Ga naar inhoud

Mails kwijt in Thunderbird


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows 10 , met het mailprogramma Thunderbird.

Nu gebeurd het  als ik in Thunderbird mail ophaal, en mee ga werken , dan ben ik al de mails in Postvak In  kwijt,

Kan ze dan ook nergens meer terug vinden. wel vervelend zo raak ik mails die ik nog niet heb beantwoord kwijt.

Ik weet ook niet wat ik bij mailinstellingen veranderen moet.

 

Misschien lijkt het mij beter om een ander Email programma te nemen. Ik werkte altijd met Windows Live mail, nooit geen problemen mee.

Ik windows live mail eraf gehaald, daar Windows live mail in 2017 niet meer ondersteund wordt.

Welk mail programma is een aanrader.

 

Grt Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf ook Thunderbird en heb even wat zitten experimenteren hoe het zou kunnen komen dat jij je mails in Postvak IN niet meer ziet.

 

Klik in de menubalk van Thunderbird op Beeld en dan op Conversaties. Er moet een punt staan voor Alle:

 

585134a82c7c8-Alle_conversaties.png

 

Wanneer jij per abuis een punt hebt staan voor Ongelezen, dan betekent dat dat alle mails die je gelezen hebt, niet meer getoond worden in Postvak IN.

Je bent die mails dan niet kwijt, maar ze worden niet getoond. Zet je de punt voor Alle, dan worden alle mails weer getoond.

 

Ik kan enkel hopen dat dit de oplossing is voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste afbeelding heb jij de map Drafts open staan. Overigens een vreemde naam, want normaal hoort die map Concepten te heten; je hebt immers een Nederlandse versie van Thunderbird!

Het lijkt me logisch dat de map Drafts/Concepten leeg is. Die is bij mij ook altijd leeg. Ik maak een e-mailbericht doorgaans direct af en dan verstuur ik het. Er zit alleen iets in de map Concepten, wanneer ik een mail half afmaak en dan opsla, met de bedoeling er een volgende keer mee verder te gaan.

 

Daarnaast is het zo dat je per map (Postvak IN, Verzonden, Prullenbak enz. enz.) kunt aangeven welke conversaties je wilt zien. Je moet dus echt Postvak IN open hebben staan en dan pas klikken op Beeld > Conversatie. Controleer dat dus nog een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al de instellingen van Thunderbird nog een nagelopen, kon hier niets bijzonders vinden .

Ik blijf als ik Thunderbird geopend heb , en er zijn mails binnen gekomen dat toch na een 20 minuten de mails uit postvak In verdwenen zijn  houden 

Ik heb mail van windows geinstalleerd . en heb daar ook hetzelfde probleem , ik krijg mails binnen , en die zijn ook in 20 minuten weer weg 

Kan het niet aan  beveiligings instellingen liggen van Window 10 (Defender) 

Dus bij andere mailprogramma,s hetzelfde probleem 

 

2016-12-15_110954.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 3 verschillende mail programma,s geprobeerd. Thunderbird- Windows mail. Windows live mail. 

Bij alle 3 de programma,s als ik daar mail op binnen krijg, en ik laat ze even staan (nog niet gelezen)  en ik ga ondertussen

aan een ander programma werken, om daarna weer terug te gaan naar een willekeurig mailprogramma,s , dan zijn de mails weg. 

Dus het probleem ligt niet specifiek bij een mailprogramma. het probleem doet zich bij alle drie de mailprogramma,s  voor. 

Kan het niet zo zijn dat er bij kpn een  bericht rond ging dat Microsoft problemen had met internet. microsoft is toch een onderdeel van windows. 

Of het moet aan windows defender liggen of aan KPN Veilig. 

 

 

 

 

Ik hoor het wel. 

 

Grt Gerard 

 

 

2016-12-15_170748.jpg

mail 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al weer wat verder, bij al mijn  3 mail programma,s doet zich het probleem voor , dat ik mail die binnenkomt in Postvak in , na ongeveer 15 minuten weer verdwenen zijn.

Zo mis ik dus ook mails als ik een tijd niet achter mijn pc zit.

Ik kom er maar niet achter waar dit nu aan ligt , of het nu aan Windows defender ligt , (antiivirus programma )  of KPN Veilig  (ook Virusprogramma) 

Alle hulp is welkom, ik wordt er gek van. 

 

Grt  Gerard Elsing 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Het is dan ook lastige materie.

Jij hebt je vraag dinsdag gesteld. Het is nu vrijdag en behalve ik heeft er verder niemand nog gereageerd. Daarom ga ik toch nog een poging wagen, ook al ben ik hier zeker geen expert in

.

Het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door de manier waarop jij het KPN account hebt ingesteld in de diverse e-mailprogramma's. Je kunt daarbij kiezen voor IMAP of voor POP3.

Hier legt KPN uit wat de verschillen zijn tussen IMAP en POP3: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16722

 

Het belangrijkste daaruit:

Quote

Het verschil tussen IMAP en POP3
Bij gebruik van IMAP blijven je e-mailberichten op de KPN server staan. Zo heb je met een tablet, smartphone of een computer altijd overal toegang tot je e-mailberichten.  IMAP staat voor Internet Message Access Protocol. Maak je gebruik van POP3, dan download je de e-mailberichten naar je apparaat. Hiermee zijn ze van de KPN server af en dus niet met een ander apparaat nog op te halen.

 

Gebruik je POP3, dan kun je de e-mail dus slechts downloaden en bekijken in 1 e-mailprogramma op slechts 1 apparaat.

Jij wilt je mail echter bekijken op meerdere apparaten en in meerdere e-mailprogramma's. Dat betekent dat je op elk van die apparaten (smartphone; desktop pc; laptop) en ook in elk e-mailprogramma (Windows Live Mail; Thunderbird; de app Mail in Windows 10) het KPN e-mailaccount een IMAP account moet zijn.

 

Wat kan er gebeuren wanneer in alle e-mailprogramma's behalve eentje het KPN account is ingesteld als IMAP?

Je opent bijvoorbeeld de app Mail van Windows 10 op je computer en je ziet nieuwe mail van KPN binnenkomen in Postvak IN. Prima!

Daarna open jij Windows Live Mail en ook daar komt de nieuwe mail binnen.

Je gaat terug naar de app Mail en... hé! alle nieuwe mails zijn daar verdwenen?! In dat geval kan het zo zijn dat in Windows Live Mail het KPN account als POP3 is ingesteld. Na binnenhalen van de mail wordt die mail verwijderd van de server van KPN. Wanneer je dan teruggaat naar de app Mail waar het KPN e-mailaccount mogelijk als IMAP is ingesteld, wordt Postvak IN gesynchroniseerd met de server van KPN. Daar staat niets meer in Postvak IN, want die mails had je net binnengehaald met Windows Live Mail, en daardoor verdwijnen de mails uit Postvak IN van de app Mail.

Bij een POP3 account wordt automatisch om de zoveel minuten (je kunt meestal zelf instellen om de hoeveel minuten) gecontroleerd of er nieuwe e-mails staan op de server van KPN, en die mails worden dan gedownload naar de harde schijf van je computer, waarna ze verwijderd worden van de server van KPN.

Bij een IMAP account wordt ook automatisch om de zoveel minuten gekeken of er nieuwe e-mails zijn, maar die worden dan niet van de server afgehaald. Er wordt gekeken wat er op dat moment in je postbus van de KPN server staat en je krijgt dan in dat programma dezelfde inhoud te zien als wat er op de server van KPN staat.

 

Gebruik je op alle apparaten en in alle e-mailprogramma's IMAP, dan betekent het verwijderen van 1 e-mail uit 1 e-mailprogramma (bijvoorbeeld de app Mail), dat die mail ook automatisch verdwijnt uit alle andere e-mailprogramma's op al je apparaten. De inhoud wordt immers steeds gesynchroniseerd met de inhoud van je postbus op de servers van KPN.

 

Je zult dus moeten nakijken in alle programma's die jij gebruikt of je KPN e-mailaccount is geconfigureerd als IMAP.

Tegenwoordig raadt KPN het gebruik van IMAP aan, maar dat is nog niet zo heel lang zo. Vroeger kon dat helemaal niet. Je kon toen niet voor IMAP kiezen. Een KPN account was toen een POP3 account. Punt uit! En dat kwam omdat je postbus bij KPN vrij klein was. Op de servers van KPN heeft iedere klant van KPN een eigen postbus waar je inkomende mail in terechtkomt. Die postbus was vroeger slechts 30 MB groot. Als jij dan een week op vakantie was geweest en je kwam terug dan kon het zo zijn dat je postbus bomvol zat. Vooral wanneer iemand zo aardig was geweest om jou een aantal e-mails met onverkleinde foto's te sturen. En mensen die jou dan nog een e-mail stuurden, kregen een mailtje terug van de postmaster van KPN, waarin stond dat de mail niet bezorgd kon worden omdat de postbus van de ontvanger vol zat.

Tegenwoordig is je postbus bij KPN niet 30 MB, maar 1 GB groot, en daarin kun je heel wat post laten staan.

 

Ik zit zelf ook bij KPN, maar ik heb ervoor gekozen om mijn KPN e-mailaccount te blijven gebruiken als POP3 account. Ik heb meerdere computers, laptops en tablets, maar ik haal mijn KPN mail slechts binnen op 1 computer en met 1 e-mailprogramma (Thunderbird).

Op mijn andere pc's en ook wanneer ik onderweg ben met een tablet, dan kan ik wel de mails bekijken die ik nog niet thuis heb binnengehaald met Thunderbird. Daarvoor gebruik ik dan webmail van KPN. Ik bekijk dan dus de mails zoals die in mijn postbus op de server van KPN staan. En als ik weer thuis ben, haal ik die mails pas echt binnen. Dat is mijn keuze.

 

Maar wat moet jij nu gaan doen? Om niet nog meer mails te verliezen zou ik je het volgende willen aanraden:

Heb jij naast dat e-mailadres van KPN nog een ander e-mailadres, bijvoorbeeld van Google (eindigend op @gmail.com) of van Microsoft (eindigend op @live.nl; @hotmail.com; @msn.com; @outlook.com enz.)? Indoen ja, dan zou ik ervoor kiezen om via webmail van KPN al je binnenkomende mail voorlopig door te laten sturen naar dat alternatieve e-mailadres van Google of Microsoft.

 

Dat doe je zo:

Klik op de volgende link om naar webmail van KPN te gaan: https://webmail.kpnmail.nl

Als die website geopend is, log je in met je volledige e-mailadres van KPN en je bijbehorende wachtwoord

Nadat je ingelogd bent, klik je helemaal rechts in de zwarte balk op Instellingen.

Nadat het Instellingenvenster geopend is, klik je in de linker kolom op Email, en daarna daaronder op 'Automatisch doorsturen'

Dan zie je zoiets (mijn afbeelding wijkt mogelijk iets af omdat ik een printscreen met mijn iPad heb gemaakt):

 

5853bcee70e07-KPN_e-mail_automatisch_doo

 

Zet een vinkje voor 'E-mail automatisch doorsturen aanzetten'.

Vul daaronder je e-mailadres van Google of Microsoft in.

Zet een vinkje voor 'Bewaar een kopie van het doorgestuurde bericht'

Klik daarna rechts onderaan op de knop Opslaan.

 

En daarna ga je al je e-mailprogramma's nalopen. AIs je KPN e-mailaccount in al die programma's ingesteld op IMAP of is er toch nog eentje die ingesteld is op POP3?

 

Pas wanneer je de oorzaak van het probleem gevonden en verholpen hebt, kun je het doorsturen van alle e-mails weer uitzetten via webmail van KPN.

 

Hier nog een pagina met informatie over het instellen van de e-mailaccount van KPN op alle mogelijke apparaten: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/15769/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.