Ga naar inhoud

Skype


Jean Paul

Aanbevolen berichten

18.00

 

De man op 0800 nr. zei dat er aan de lijnen geen problemen zijn maar eerder configuratieproblemen  zijn ontstaan die zich uiten op een goede werking. ( ???  begrijpen wie kan of daar kennis van heeft.)  Liet toch in de verte horen dat ze aan vervanging toe zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lomar 43

 

Zo, ik heb nu de nieuwe modem bBox3 geinstalleerd en alles loopt vlot .....................behalve ja, met Skype blijft het hetzelfde probleem.

Na  11 à 13 sec. verbreekt de verbinding.   Schrijven kan.

Dus , waar zit nu het probleem ??

Skype heeft upgrade gedaan en daaruit zijn de problemen ontstaan.  ZE spreken daar van mensen die geen SS2E hebben kunnen  problemen ondervinden.

Wat is dat juist en hoe kun je dat nagaan ?

Kan uw relatie van bij Proximus geen verdere info bekomen hierover ?

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lees ik op de site van Skype:

"Als uw computer geen SSE2-ondersteuning heeft, kunt u niet meer gebruikmaken van videobellen en scherm delen. De meeste moderne computers hebben SSE2-ondersteuning (een processorinstructieset die in 2001 werd geïntroduceerd), maar er zijn nog steeds computers die niet alle functies van de nieuwste Skype-versie kunnen gebruiken."

Het zou mij verwonderen dat uw PC geen SSE2  ondersteuning heeft. Of hij zou al van een ouder type moeten zijn.

Wat je nog kan doen is een progje Coreinfo downloaden waar mee ge kunt zien of SSE2 aanwezig is .

Of een oudere versie van Skype downloaden. http://www.oldversion.com/windows/skype/

Om met dat progje te werken zal, ik morgen een werkwijze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ge een i7 processor hebt, ben er bijna zeker van dat SSE2 ondersteunt wordt.

Wil je 100% zeker zijn volg dan deze procedure.

Download Coreinfo van deze site

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc835722.aspx

 

skype8.JPG

 

kies voor "opslaan als"  en kies voor bureaublad

er staat nu een zip file op uw bureaublad, rechtsklik er op en kies voor uitpakken in coreinfo

 

skype6.JPG

 

Op uw bureaublad staat er nu een mapje coreinfo

skype7.JPG

 

Ga nu naar "start" en vul in het zoekveld "cmd" in (zonder aanhalingstekens)

 

skype1.JPG

 

Bovenaan links klik op de dos prompt

skype2.JPG

 

Dit schempje gaat nu open

 

skype3.JPG

 

Vul verder aan met:  desktop\coreinfo\coreinfo.exe  let op gebruik desktop en niet bureaublad

 

skype4.JPG

 

Druk op enter en dit verschijnt, een beetje scrollen en je kan zien of SSE2 ondersteunt wordt

 

skype5.JPG

 

Ik heb het vermoeden dat dit bij u het geval zal zijn... dus terug naar af... of terug naar proximus.

Ik neem nog eens contact op met de proximus medewerker voor verdere tips.

 

 

 

 

skype1.JPG

aangepast door lomar43
verkeerde jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.