Ga naar inhoud

Foutmelding draadloze netwerkverbindingen


FlorianB

Aanbevolen berichten

Beste

 

Hiernet toch weer hetzelfde probleem gehad. Deze keer heb ik alles goed kunnen loggen. Ik kon weer met geen enkel netwerk nog connectie maken, zelfs mijn standaard thuisnetwerk niet.

 

Het ipconfig.txt bestand is gemaakt nog voor ik de renew ipconfig command probeerde. De bijgevoegde afbeelding toont het resultaat van de command. Het probleem is toch dus niet helemaal verholpen, hopelijk kan u nu zien waar het aan ligt. 

ipconfig.txt

screenshotipconfig.png

aangepast door FlorianB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is volgens mij ook het probleem. Om onverklaarbare reden lijkt op willekeurige momenten gewoon de wifi adapter uitgeschakeld, terwijl er weergeven wordt dat er gewoon naar verbindingen gezocht wordt.  Aangezien ik op deze moment wel weer internet heb, kan ik het probleem niet screenen, maar ik vond net een afbeelding op internet met dezelfde weergave van mijn situatie. Zoals je hierop kan zien staat de wifi aan, probeert de computer te verbinden, maar slaagt er niet in. Op de moment dat ik het laatste logje maakte, was het exact hetzelfde. Ik deed geen enkele speciale handeling, ik ontgrendel de computer, en ik zie al meteen dat hij geen verbinding wil maken met een netwerk. 

 

Wanneer dit voorvalt, krijg ik deze foutmelding bij elk netwerk waarmee ik verbinding wil maken. Volgens mij is er dus ergens dieper in het systeem iets dat ervoor zorgt dat op bepaalde ogenblikken plots even "het licht" uit gaat met connecten. 

 

Een uurtje of wat later (zoals nu) heb ik dan wel weer gewoon internet. Maar uiteraard, als je er niet op kan vertrouwen dat je gewoon op internet kan met je computer wanneer het nodig is, dan is er wel iets mis. 

kan niet verbinden met netwerk.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je de slaapstand?

Heb je het netwerkprobleem bij het opstarten van de laptop of bij het uit slaapstand (of standby) halen?

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Vink alle aangeboden extra's uit.

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal maar dus niet altijd??

Er zijn 2 verschillende scenario's
 

  1. "inslapen" en "ontwaken" gebeurt op dezelfde lokatie.
    Je bent thuis en de laptop gaat in slaapstand en als de laptop ontwaakt, ben je nog steeds thuis.
    In dit geval zal je waarschijnlijk geen problemen hebben met het netwerk.
     
  2. "inslapen" en "ontwaken" gebeurt op een verschillende lokatie.

    De laptop gaat in slaapstand op school en ontwaakt als je thuis komt.

    Dan ga je volgens mij wel het netwerkprobleem hebben.

 

Hou dit eens enkele dagen in de gaten en laat maar weten of mijn vermoedens kloppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad niet altijd. Bijvoorbeeld wanneer we hem deze ochtend (thuis) uit slaapmodus haalden was er weer meteen internet. Maar het is ook al gebeurd dat we hem (thuis) uit slaapmodus haalden dat er weer geen internetverbinding mogelijk was. Nu weet ik niet meer vanbuiten of de laptop al dan niet voor de eerste keer werd opgestart nadat hij mee werd genomen op school. Maar je zou inderdaad gelijk kunnen hebben. 

 

Ik hou het zeker in de gaten. Echt bedankt voor je tijd! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste

 

Net is de verbinding plots weer verbroken. De afbeelding geeft de situatie weer. Het kwam niet door in slaapstand te gaan, het gebeurde gewoon tijdens het kijken van een youtube video. Wel is het zo dat het op te lossen is door te laptop opnieuw op te starten of even in standby te zetten, en dan weer te laten ontwaken. Het houdt er dus verband mee. 

Screenshotip.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.