Ga naar inhoud

Hoe Ubuntu Server op afstand opstarten zonder WOL?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

Ik heb thuis op zolder een desktop met een Ubuntu 16.04 server erop staan. Deze staat altijd onder stroom alleen staat hij niet altijd aan. Nu wou ik deze met WOL aanzetten maar dat wil maar niet lukken. Nu was ik aan het denken of er misschien geen alternatief is. Weet iemand er toevallig eentje?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synaptic package manager? Ik denk dat u mij verkeerd begrijpt. Ik wil die server via Windows activeren maar niet via WOL omdat dit protocol mij tot dusverre nog niet geholpen heeft.

 

Toch al bedankt voor uw moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Hensyr zei:

Heb je al geprobeerd connectie te maken met Putty

Putty laat je toe connectie te maken met Windows en Linux servers of computers

Ja maar dat gaat niet als de server helemaal afgesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Dasle zei:

Heb je wel de juiste instellingen in je BIOS geconfigureerd zodat WOL kan werken?

Welke hardware gebruik je op de Ubuntu server?

 

Ik denk het wel, alles van wake-up heb ik op enabled gezet. Ik bestuur de server via putty. ( dus ik moet helemaal naar de zolder om hem aan te zetten). De enige hardware die er is is de pc zelf. Geen dvd-speler, toetsenbord, muis, monitor,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk programma gebruik je om je server te laten ontwaken via WOL, heb er ooit diverse geprobeerd maar ze werken niet allemaal.

En heb je dit programma juist ingesteld, subnet, Mac adres en eventueel IP adres en zitten er misschien routers in de verbinding met je server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.