Ga naar inhoud

Processorgebruik 100%


NicoleJ

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had reeds geruime tijd beeldflikkeringen (soms zelfs sec lang zwart scherm).  Een kennis stuurde me een link om mijn videokaart te updaten.
Het installatieprogramma kon echter niet starten: melding: <dit grafisch stuurprogramma kan geen compatibele graf hardware vinden>

Via apparatenbeheer en beeldschermadapters heb ik gezocht naar de naam van mijn huidige grafische kaart.  Ik heb de naam gegoogled en een download gevonden.
Naam grafische kaart : NVIDIA Geforce GT240M

Ik heb nu versie 341.44

Geen beeldschermflikkeringen meer. Tot hier het goede nieuws

De volgende dag: processorgebruik 100%

Heeft het een met het ander te maken ?

Wat te doen

Naamloos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het een heeft waarschijnlijk niets met het ander te maken.

Volgens de afbeelding is het de G Data virusscanner die ongeveer 90% van de cpu gebruikt.

Aangezien het van de virusscanner komt, zou ik me nog geen zorgen maken.

Je kan het wel even in de gaten houden of het op 100% blijft staan of dat het na een tijdje zakt tot een normaler niveau.

Je kan ook nakijken of het elke dag op 100% staat.

 

Hou het enkele dagen in de gaten en laat het resultaat maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het processorgebruik is opnieuw normaal.

Wel heb ik nu opnieuw beeldschermflikkeringen, zelfs na een nieuwe update van 'NVIDIA Geforce GT240M' grafische kaart - momenteel versie 342.00.

Meestal beginnen de flikkeringen bij het opstarten en worden gaandeweg minder tot helemaal stabiel.  Na een tijdje (soms enkele uren) begint het opnieuw.

En, lach nu niet, als ik eens op tafel klop of ik geef hem een tik, is het beter.  Ik krijg daarom de indruk dat het eerder ligt aan mijn scherm zelf.  Wat denk jij?

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een opmerking:

Vorige maal had ik en probleem met " windows verkenner werkt niet meer"

Jullie hebben me toen een hele rits van handelingen laten doen maar zonder succes.

Ten lange leste zou het te wijten zijn aan stof in de laptop.

Stof verwijderen gaf geen soelaas hetgeen ik al vermoedde.

De correspondentie werd dan maar afgesloten.

Op zoek in het internet gaf iemand de raad om 'mywinlocker' te deleten, nogal drastisch, maar wat kon ik verliezen.

En ja hoor, windows verkenner deed het weer, weliswaar met foutmelding zoals 'Daewoo.dll ontbreekt, of iets in die aard.

Sinds enkele weken geen foutmeldingen weer en mywinlocker staat terug in het lijstje, waarschijnlijk zonder fouten.

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, NicoleJ zei:

Wel heb ik nu opnieuw beeldschermflikkeringen, zelfs na een nieuwe update van 'NVIDIA Geforce GT240M' grafische kaart - momenteel versie 342.00.

Meestal beginnen de flikkeringen bij het opstarten en worden gaandeweg minder tot helemaal stabiel.  Na een tijdje (soms enkele uren) begint het opnieuw.

En, lach nu niet, als ik eens op tafel klop of ik geef hem een tik, is het beter.  Ik krijg daarom de indruk dat het eerder ligt aan mijn scherm zelf.  Wat denk jij?

Dan zou het inderdaad aan een slecht contact kunnen liggen.

Je kan het altijd laten nakijken door een technieker in de winkel.

 

43 minuten geleden, NicoleJ zei:

Vorige maal had ik en probleem met " windows verkenner werkt niet meer"

Jullie hebben me toen een hele rits van handelingen laten doen maar zonder succes.

Ten lange leste zou het te wijten zijn aan stof in de laptop.

Stof verwijderen gaf geen soelaas hetgeen ik al vermoedde.

De correspondentie werd dan maar afgesloten.

Op zoek in het internet gaf iemand de raad om 'mywinlocker' te deleten, nogal drastisch, maar wat kon ik verliezen.

En ja hoor, windows verkenner deed het weer, weliswaar met foutmelding zoals 'Daewoo.dll ontbreekt, of iets in die aard.

Sinds enkele weken geen foutmeldingen weer en mywinlocker staat terug in het lijstje, waarschijnlijk zonder fouten.

Bedankt voor de feedback hierover.

Anderen kunnen er misschien ook hun voordeel mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.