Ga naar inhoud

vraag om aankoopadvies budgettablet, te mooi om waar te zijn?


mellinda

Aanbevolen berichten

Beste

 

Graag had ik u een vraag gesteld over de aanschaf van een budgettablet om mee te nemen met het openbaar vervoer. Mijn nieuwste laptop blijkt toch nog wat te zwaar en groot om een ganse dag overal mee naartoe te nemen.

 

De enige vereiste die ik heb is dat het toestel minstens een full hd scherm heeft met "degelijke kleuren die vrij waarheidsgetrouw zijn" (hoeft geen premiumtablet te zijn, maar liefst  toch niet al te fletsje kleuren), een batterijduur die effectief 8u meegaat met lichte programma's die draaien en een budget van maximum 200 à 230€ mag innemen als dit effectief een veel beter toestel is.

De voorkeur gaat uit naar een windows tablet maar android zou ook nog mogen als dit niet haalbaar is. Zolang het toestel vanaf het moment dat het 2 jaar oud is maar geen beveiligingslekken heeft omdat ik geen updates voor het OS kan downloaden...

 

Ik heb er momenteel eentje op het oog. Maar die lijkt te goed om waar te zijn en de twee enige websites die ik heb gevonden die het in België lijken te verkopen zijn vrij onbetrouwbaar. Ik zou eventueel in het buitenland kunnen bestellen maar dit durf ik niet o.w.v. de douane en de bijkomende invoertaxen. Ik vind daarnaast ook geen betrouwbare buitenlandse site die dit toestel aanbied. Heb al dikwijls gehoord als je een zeer aanlokkelijke aanbieding vind, dat je je er niet aan moet wagen.

 

Dit is het toestel dat mijn voorkeur krijg maar dus nergens te verkrijgen lijkt in België in/op een betrouwbare winkel/website: https://www.tabletsmagazine.nl/2016/08/chuwi-presenteert-dualboot-hi10-pro-tablet-voor-minder-dan-200-euro/

Weet er iemand of dit toestel überhaupt wel (of waar) te verkrijgen is in België of in de EU?

Of wat de ervaringen zijn?

 

Graag had ik eens naar jullie mening gepolst, aangezien ik bij de alternatieven er ook niet echt uit wijs geraak. Heb al binnenlandse en buitenlandse reviews gelezen maar dat verward mij nog harder.

 

Andere opties (zijn er heel wat) lijken mij:

MEDION LIFETAB HD P8911 Tablet titan white

LENOVO TAB 2 A10-70F 10.1" 16 GB Wit (ZA000021SE)

ACER One 10 S1002-17L5 Intel Atom Z3735F

 

Asus ZenPad S 8.0 Z580C

Acer Iconia Tab 10 A3-A40-N9NM (NT.LCBEE.006)

Acer Iconia Tab 10 A3-A30

asus transformer book t100ha-fuoo4t

 

Het doel is eigenlijk dat hij min. 8u meegaat, toch 3 jaar werkt met updates (wil geen beveiligingslek).

Het gebruik is vnl. voor foto's, Office lezen in vreemde talen die correct worden weergegeven, af en toe video's te bekijken in niet al te slechte kleuren.

Met mijn 3 jaar oude androidsmartphone lukt het langs geen kanten om bv. Duits correct weer te geven (ü geeft in alle readers foutmeldingen bij mij), zou het liefst vermijden dat dit met de tablet ook gebeurd.

 

Ppt's horen ook bij office, ik maak en lees ze meermaals per week. Ik zou graag de mogelijk hebben deze  ppt's en office op het toestel te draaien (liefst met voorkeur om deze documenten lichtelijk te wijzigen).

 

Ik hoop dat dit niet teveel informatie is in 1 keer.

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten

aangepast door mellinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Chuwi echt naar uw wens voldoet, wacht dan tot dat die te verkrijgen is in BE of NL en wel bij een betrouwbare zaak.

 

Hier is een lange thread (28 pagina's) over onbekende chinese windows tablet.

Zie vanaf pagina 25 over Chuwi.

Quote

 

Nou mijn Chuwi vi8 is inmiddels "overleden" eerst vertoonde het scherm opeens strepen door het beeld, daarna bleef Windows in een bootloop hangen en toen ik dat weer aan de praat kreeg registreerde het touchscreen opeens meerdere aanrakingen per keer, waardoor het onbruikbaar is geworden. 

 

Toch een beetje jammer, zoveel heb ik hem niet gebruikt. Ik wil opzich wel weer een kleine Windows-tablet, maar ik ben nu toch een beetje huivering om er weer 1 uit China te halen...

 

Het is een heel verantwoordelijk & een karwei om een tablet uit te filteren naar uw wens.

Het beste is, neemt onderstaande links op uw gemak eens door. 

Vraag ook nogmaals advies in de winkel als u een beslissing heeft genomen om één aan te schaffen.

 

MEDION LIFETAB HD P8911 Tablet titan white review

LENOVO TAB 2 A10-70F 10.1" 16 GB Wit (ZA000021SE) review

ACER One 10 S1002-17L5 Intel Atom Z3735F review

Asus ZenPad S 8.0 Z580C review

acer iconia tab 10 a3-a40 review

acer iconia tab 10 a3-a30 review

asus transformer book t100ha 4gb review

 

Ik zou niet voor de goedkoopste gaan, want goedkoop is vaak duurkoop :xd:

Succes toegewenst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iEscape

 

Bedankt voor uw reactie.

Ik ben momenteel alle comments van de link die u mij hebt gegeven aan het doornemen.

Lijkt mij op het eerste zicht echt een heel handig topic.

 

Mijn wensen zijn idd misschien wat moeilijk.

Ik heb echter zoveel schrik om de verkeerde keuze te maken, aangezien we enorm aan het sukkelen zijn met mijn vader zijn tablet.

 

Dat is echt een hele slag aan het worden om nog ietsje deftige vergoeding voor dat toestel in garantie te krijgen, denk dat we blij mogen zijn met een tablet van 400 euro als we er nog 25€ van terugzien... "Stukken zijn niet meer in voorraad en er moeten er heel wat worden besteld. Ja sorry meneer, we hebben geen vervanger, en als we er een hadden worden wij van uw vorig toestel terug eigenaar, hooguit alleen maar accreditatie dagwaarde dat u kan verwachten. We weten ook niet wanneer en of deze stukken ooit binnenkomen"

Hier kon hij echt niet mee lachen... Hij is al wat ouder, en als ik niet achter hem had gezeten dan had hij met die mankementen aan zijn tablet blijven rondlopen die van kwaad naar erger gingen en was de garantietermijn sowieso verstreken, of dan had hij al toegegeven na de eerste mail die hij ontving van het bedrijf...

 

Ergste is nog: ik vond dat die tabletpc in het begin zo goed werkte en echt mooie kleuren gaf... Soms namen wij die mee op verplaatsing.

 

Ik zal nog even wachten tot het einde van dit jaar vooraleer ik tot een aankoop overga.

Ik hou u nog op de hoogte welke het wordt.

 

Het blijft altijd wel grappig als ik bij elektronica winkels langsga: 4 verschillende, zeggen allemaal iets anders haha :D wie moet je dan geloven van de verkopers? :hmmmm:

 

Met vriendelijke groeten

 

Mellinda

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, mellinda zei:

Dat is echt een hele slag aan het worden om nog ietsje deftige vergoeding voor dat toestel in garantie te krijgen, denk dat we blij mogen zijn met een tablet van 400 euro als we er nog 25€ van terugzien... "Stukken zijn niet meer in voorraad en er moeten er heel wat worden besteld.

 

Ergste is nog: ik vond dat die tabletpc in het begin zo goed werkte en echt mooie kleuren gaf... Soms namen wij die mee op verplaatsing.

 

Wat erg. Hou jong / oud is die tabletpc en welk merk?

Wat is er gebeurt met die tabletpc?

Neem deze link eens door.

Dit en  deze zijn ook interessant, denk ik.

 

Hier kunt u ook proberen voor een klacht, in NL wordt klacht.nl veelvoudig gebruikt.

De wettelijke garantieperiode in Europa.

 

18 minuten geleden, mellinda zei:

Het blijft altijd wel grappig als ik bij elektronica winkels langsga: 4 verschillende, zeggen allemaal iets anders haha :D wie moet je dan geloven van de verkopers? :hmmmm:

 

Noteer dan het merk, type e.a. en vervolgens kijk naar de beoordelingen via Google, Consumentenbond of Tweakers bijvoorbeeld.

En vervolgens ook bij hun gebruikers forum (voorbeeld) rondkijken.

Persoonlijk vind ik Tweakers en Tabletmagazine (als voorbeeld) goede (eerlijke) recensies schrijven.

 

21 minuten geleden, mellinda zei:

Ik zal nog even wachten tot het einde van dit jaar vooraleer ik tot een aankoop overga.

Ik hou u nog op de hoogte welke het wordt.

 

Dat is ook het beste, niet en nooit overhaasten met aanschaffen.

Veel lees plezier :xd:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk ingegaan wat vader zijn pc betreft op het aanbod voor de vergoeding. Gelukkig hebben we na ellenlange mailing nog net de helft van de aankoopwaarde kunnen recupereren (wat nog heel goed meevalt aangezien ie bijna 3 jaar in gebruik was). Nu begint het opzoekwerk voor een nieuwe tablet voor mijn vader hihi :) . Mijn eigen zoektocht is nu gestaakt, rustig afwachten tot de koopjes en eventueel nog een beetje sparen. Heb eentje gezien die wel ietsje duurder is maar mss ook de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, mellinda zei:

Uiteindelijk ingegaan wat vader zijn pc betreft op het aanbod voor de vergoeding. Gelukkig hebben we na ellenlange mailing nog net de helft van de aankoopwaarde kunnen recupereren

 

Dat is goed nieuws!

 

17 minuten geleden, mellinda zei:

Nu begint het opzoekwerk voor een nieuwe tablet voor mijn vader hihi :) . Mijn eigen zoektocht is nu gestaakt, rustig afwachten tot de koopjes en eventueel nog een beetje sparen. Heb eentje gezien die wel ietsje duurder is maar mss ook de moeite waard.

 

Ik zou die link in mijn vorig bericht volgen:

 

Veel succes toegewenst :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Voor mijn vader zijn nieuwe tablet een gokje gewaagd en toch een chuwi hibook pro besteld in china.

Lijkt me handig om hem naast de geïnstalleerde windows ook met het android systeem te leren werken aangezien hij later graag een smartphone met android zou willen hebben:xd:

 

Als ie defect gaat, gaat ie defect. Zijn vorige heeft ook nooit deftig gewerkt in het begin.

Als de kwaliteit van het scherm echt zo goed is als er wordt beweerd, dan zullen we de douanekosten er graag bijnemen.

 

Nu zitten we thuis wel nog met 1 vraag hieromtrent: het tabletje zelf (zonder dock), zou over een micro-usb poort beschikken.

Ik zou graag een goedkope convertor kopen voor backups te maken in windows 10 met mijn externe usb 3.0 hdd's. Maar ik weet niet waar ik op moet letten.

Zou u het erg vinden om mij in de aanschaf van een adapter te adviseren?

Adapter 1

Adapter 2

Link 3

 

Een vierkante grote blok lijkt mij op het eerste zicht nog al lomp omdat ik een gevoel heb dat het mss het micro sd slot kan bedekken.

Bij sommige staat echter bij alleen maar voor mobiele telefoon. Zouden deze ook geschikt zijn voor een externe aan te koppelen via die micro usb normale usb adapter?

 

M.v.g.

aangepast door mellinda
foute poort ingegeven
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, mellinda zei:

Ik zou graag een goedkope convertor kopen voor backups te maken in windows 10 met mijn externe usb 3.0 hdd's.

 

01] Voordat er wellicht 'overbodig' een convertor wordt aangeschaft, neem deze link eerst door.

02] Betreft de convertor neem deze link ook eens door.

Is het zeker dat de Chuwi tablet een USB OTG heeft / ondersteunt?

Bij de link Adapter 1 komt Chuwi niet voor in de lijst.

 

Schermafbeelding 2016-11-19 om 18.50.50.png

Als de Chuwi USB OTG aansluting heeft dan komt link3 (voor zover ik van een afstand kan beoordelen) in aanmerking; maar dan is een 'extra' kabel nog nodig, zie screenshot rechtsonder.

 

Schermafbeelding 2016-11-19 om 18.56.07.png

Ik vermoed (hopelijk) dat die kabel mee geleverd wordt bij de Chuwi.

 

Nog wat informatie:

Welke type USB? - USB OTG kabel.

Er zijn een paar type micro-usb aansluitingen, zie deze link.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.