Ga naar inhoud

app foto's


Adri1

Aanbevolen berichten

hallo,

dit is mijn eerste bijdrage op dit forum.

de app foto's van windows 10 is een leuk progje.

door een recente update is de layout serieus 'verbeterd'....

ik vind het echter maar niks.

is er iemand die weet of de vorige versie nog ergens te vinden is of dat je de update kan teniet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎-‎11‎-‎2016 om 15:02, Adri1 zei:

hallo,

dit is mijn eerste bijdrage op dit forum.

de app foto's van windows 10 is een leuk progje.

door een recente update is de layout serieus 'verbeterd'....

ik vind het echter maar niks.

is er iemand die weet of de vorige versie nog ergens te vinden is of dat je de update kan teniet doen?

 

Dag Adri,

 

Deel jouw bevindingen. Voorheen werkte het voor mij perfect, maar nu dus niet meer. Gebruikte vooral de functie "selectief scherpstellen", maar deze lijkt helemaal verdwenen te zijn?

 

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

 

Gr.,

NIels

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier meer info over de recente wijzigingen in de app Foto's: https://www.onmsft.com/news/windows-10-photos-app-massive-update

Lees de commentaren onder dat artikel (sorteer die even op 'Sort by Oldest', dat leest wat makkelijker) en dan zie je dat niet iedereen blij is met deze update.

 

Het is volgens mij niet mogelijk om de oudere versie van de app Foto's te downloaden. Wel lijkt het onder bepaalde voorwaarden mogelijk om via Systeemherstel terug te gaan naar het een tijdstip voordat deze app gewijzigd werd.

Daarvoor is het wel noodzakelijk dat je al eerder het zelf maken én automatisch maken van herstelpunten mogelijk hebt gemaakt. Microsoft heeft namelijk in al zijn wijsheid besloten om Systeembeveiliging uit te schakelen in Windows 10.

Hier een handleiding hoe je Systeembeveiliging inschakelt in Windows 10:

Als je dat nu nog moet doen, dan ben je te laat. Er zijn dan geen herstelpunten beschikbaar en je kunt niet makkelijk terug naar de tijd dat je nog de oude versie van de app Foto's had.

Had je Systeembeveiliging al wel zelf ingeschakeld, dan kun je dus wel terug. Alleen moet je daarna wel zien te voorkomen dat de app Foto's opnieuw die (voor jou) ongewenste update krijgt. Lees daarvoor de korte handleiding van TheProphet1 op de volgende website: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-photos/install-previous-version-of-photos-app/a4811558-c768-41f8-8bac-78169306089c

Wanneer je zijn handleiding volgt, betekent dat volgens mij wel dat je daarmee de automatische update voor alle programma's uit de Store uitschakelt. Ik vraag me af of dat gewenst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, ik moet wat toevoegen, zie ik. TheProphet1 heeft zijn oorspronkelijke reactie weggehaald, omdat die niet meer werkt, schrijft hij.

 

Ik moet nu even uit mijn hoofd zien op te schrijven wat zijn oorspronkelijke reactie was. Die luidde ongeveer zo:

1. Zet een herstelpunt terug met een datum van voor de update.

2. Ga naar de Store; klik bovenaan op het poppetje en log in.

3. Schakel dan het automatisch updaten van apps uit de Store UIT.

 

TheProphet1 heeft die reactie zojuist echter weggehaald en zijn nieuwe reactie (van 21 november 2016) luidt:

Quote

 

Sorry for the people whom my suggestion didn't work... I should have been more specific. My advice was time-sensitive. I didn't know how long people had for it to work, and I thought it would be longer. To clarify:

 

The open system restore option will no longer work. I don't know of any other methods, sorry.

I'm not quite sure why it isn't working any longer (I only got my laptop recently, and never changed settings), but if I had to guess, I'd guess people have since had another update since the one that downgraded the photo editor.

 

 

Het nadeel van het gebruiken van Windows 10 apps is dat die op elk moment gewijzigd kunnen worden. Je bent net gewend aan een bepaalde werkwijze en dan zijn bepaalde opties of filters niet meer beschikbaar. Dat is inherent aan de apps van Windows 10. Wil je dat niet, dan moet je gebruik maken van andere (niet-Microsoft) programma's voor fotobewerking, waarbij je wel zelf kunt bepalen of je dat programma wilt updaten of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.