Ga naar inhoud

Herbenamingen van mijn USB-poorten na update?


Custard

Aanbevolen berichten

Hi allemaal

 

Sinds gisteren doet men pc raar. Plots zijn mijn USB-poorten (normaal zijn daar altijd dezelfde zaken op aangesloten) van naam gewijzigd. De 1ne ging van F naar G en zo verder...

Wat is hier de oorzaak van? Mijn media-player doet hierdoor een beetje raar (hij speel ALTIJD 1 liedje opnieuw af zelfs terwijl de shufflemode aanstaat bvb 5 nieuwe liedjes en dan plots weer dat 1 liedje) vermits hij altijd dezelfde 2 stations scande en nu alles opnieuw heeft moeten scannen. Zo ook zijn mijn extra dongles (wireless key-mouse) en bluetooth nooit van plaats verandert en toch doet de pc raar.

Heb ik een virus? Zijn er na de "upgrade naar WIn10" veel veranderingen door gegaan? Ik heb geen gratis upgrade gedaan vermits ik content ben met mij  win 8je :-)

Bij raar ondervindt ik ook dat ik sommige websites (waar ik meestal muziek afhaal) ook heel streng zijn geworden en moeilijk beginnen te doen. Hierdoor heb ik ook een adblocker gedownload en slaagt soms de pc helemaal tilt/vast.

 

Naar aanleiding van dit heb ik de pc op fouten laten scannen en deze zei da alles in orde was. Ook gedefragmenteerd (de C-schijf en mij extra media schijven), niets speciaals gewijzigd.

Dus ja.... weeral miserie ai ai ai

Wat ik wel weet is dat iemand mij zei dat de pc gewoon de poorten een naam geeft naargelang gebruik. Mijn pc onthoudt de gebruikte poorten die ik altijd gebruik voor dezelfde zaken... dacht ik...

Kan iemand mij een beetje helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het systeemherstel is het gelukt om de benamingen terug naar oorspronkelijke staat te zetten.

 

Qua rare toestanden met o.a. m'n mediaplayer is het nog steeds niet in orde.  In bijlage is een screenschot van wat ik bedoel.

De 1e keer ging het om een andere map (die is gewist en dat was dus voor niets geweest). Nu is het weer een andere map die de metadata van een (heb het niet geteld) 100-tal liedjes (denk ik) zo tevoorschijn laat komen in de playlist. Alles (mp3's) is getagd en zou geen probleem mogen geven. Zou er problemen zijn met die schijf? Please ik hoop van niet!!?

 

Het zit me toch niet lekker dat een nieuwe pc op korte tijd zo raar begint te doen... Zeker als je weet dat ze ALLES kunnen volgen van wat je doet als ze willen....

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok dus voor de Adblocker :-) Heel fijn.

 

Ik gebruik Winamp (de legale nieuwe versie 5...).

Wat mij opvalt is jaar na jaar dat er bepaalde muziekmappen opeens moeilijk beginnen te doen. Zoals nu... telkens er iets van update is of verandering via bvb Microsoft begint hier of daar iets te haperen. De map die raar deed is ook ondertussen weg. Ik snap niet goed dat alles prima werkt en na een tijd plots tegenstribbelt???

Mijn 1e externe HD is al zeker (meer dan) 5 jaar oud en ik hoop dat deze het nog wat vol kan houden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens winamp verwijderen, het register opruimen met CCleaner en winamp opnieuw installeren.

 

Het gebeurt wel meer dat programma's in de problemen komen na een update van windows.

Buiten hopen op een snelle patch is er helaas niets aan te doen.

 

Je kan altijd je (externe) harde schijf testen met HD Tune.

Download HD Tune en sla het bestand op.
Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga ik werk van maken met HD Tune.

 

Ik heb een systeemherstel gedaan en nu heeft de pc terug die updates uitgevoerd met als resultaat dat AVG een melding gaf in de trend van SYSTEM/SPOOL/DRIVER etc en dit aanschouwde als een dreiging. Hier is dan ook voor de 3e keer ofzo een nieuwe "schijf" bijgekomen. Waarvoor deze dient weet ik niet? Die schijf is soms zo ook aanwezig zelfs (denk ik) zonder updates...ben niet zeker maar heb die indruk. In bijlage kan je het zien. 

Knipsel2.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.