Ga naar inhoud

PC crasht regelmatig


jeff48

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Windows update is niet OK. Er zijn al sinds juli 2015 geen updates meer geïnstalleerd. Dat is het belangrijkste werkpunt.
  2. Ook zijn de temperaturen van de Processor en en de videokaart aan de hoge kant.

Nieuwjaarsdag is traditioneel een drukke dag voor mij. Daarom stel ik voor dat ik je bij punt 1 vanavond adviseer.

Punt 2 kun je in afwachting zelf al in orde brengen als je er de tijd voor hebt. De oorzaak is stofophoping achter en op de ventilatoren van de processor en de videokaart.

Dat stof moet verwijderd worden zodat de koeling terug optimaal is. Lees HIER hoe je dat aanpakt.

 

Nog een fijne Nieuwjaarsdag en hopelijk tot vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de Windows Update-probleemoplosser voor Windows 8.1, Windows 8, en Windows 7 en voer deze uit.

 

Herstart de pc.

Ga naar Windows update / Instellingen 

Stel deze zo in.

Afbeeldingsresultaat voor Windows 7 update instellingen

Installeer de Meest recente Windows Update Agent.

Herstart de pc en laat hem minstens tot vanavond aan staan.

Van zodra er updates beschikbaar zijn wordt dat aan de hand van een icoontje in de taakbalk weergegeven. Opgelet, dat kan in eerste instantie verborgen zitten achte het kenmerkende ^ - teken. Sleep het dan naar de systeembalk zodat je het in het vervolg altijd snel opmerkt.

Belangrijk: In de huidige situatie is het van groot belang dat je nooit meer dan een 50 à 60 tal updates ter gelijkertijd laat downloaden en installeren. Geef ook eerst voorrang aan alles wat met .NET Framework te maken heeft.

Je zult bij dat updaten heel veel geduld moeten hebben want dat gaat meer dan een 24 uur duren vooraleer alles geïnstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Droske,

 

Ik heb reeds de Pc afgestoft maar enkel langs de buitenkant. Ik kan de kast niet ontmantelen.

Er is een probleem met de Windows instellingen. Ik geef je hiervan een tekst bericht en het screenshot waarom ik geen instellingen zou kunnen wijzigen:  

bij het screenshot:

1 aanbevolen updates is aangevinkt.

2 Wie kan updates installeren is aangevinkt.

3 Microsoft update kan ik nog aan nog uitvinken.

4 Softwaremeldingen is aangevinkt

 

 

"

Waarom kan ik in Windows geen systeeminstellingen wijzigen?

Als de computer onderdeel uitmaakt van een netwerk in een organisatie, zoals een school, overheidsinstelling of bedrijf, heeft de systeembeheerder van uw organisatie mogelijk bepaalde instellingen uitgeschakeld of zelfs verwijderd met Groepsbeleid. Groepsbeleid is een Windows-functie waarmee systeembeheerders de toegang van gebruikers tot Windows-functies kunnen beheren. Neem contact op met de systeembeheerder als u vermoedt dat u door Groepsbeleid geen wijzigingen kunt aanbrengen in een instelling waartoe u toegang moet hebben.

Als de computer geen onderdeel uitmaakt van een netwerk, heeft mogelijk een gebruiker met beheerdersbevoegdheden Groepsbeleid op de computer gewijzigd om toegang tot de instellingen te verwijderen. Vraag in dat geval de beheerder of deze de door u gewenste instellingen wilt wijzigen.

Ga naar de Microsoft-website voor IT-professionals voor uitgebreidere technische informatie over Groepsbeleid."

PC hulpforum updates.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, jeff48 zei:

Ik heb reeds de Pc afgestoft maar enkel langs de buitenkant.

Dat zal wel als grapje bedoeld zijn zeker? hoe je die kast kunt openen dat bekijken we nog wel.

 

Eerst dat ander probleem.

 

Controleer of je beheerder bent. Als je dat bent zou het volgende mogelijk moeten zijn:

  • Druk op Windowstoets+X
  • Klik op Opdrachtprompt (Als beheerder)


Als alleen wordt gevraagd om op ja/nee te klikken, dan ben je beheerder. Als gevraagd wordt om een gebruikersnaam/wachtwoord ben je dat niet.
Je kunt het venster daarna weer sluiten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen grapje, helaas, maar de verluchting van de ventilatoren zat wel dicht met stof en ook dat ander propellertje zat vol stof.

knop Windows+x lukt niet. Dan maar via bureauaccessoires gegaan. rechtermuisklik op opdrachtprompt > klik op als administrator uitvoeren: wilt u het volgende programma wijzigingen aan deze computer aan te brengen. Er stond ja of nee!

 

Ik neem dus aan dat ik beheerder ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de verluchting van de ventilatoren zat wel dicht met stof en ook dat ander propellertje zat vol stof.

Dat stof is dus verwijderd. dan is dat al opgelost.

 

De andere problemen gaan we nu in kaart trachten te brengen.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.