Ga naar inhoud

"Nieuwe" game pc vs mobo-upgrade?


Tats

Aanbevolen berichten

hoi,

De titel dekt de lading ongeveer...

maar wat extra info kan geen kwaad denk ik dan.

 

Momenteel heb ik volgende setup:

Mobo: Asus P8H67 rev3.0

Processor: i5-2400 3.1GHz 

8GB DDR3 (2x4)

500W voeding van ocz

Koeling: Zalman cnps10x extreme (nogal groot, neemt 1 slot van ramgeheugen in beslag))

geforce gtx 950

SSD 250g & SSD 80g (en 2 externe)

 Mijn mobo ondersteund geen win10... na contact met Asus hebben ze mij laten weten dat het mss wel draait maar ze garanderen niks...

Dus had ik graag mn mobo geupdate en voor zover mogelijk, al de rest behouden 

Toch overweeg ik een "nieuwe" setup (met behoud van huidige ssd's, dvd, grafische kaart, koeling, voeding & case) (al mag je wel een voorstel voor een nieuwe case doen, maar zeker niet de duurste:)

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen, csgo en bf1(helemaal onderaan staan de minimum en de aanbevolen requirements)

o    Wat is mijn budget? - goed maar goedkoop (bestaat niet wss)

o    Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling.

o    Ga ik overklokken? -Ik heb daar weinig of geen ervaring mee, dus ik denk eerder van niet (mag ik eveneens vragen of er veel verschil zit in een processor die je wel of niet mag overklokken?)

o    Ga ik later upgraden? -Welja, tis te zien, indien het ne volledig nieuwe pc zou worden (ipv enkel mobo upgrade) dan wel, indien ik enkel het mobo upgrade dan hoeft dit niet.

o    Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - usb3.0 zit tegewoordig overal op denk ik? voor de rest niks speciaal nodig.

o    Ga ik zelf assembleren? - Dat is de bedoeling.

o    Heb ik een besturingssysteem nodig? - Neen, daar beschik ik reeds over.

o    Ga ik zelf installeren? - O ja.

o    Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Intel / Geforce / Asus / Msi

o    Heb ik nog randapparatuur nodig? -Geen extra randapparatuur nodig.

o    Heb ik specifieke wensen? - Nope. Of toch, indien ik voor een geheel nieuwe setup zou kiezen, graag in een nieuwe case(zeker niet de duurste :) )

o    Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? -Belgie en geen specifieke voorkeur van winkel, betrouwbaar graag.

 

 

Minimale specificaties BF1:
  • Besturingssysteem: 64-bits Windows 7, Windows 8.1 en Windows 10
  • Processor (Intel): Core i5 6600 K
  • Geheugen: 8 GB RAM
  • Grafische kaart (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2 GB
  • DirectX: 11.0-compatible videokaart of equivalent
Aanbevolen specificaties:
  • Besturingssysteem: 64-bits Windows 10 of later
  • Processor (Intel): Intel Core i7 4790 of equivalent
  • Geheugen: 16 GB RAM
  • Grafische kaart (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3 GB
  • DirectX: 11.1-compatible videokaart of equivalent

 

 

 

 

aangepast door Tats
vraag vergeten invullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tats, 

 

De nieuwere games zoals Battlefield 1 hebben inderdaad een vrij krachtige CPU nodig, en dan is het inderdaad toch aangewezen om met een nieuw systeem te beginnen (aangezien je huidige CPU niet voldoet aan de minimale Battlefield 1 eisen). Je SSD's, optische schijf, voeding, en grafische kaart kan je wel meenemen.

 

Ik heb een lijstje gemaakt met de i5 6600K CPU, 16 GB aan DDR4 RAM-geheugen en een goed uitgerust Z170 moederbord van Gigabyte. Verder ook nog gekozen voor een mooie behuizing van NZXT. Je koeler is niet compatibel met het nieuw moederbordplatform, dus kan je eventueel ook nog voor deze Mugen 4 kiezen. 

 

Je grafische kaart is niet bijster snel, een upgrade naar een GTX 1060 zal in recente games heel wat beter presteren. Je voeding van 500W is ruim voldoende, zelfs voor een systeem met een 1060.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alright,

Ik dacht wel dat een nieuw systeem aangewezen was (dat wordt even sparen :) )

 

En bedankt voor deze setup op te lijsten, ziet er netjes uit en voor een degelijke prijs!

Hier kan ik zeker mee aan de slag (maar tzal voor volgende maand zijn helaas  :( )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor,

 

 

Ik ben alles een beetje van dichterbij aan het bekijken,

zou ik een "kleine" aanpassing mogen vragen?
De voorgestelde case is wel netjes, maar past deze setup ook met volgende case ? https://www.alternate.be/Aerocool/LS-5200-Behuizing/html/product/1277217?lk=5894

Ik dacht van wel, maar uiteraard wil ik er zeker van zijn :) (en de case is ook iets goedkoper, wat niet onbelangrijk is)

 

Ik laat nog weten hoe en wat het geworden is!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niks meer toevoegen aan mn vorige reactie, maar ik was ff de grafische kaart die je hebt voorgesteld aan het bekijken, deze lijkt verdacht veel op de voorgestelde koeling.

Kheb ze dan zelf opgezocht, maar daar bestaan precies wel veel versies van :) (en iets zegt me dat de goeikoopste zeker niet de beste koop is)

Maar met de kaart ga ik sowieso nog wat langer wachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Aerocool behuizing zal zeker passen, al vind ik wel nog geen recensies terug over die kast dus is het wat moeilijk om te beoordelen of het qua bouwkwaliteit en geluidsproductie goed zit met deze kast.

 

Oei, dat linkje voor de GTX 1060 klopte inderdaad niet. :blush: Ik had het op dit model, in dit geval de goedkoopste GTX 1060 (3GB) die beschikbaar is. De duurdere GTX 1060 modellen met 6 GB zijn inderdaad wat krachtiger, maar het prijsverschil is voorlopig nog vrij groot en eigenlijk moeilijk te verantwoorden. Het prijsverschil kan in de toekomst echter wel nog afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.