Ga naar inhoud

prestaties van mijn pc


clovis

Aanbevolen berichten

hoikes,

 

lang geleden...is het nuttig eigenlijk om de prestaties van de pc te weten? wat betekent dit correct? is dit ideaal om te weten of je computer snel of traag werkt? wil mij wat verdiepen in dit ...graag wat hulp.

mijn scores zijn :

 

processor : 7,5

geheugen ( ram) :7,7

grafisch: 7,4

grafische weergave voor spellen : 7,4

primaire harde schijf : 5,9

 

wat is nu de conclusie van mijn pc?

wat is overdrachtsnelheid van schijfgegevens van de primaire harde schijf...waar ik een 5,9 op 10 haal ?

wat is jullie score in feite?

 

gaat een pc beduidend vlugger als de visuele effecten aangepast worden?

 

dus nogal veel vragen...daar het niet dringend is...neem gerust jullie tijd.

als er info bestaat over mijn vragen op internet,mag je gerust mij de link geven.

 

grts clovis.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een link naar info over de prestatie-index voor Windows 7: http://www.pctipvandedag.nl/windows-7/de-prestatie-index-nader-bekeken

De maximale waardering per onderdeel is niet 10, maar 7,9.

Hoger dan 7,9 wordt bij Windows 7 dus niet gegeven.

Dat betekent dat bij jou alleen de harde schijf wat lager scoort. Die krijgt als cijfer een 5,9. Dat is echter een normaal cijfer voor een traditionele harde schijf.

Wanneer je de harde schijf zou (laten) vervangen door een SSD, dan zou die een hoger cijfer krijgen, omdat een SSD nu eenmaal een stuk sneller kan lezen en schrijven dan een gewone harde schijf.

 

De totale score van je pc is 5,9. Dat is dus de score van het laagst presterende onderdeel. Het is niet zo dat het gemiddelde wordt genomen.

conclusie van jouw pc: prima pc! Niets mis mee! 

Zou je de grafische weergave van spellen willen verbeteren, dan zou je de huidige grafische kaart moeten (laten) vervangen door een (veel) duurdere. Zoiets moet je alleen doen wanneer je ontevreden bent over de huidige weergave én wanneer jij daar het geld voor over hebt.

 

Tot zo ver mijn bijdrage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt porrelaar...zat gewoon te denken dat er iets mis was met die 5,9.

maar betreffende die SSD schijf...ik denk dat het een SSD schijf is dat in mijn pc zit...hoe kan ik dit te weten komen aub?

en volgens dit artikel zou windows 10 vlugger gaan...wat ik wel durf te betwijfelen.

grts clovis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je zelf niet weet of er een SSD of een gewone harde schijf in je computer zit. Heb je die computer kant en klaar gekocht of heb je hem samen laten stellen en laten bouwen door een bedrijf?

Wanneer je de computer kant en klaar hebt gekocht zal er bij de specificaties zeker hebben gestaan of er een SSD of een gewone HDD in zit. En soms zitten beide erin: een SSD voor Windows en alle programma's en daarnaast een gewone HDD voor je persoonlijke data.

Dus kijk even op de website waar je die computer hebt besteld en zoek de specificaties op. Kun je die website niet meer vinden en ben je zelfs alle aankoopgegevens kwijt, dan zijn er nog allerlei manieren om te achterhalen of er een SSD of een gewone HDD in de computer zit:

1. Computer openmaken en kijken. Als het een desktop pc is, dan zie je het meteen. Een SSD is kleiner dan een gewone harde schijf voor desktop pc's.

2. Durf je de pc niet open te maken, dan kun je gebruik maken van een programma als Speccy. Hier een handleiding voor Speccy, geschreven door kape. Klik op de rode woorden "Speccy - Handleiding" om die handleiding te openen en te kunnen lezen:

 

Ik heb Speccy even laten draaien op mijn Windows 10 pc. Let op de rode rechthoek, die ik zelf getekend heb. Je ziet dus dat Speccy herkent dat hier een SSD wordt gebruikt:

 

586264825807f-2016-12-27_13_42_21-Pirifo

 

Naast de SSD van 240 GB zit ook een gewone traditionele harde schijf van 2 TB voor mijn persoonlijke bestanden.

 

Quote

en volgens dit artikel zou windows 10 vlugger gaan...wat ik wel durf te betwijfelen.

Volgens welk artikel?

Hooguit zal Windows 10 wat sneller opstarten dan Windows 7, maar dan enkel wanneer de functie 'snel opstarten' is ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.