Ga naar inhoud

Vista loopt vast vlak na opstarten


DutchRaver

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een probleem met mijn pc. Als ik hem in de ochtend opstart dan loopt hij ongeveer na 1-2 minuten vast (hij is dan wel al helemaal opgestart). Er komt geen blauw scherm en ik moet de pc uitzetten omdat alles bevriest. Wel is het zo dat de pc de rest van de dag prima functioneert zonder vast te lopen, het is echt alleen dat moment als ik hem in de ochtend opstart. Iemand advies? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Helaas, het probleem is weer teruggekomen. Ik had de pc schoongemaakt wat ik elke maand doe en wat scanners laten lopen zoals malwarebytes  en super-antispyware (alhoewel deze niks interessants vonden). Hij loopt nu weer volledig vast vlak nadat windows is opgestart maar blijft wel normaal functioneren als ik hem de hele dag aan heb staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, DutchRaver zei:

Enigste wat ik gedaan heb is de pc schoongemaakt ...

Bedoel je daarmee dat je de pc hebt open gemaakt en het stof verwijderd?

Heb je daarna alle aansluitingen gecontroleerd en weer goed aangeduwd?

 

 

Vlak na het opstarten loopt alles vast.

Je herstart dan de pc en daarna blijft hij wel aan.

Klopt dit?

 

 

Kan je eens het volgende doen.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink tijdens de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Bedoel je daarmee dat je de pc hebt open gemaakt en het stof verwijderd?

Heb je daarna alle aansluitingen gecontroleerd en weer goed aangeduwd?

 

 

Vlak na het opstarten loopt alles vast.

Je herstart dan de pc en daarna blijft hij wel aan.

Klopt dit?

 

Klopt, http://speccy.piriform.com/results/VvFdmgYcNjAgeI6W2wfNQOF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch de werking van de ventilatoren eens goed nakijken.

AMD processoren worden normaal niet erg warm maar ik zie bij jouw dat de temperatuur toch oploopt tot 46° terwijl de processor maar op halve kracht draait.

Eigenlijk zou de temperatuur in die omstandigheden niet boven de 25 à 30° mogen uitkomen.

Ook het moederbord wordt bijna 50° en dat is eigenlijk ook aan de hoge kant.

 

Open de kast voor je de pc 's morgens opstart zodat je de ventilatoren kan zien en start dan op.

Zie je de fans dan draaien?

Is er enige verandering te zien bij de fans op het ogenblik dat het systeem vastloopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.