Ga naar inhoud

Corrupte chkdsk.exe, mogelijks door malware.


Broerke

Aanbevolen berichten

Zou je het zien zitten om de schijf van de laptop nog eens aan te sluiten in je vaste pc en dan een schijfconftrole te doen met HD Tune?

Je vaste pc best opstarten in win 7.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

 

HDTune-error-scan.png

 

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren (dus de schijf van de laptop) en druk op Start. (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

 

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.
Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.


Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 minuut geleden, Broerke zei:

In veilige modus krijg ik geen bluescreen, enkel een zwart scherm en een heropstart. Maar ik kan opstarten in veilige modus met opdrachtprompt. Maar ik ken te weinig  van dos commando's ....

Dat zou best kunnen want het is de initialisatie van windows die niet wil lukken.

Hiermee zijn we niet veel mee want met dos commando's kunnen we dit niet oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer "bevriest" binnen het uur als ik HDTune gebruik ... Enkel een hard reset zorgt terug voor een "werkende" pc.

Na een volledige malware scan waar er Trojans werden mee gevonden en een chkdsk vanuit XP start W7 nu op zonder de vraag om te controleren op consistentie. Als ik de harde schijf uit de laptop aankoppel, krijg ik deze vraag wel, maar dan om de harde schijf van de laptop te controleren op consistentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Broerke zei:

Als ik de harde schijf uit de laptop aankoppel, krijg ik deze vraag wel, maar dan om de harde schijf van de laptop te controleren op consistentie.

Als je hier de checkdisk uitvoert op de laptopschijf, wat is dan het resutaat?

 

9 minuten geleden, Broerke zei:

Mijn computer "bevriest" binnen het uur als ik HDTune gebruik ... Enkel een hard reset zorgt terug voor een "werkende" pc.

Is HD Tune op dat moment bezig met de errorscan van de harde schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Hier bedoelde ik de laptopschijf want dat is de schijf waar het probleem zich voordoet.

Ja, welke andere schijf zou ik controleren? (^_^)

Bij het opstarten heb ik chkdsk laten lopen. Ik heb verkleinde maar toch voldoende duidelijke foto's in de bijlage gezet.

SAM_3405.jpg

SAM_3407.jpg

SAM_3406.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat met slechts vier kilobyte aan verdwenen data Windows niet meer opstart. Ik heb al schijven gezien met ettelijke mega aan beschadiging en de computer startte nog op. Hij had wel zijn tijd nodig. Maar goed, het is niet anders. Een nieuwe HDD erin en een linuxbesturingssysteempje erop en de laptop zal weer snorren als van tevoren of als nooit te voren*.

 

 

*: afhankelijk van hoe men bekend is met Linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Broerke zei:

Jammer dat met slechts vier kilobyte aan verdwenen data Windows niet meer opstart. Ik heb al schijven gezien met ettelijke mega aan beschadiging en de computer startte nog op.

Het komt er op aan wat er op de beschadigde sector of blok staat.

Als dat een vitaal bestand is om windows op te starten, is de pc onbruikbaar.

Als er geen data op de beschadigde blok staat, zal je het niet eens merken.

 

Laat maar weten of je nog hulp nodig hebt of dat we het topic mogen afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.