Ga naar inhoud

Linux Mint ervaringen?


Aanbevolen berichten

Hey,

 

Bedankt voor de reactie.

Ik zal m'n probleem even verduidelijken.

Ik heb een tijdje geleden mint 17.1 naast m'n win8.1 geinstalleerd.

De installatie ging vanzelf zoals gezegd.

En ik heb met mint kunnen werken.

Alleen kreeg ik hem heel slecht opgestart.

Dan bleeft hij hangen op het mint logo.

Daar ben ik een oplossing voor gaan zoeken en dit bleek opgelost te kunnen worden met een bepaalde regel toe te voegen aan GRUB2.

Alleen kwam dan het volgende probleem dat ik heb dan niet volledig afgesloten kreeg.

Gisteren ben ik dan nog maar eens uit nieuwsgierigheid gaan kijken en nu blijkt er op het forum een heel goede how-to te staan. Daarin lees ik dat je bij de installatie een partitie moet kiezen voor de master bootloader en daar verwijzen ze naar de al bestaande UEFI bootloader (FAT32).

Dit heb ik nooit geselecteerd.

Vooral omdat ik bang ben als er iets mis gaat met de installatie of met linux zelf ik problemen heb om windows terug op te starten. (Heb ik met vroegere versies van linux ook gehad maar dan met bios mobo's) dan moet je weer vanalles gaan aanpassen in GRUB2 of zelfs terug verwijderen.

Maar nu is mijn vraag, kan mijn probleem daar liggen of maakt het niet echt uit waar de bootloader wordt geinstalleerd?

 

Badlegend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi beste Badlegend,

 

Het feit dat je nu Windows en Linux Mint kan kiezen in uw opstarten duid er op dat uw Grub2 juist is geconfigureerd.

Alles hangt er een beetje van af hoe je de installatie hebt uitgevoerd.

Heb je bij de installatie gewoon gekozen om Linux Mint naast Windows 8.1 te installeren dan zal de installer zelf de partitie voor de bootloader gaan selecteren zonder dat u die zelf moet gaan kiezen.

Heb je bij de installatie gekozen voor de optie "Iets anders" dan moet je zelf de partitie gaan selecteren voor de bootloader.

 

Wat hebt u gedaan?

 

En wat is die regel die u hebt toegevoegd aan de Grub2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de keuze om linux mint naast win8.1 te installeren niet gekregen.

Dus ik heb "iets anders" gepakt. En dan heb ik de partitie genomen waar ik linux op installeerde.

Die regel zal ik even opzoeken want dat is al even geleden. Ik zal het nog in mijn post zetten als ik hem heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.