Ga naar inhoud

Internet traag nadat zoon eigen pc heeft


LouiseH

Aanbevolen berichten

Hoi

 

mijn zoon heeft inmiddels een eigen pc op zijn kamer, sindsdien is de internetverbinding op mijn eigen pc erg slecht. Ik heb glasvezel internet met draadloze verbinding (KPN). Omdat bereik niet optimaal was heb ik al langere tijd geleden een Devolo versterker er tussen (al voordat zoon eigen pc had). Die versterker zit nu in het stopcontact op kamer van zoon (zolder). In het netwerkcentrum zag ik twee verbindingen terug, de Devolo en de normale internetverbinding. De normale internetverbinding pakt hij nu niet meer, staat een rood kruis bij. Volgens mijn zoon komt dit omdat hij 'een vast IP' heeft en conflicteert dit ? Ik kan nu dus alleen nog via Devolo verbinden en dat gaat super super traag en met regelmaat valt de verbinding weg. Ook lijkt de hele pc  trager te werken. De pc van mijn zoon werkt prima en heeft een snelle internetverbinding.....Weet iemand een oplossing voor mijn probleem ?

 

Groetjes, Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-12-2016 om 19:22, LouiseH zei:

De normale internetverbinding pakt hij nu niet meer, staat een rood kruis bij.

 

Het zal hier om de LAN-verbinding gaan denk ik. Staat er niet bij 'Kabel niet aangesloten?'

Ga via Configuratiescherm naar Netwerk en Internet > Netwerkcentrum > Adapterinstellingen wijzigen.Toon eens een afbeelding van dat venster en ook van het venster 'Netwerkcentrum'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis werkt de Devolo via je stroomnetwerk?

Mijn advies is om even de Devolo eruit te gooien en je hoofdrouter weer terug te brengen naar de originele setting. Wanneer dat werkt, kun je weer gaat "opbouwen".

Je zoon heeft overigens geen vast IP-adres nodig. Als het goed is regelt je router dit zelf en is er geen apart Devolo-netverbinding nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor de late reactie. Deze week is erg druk geweest.

Ik zou het volgende doen:

  • Devolo terug naar fabrieksinstelling en daarna even uitschakelen
  • inloggen op je router
  • controleren of je wifi wel op de router ingeschakeld is
  • opnieuw met je computer met je router draadloos contact maken
  • wanneer dat gelukt is je Devolo weer aankoppelen.

Ik zie trouwens een hoop "open" netwerken staan. Welke provider gebruik je zelf? Die van Ziggo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.