Ga naar inhoud

hoe gpedit gebruiken om een blokkering programmainstallatie op te heffen


cornesa

Aanbevolen berichten

hallo,

    ik heb eigen windows7 premium (geen bedrijfs PC)en kon een programma niet meer installeren. kon dat zelfde programma vorige week nog wel maar heb het daarna afgehaald. Nu ik het weer opnieuw wil installeren komt de melding "" de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd. Vreemd dus omdat het een paar dagen geleden wel kon. Heb diverse malware en spyware programma;s laten schoonmaken.  Ik heb gpedit geinstalleerd omdat in het forum deze mogelijkheid werd aangegeven. Maar als ik nu dit open krijg ik zoveel mogelijkheden dat ik niet weet wat nu te doen. Kan iemand mij verder helpen ? Falstring? alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht zit er een registerinstelling dwars die is overgebleven van die eerste install.

eerst een herstelpunt proberen: ga start-configuratiescherm-systeem, klik in linkerkolom op systeembeveiliging en kies knop systeemherstel

als het aanbevolen herstelpunt niet oud genoeg is, kies dan 'meer herstelpunten vermelden' en op het volgend schermpje komt nog eens zo'n optie.

het gaat uiteraard om een herstelpunt van net vóór die install.

 

lukt dat niet, dan zul je moeten aangeven welk programma het betreft, zodat we hier verder op zoek kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Falstring. bedankt voor je reactie. Helaas herstelpunt maken lukt al een tijdje niet. Is gebeurd na een reparatie en nieuwe installatie bij een computerwinkel waarbij men windows 7 32 heeft vervangen door windows 7  64. er staan 3 oude herstelpunten in (van die 32- versie dus_) en die kan ik niet verwijderen, maar erger ook geen nieuwe herstelpunten aanmaken. is ook een serieus probleem waar ik ook van alles al heb geprobeerd. Als je daar een oplossing voor hebt heelll graag. het installatieprobleem betreft het Programma Pinnacle 14. videobewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

systeemherstel instellen: ga naar configuratiescherm-systeem, linkerkolom systeembeveiliging, volgend scherm knop configureren. kies daar je c: schijf, stel de grootte in op zeg 15% en maak een herstelpunt.

verwijderen oude herstelpunten: merkwaardig dat die van 32bits versie zichtbaar zijn, dan is er (denk ik) toch geen sprake van een volledig nieuwe install van windows.

wat zie je in configscherm-systeem: staat daar wel 64 bit systeem??

 

heb je Pinnacle wel netjes verwijderd via configscherm-programma's en onderdelen?

ik vermoed nog steeds dat resten van Pinnacle je dwars zitten.

dat kun je oplossen (wel veel werk): in C;\program files en C;\programfiles(86) alle mappen van Pinnacle verwijderen

ook in c:\gebruikers\appdata\local en ..\roaming  (wellicht via beeld eerst instellen dat je verborgen en systeembestanden kan zien) alles van Pinnacle verwijderen

 

download en installeer ccleaner https://www.piriform.com/ccleaner/download  free version.

nb in eerste schermpje helemaal bovenin de taal aanpassen.

laat ccleaner het register schonen en hertstart de pc.

probeer dan Pinnacle opnieuw te installeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo falstring

je bracht me op het goede spoor. uiteraard had ik tevoren ccleaner, malware programma's , revo uninstaller, al gebruikt. Maar ik heb nu voor het eerst de grondige schoonmaakoptie gebruikt. daar kwamen weer heel wat Pinnacle bestandjes uit. Daarna Search Everything als zoekmachine de gehele computer laten doorzoeken en daar kwam weer een pagina filetjes tevoorschijn. die allemaal verwijderd en toen Pinnacle opnieuw geinstalleerd. Doet het goed ! bedankt.

 

het tweede al langdurig probleem vwb het niet kunnen maken van herstelpunten. Je suggesties had ik al vele malen geprobeerd. maar zonder resultaat. Er valt geen herstelpunt te maken en de bestaande oude (dus net voor de overgang van32 bit naar 64 bit (heb ik echt) kan ik niet verwijderen. Dat zijn systeembackups en is een bekend probleem volgens melders op internet. Alleen die kunnen allemaal wel nieuwe herstelpunten maken. Heb je nog een idee wat ik zou kunnen doen ?

alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken. Groetjes Cornesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Falstring

daar staan geen oude herstelpunten.

dan komt keurig het configuratiescherm met alle opties. ik heb daar al een paar keer de systeembeveiliging voor c: schijf uitgeschakeld en comp weer opnieuw opgestart etc. sttat ook op 15 %. Ik zag een andere suggestie op internet en dat is proberen in de veilige modus. Ik laat je dat weten

groet

cornesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je daar systeembeveiliging kunt uitschakelen, moet systeembeveiliging dus(!) aangestaan hebben....

als systeembeveiliging is uitgeschakeld moet op dat scherm de optie 'inschakelen' staan.

nb: elke keer je daar op uitschakelen klikt worden de aanwezige herstelpunten gewist!

 

geef ook eens aan waar je die 32bit herstelpunten op je schijf hebt gevonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.