag van aan/uitknoppen bepalen/ : "snel opstarten inschakelen" werd uitgevinkt.  De slaapstand en sluimerstand staan aangevinkt.

 

Weet iemand hoe de fout kan worden opgelost ?

 

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op voorstel van Stegisoft Hkey Users/Default/Control Panel/Keyboard/InitialKeyboardindicators op 2 gezet en herstart. PC blijft wel 10 minuten melden :

"Windows voorbereiden - Schakel PC niet uit".

Uiteindelijk PC toch afgesloten het resultaat was negatief.

Vervolgens bij KeyboardDelay de snelheid op 2 gezet - resultaat eveneens negatief.

 

Op het voorstel van Pass ben ik niet ingegaan : ik weet niet hoe ik in die Bios moet en waar ik dan die NumLock kan vinden. Kan U dat specifiëren ?

 

Ik stel me de vraag of mijn Keyboard misschien defect is gezien het wel werkt als ik de NUmLock ingeduwd houd ........

 

Ikaros.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan lang duren eer het klaar is met Windows voorbereiden - Schakel PC niet uit

Waarschijnlijk is de update de oorzaak.

 

Ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution en maak de mappen Download en Datastore leeg.

Windows zal opnieuw downloaden en opnieuw proberen te installeren.

 

Om naar de bios te gaan moet je op F2 of Del of F1 tokkelen als je de pc opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik, zoals je voorstelt :

 

C:\Windows\SoftwareDistribution en maak de mappen Download en Datastore leegmaak, en Windows zal dan opnieuw downloaden en opnieuw proberen te installeren.,

 

Maar zijn dan programma’s zoals Office, printer en scanner installatie  edm dan ook niet verdwenen ?

 

Mvg

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, bedankt voor Uw aandacht.

 

Zoals voorgesteld heb ik in de C:\Windows\SoftwareDistribution de mappen Download en Datastore verwijderd.

De Prullenbak eveneens leeg gemaakt.

 

Wat moet ik nu doen om Windows terug die files te laten downloaden ?

 

Mvg

 

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

 

Windows heeft inderdaad de files terug gedownload maar het resultaat blijft hetzelfde. :

 

Ik zal dan toch in de Bios moeten gaan zeker ?

Ik heb dat al geprobeerd tijdens het opstarten door F1, F2 of Del in te drukken maar geen Bios te zien.

 

Als het dan toch moest lukken, kan je dan zeggen wat er te doen is ?

 

Mvg

 

Ikaros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.