Ga naar inhoud

verbinding draadloos internet in buitenland


kurt5

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn probleem is in verband met draadloos internet.

Ik zit momenteel in het buitenland waar ik mijn stage doe. Ik heb mijn laptop mee en in het kantoor werken ze met draadloos internet.

Het type van mijn laptop Acer Travelmate 7730 – Intel core 2 duo processor T5670.

Als ik wil aansluiten op het draadloos internet, zei hij gisteren dat ik beperkte of geen verbindingsmogelijkheden had. I

Ik kon de router perfect zien maar kon niet surfen op het net.

Als ik drukte op herstellen, kon hij mij geen nieuw IP-adres geven;

De gegevens dat ik verkreeg waren IP 169.254.100.96 en Subnetmasker: 255.255.255.0

Indien ik het probeerde met de kabel te surfen op het internet was dit eveneens mogelijk.

Vandaag heb ik na een paar instructies een paar dingen verandert in mijn instellingen en nu krijg ik verbinding met de server maar kan niet surfen op het internet. Hij vindt de websites niet terug.

In bijlage een voorbeeld van huidige instellingen op mijn laptop.

Ik heb naast mij ook een pc om aan te werken en ik zal zijn gegevens in verband met internet meegeven:

Fysiek adres: 00-40-95-30-2D-B1

IP-adres: 172.26.0.173

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaardgateway: 172.26.0.1

DNS- Servers: 80.58.61.250

80.58.61.254

Hopelijk kan iemand mij helpen om mijn pc toch online te krijgen zodat ik met mijn familie kan skypen en zo contact houden want anders is 3 maanden lang en zou ontzettend duur worden qua telefoonkosten.

Indien er nog meer gegevens nodig zijn wil ik jullie gerust verder helpen maar ik kan wel iets van computers maar niet zo danig veel.

Bedankt op voorhand,

Evelyne

bijlage2.doc

vraagpcforumbijlage.doc

bijlage 3.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Evelyne,

169.254.100.96 lijkt me logisch vermits je wel connectie maakt met de router en verder niet.

Normaal is het draadloos netwerk beveiligd en raak je dus met een externe pc niet zomaar verbonden.

Kan je daar even horen wat ze gebruiken van beveiliging en wat de key is? Deze zal je dan moeten ingeven om verbinding met het internet te verkrijgen. Heb je nooit dergelijke pop-up gekregen?

Ook bij je eigenschappen dien je Automatisch een IP-adres laten verkijgen aan te vinken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Evelyne,

169.254.100.96 lijkt me logisch vermits je wel connectie maakt met de router en verder niet.

Normaal is het draadloos netwerk beveiligd en raak je dus met een externe pc niet zomaar verbonden.

Kan je daar even horen wat ze gebruiken van beveiliging en wat de key is? Deze zal je dan moeten ingeven om verbinding met het internet te verkrijgen. Heb je nooit dergelijke pop-up gekregen?

Ook bij je eigenschappen dien je Automatisch een IP-adres laten verkijgen aan te vinken!

In het bureau weten we niet welke beveiliging dat ze gebruiken omdat het een router is voor het hele gebouw. Ik heb geen pop-up gekregen.

Ik heb wel de code gekregen voor het inloggen op het draadloos netwerk;

Als ik automatisch ip adres aanvink dan krijg ik de melding van geen of beperkte verbinding.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen want ik in het begin deze code ingegeven en moet ze niet meer ingeven.

Hij vraagt ze niet meer, ik kan perfect verbinden met de server want heb uitstekende verbinding zegt hij, enkel kan ik niet surfen op het internet want dan zegt hij dat hij webpagina kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je bent verbonden met de router maar niet met het internet, vandaar ook je 192-adres. Moest je goed verbonden zijn zou je een 172-adres krijgen.

Werk je met een Wifi-tooltjevan Acer? Kijk even onderaan je taakblak of je een icoontje ziet van je Wifi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even terugkomen op mijn vorige comments.

Als je een 169-adres krijgt dan heb je geen geldig IP, m.a.w. dan ben je zelf niet verbonden met de router.

Kan je even automatisch een IP verkrijgen aanzetten en dan nog even laten weten wat je krijgt als IP-adres?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.