Ga naar inhoud

HP Pavilion dv7 windows 10 upgrade


Badlegend

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met een probleem.

Mijn moeder haar laptop (HP pavilion) werkte op win7 perfect. Maar omdat ze constant meldingen kreeg dat haar beveiliging niet meer in orde was doordat win7 niet meer wordt geupdatet, hadden we beslist om de upgrade naar win10 te doen. Aangezien haar laptop compatibel werd aanzien door microsoft en aangezien ik zelf al op mijn laptop de upgrade had toegepast zonder problemen te ondervinden hebben we dit gedaan.

De installatie op zich is vlekkenloos verlopen. 

Maar na het heropstarten van haar laptop (Pavilion dv7) kreeg ze een melding dat haar grafische chip niet kon geupdate worden en dus niet kon gevonden worden.

Ik heb al verschillende keren geprobeerd om de drivers te verwijderen en de meest recente erop te zetten, maar dit resulteert altijd in het zelfde probleem. 

Momenteel heeft ze dus een enorm lelijke 800x600 resolutie en gaat haar beeld enorm traag.

Heeft hier iemand nog problemen mee gehad en daar een oplossing voor gevonden, of weet er iemand de oplossing voor dit probleem?

 

Alvast bedankt.

 

Badlegend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, Badlegend zei:

Maar omdat ze constant meldingen kreeg dat haar beveiliging niet meer in orde was doordat win7 niet meer wordt geupdatet, hadden we beslist om de upgrade naar win10 te doen.

Windows 7 wordt nog ondersteund tot 2020. Dat kan de oorzaak van die beveiligingsmeldingen niet geweest zijn. Daarvoor had je dus niet moeten upgraden naar Windows 10.

 

Twee vraagjes:

  1. Sinds wanneer is die upgrade uitgevoerd?
  2. Geef eens de volledige modelnaam van die pc. Er zijn verschillende modellen van die HP Pavilion dv7 gemaakt. Achter dv7 volgt er nog iets. Hier een voorbeeld van een volledige benaming: HP Pavilion dv7-3100eb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, droske zei:

Windows 7 wordt nog ondersteund tot 2020. Dat kan de oorzaak van die beveiligingsmeldingen niet geweest zijn. Daarvoor had je dus niet moeten upgraden naar Windows 10.

 

Twee vraagjes:

  1. Sinds wanneer is die upgrade uitgevoerd?
  2. Geef eens de volledige modelnaam van die pc. Er zijn verschillende modellen van die HP Pavilion dv7 gemaakt. Achter dv7 volgt er nog iets. Hier een voorbeeld van een volledige benaming: HP Pavilion dv7-3100eb

 

Owkeey, dan hebben we ons daar wat in vergist. De upgrade dateert van ongeveer augustus/september.

Modelnr is pavilion dv7 4000sb

 

Alvast bedankt

aangepast door Badlegend
Modelnaam toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Klik met de rechter muisknop op START.

Klik op  Apparaatbeheer.

Dubbelklik op beeldschermadapters.

Klik met de rechter muisknop op je grafische kaart en kies Stuurprogramma's bijwerken.

Klik op Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken .

Laat Windows rustig zijn werk doen. Het kan zijn dat het scherm enkele malen gaat flikkeren, maak je dan niet ongerust. Start na afloop de pc opnieuw op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Windows 10 kan niet zo goed overweg met ATI Radeon videokaarten.

Er is een behoorlijke kans dat het met deze driver goed komt: https://www2.ati.com/drivers/amd-catalyst-15.7.1-win10-64bit.exe

Het is een rechtstreekse download-link. Na het downloaden voer je dat installatiebestand dus uit.

Kijk eerst eens of systeemherstel ingeschakeld is en maak een herstelpunt aan. Dat is sowieso altijd verstandig bij dergelijke installaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske ,

 

ik had het beter moeten lezen, maar die Catalyst drivers heb ik al enkele keren proberen te installeren

Daar geeft hij elke keer een fout na het installeren van de drivers.

Ik heb ergens een SS staan van de waarschuwing die we krijgen en dan zet ik hem nog bij m'n post.

Maar dus om oven terug te komen op je optie, daar loopt het ook mee mis.

 

Badlegend

probleem mama.png

aangepast door Badlegend
Afbeelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.