Ga naar inhoud

PC crasht regelmatig


jeff48

Aanbevolen berichten

Kan je eens een nieuw speccy logje plaatsen?

 

 

39 minuten geleden, jeff48 zei:

Ik kan nog steeds mijn windows-updates niet bepalen. Zie daarvoor bericht 6.

Dat laat ik over aan droske.

 

 

40 minuten geleden, jeff48 zei:

Bij de geïnstalleerde anti-ware programma's is Microsoft Security Essentials ingeschakeld. Windows defender evenwel niet en ik kan deze ook niet activeren.

Dat is normaal.

Bij de installatie van een anti-virus programma (zoals MS security essentials) wordt windows defender automatisch uitgeschakeld.

Niks om je zorgen over te maken dus.

 

 

42 minuten geleden, jeff48 zei:

Er wordt ook regelmatig melding gemaakt dat Microsoft Silverlight is geblokkeerd omdat het verouderd is en moet worden bijgewerkt. Als ik dat doe dan word ik gewaarschuwd dat het schade kan toebrengen.

Normaal krijg je de updates voor Silverlight binnen via de windows updates (maar die werken dus niet)

Je kan de nieuwste versie van Silverlight hier downloaden.

De waarschuwing wordt gegeven ter informatie.

Je kan ze eigenlijk gewoon negeren (wegklikken).

 

 

49 minuten geleden, jeff48 zei:

Destijds heeft men 'illegale' programma's op de PC geïnstalleerd. Ik neem daarom aan dat ik bijvoorbeeld telkens dit onderstaande venster krijg bij het openen van Word?

Neem daarvoor contact op met die "men" die office heeft geinstalleerd en vraag hem naar de code om office te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dit: op de mail in mijn inbox staat "ga naar dit bericht". Het heeft altijd gewerkt maar nu niet.

Tijdens een van de downloads voelde Amazon zich geroepen om te infiltreren op mijn PC. Ik heb een deel kunnen verwijderen maar Amazon Assistent kan ik niet verwijderen uit mijn programma's en  onderdelen.

 

Ik zie bij programma's en  onderdelen dat Silverlight gisteren is geïnstalleerd.

Alleen heb ik mijn twijfels bij de configuratie. Ik kan bijvoorbeeld "Automatische updates installeren (aanbevolen)" niet aanvinken.

De onderstaande screenshots geven meer informatie.

 

 

 

 

Machtigingsilverlight.PNG

Webcammicrofoonsilverlight.PNG

Toepassingsopslagsilverlight.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-1-2017 om 12:25, jeff48 zei:

Destijds heeft men 'illegale' programma's op de PC geïnstalleerd. Ik neem daarom aan dat ik bijvoorbeeld telkens dit onderstaande venster krijg bij het openen van Word?

 

Dat wordt inderdaad bevestigd door het feit dat de door u ingegeven productcode niet wordt aanvaard.

Als PCH forum nemen wij afstand van het gebruik van illegale software en bieden daardoor ook geen hulp bij het oplossen van problemen met die software.

Een goede raad, neem afscheid van die 'spullen'. Je ondervind er nu zelf de narigheden van hé.

 

2 uren geleden, jeff48 zei:

Tijdens een van de downloads voelde Amazon zich geroepen om te infiltreren op mijn PC.

Waarschijnlijk het vinkje van de extra aanbieding niet verwijderd bij de installatie van bv Java. Altijd goed opletten bij installaties van gratis software en niet zo maar op Next of volgende klikken zonder de venstertjes van de installatie wizard te lezen.

Hier een voorbeeld. het is een oud screenshot van in de tijd dat Java de Ask toolbar als sponsor had:

Java_Ask toolbar.JPG

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk dat jullie daar geen hulp voor bieden.

Die heb ik inderdaad niet uitgevinkt, die parate kennis heb ik niet bij het downloaden van gratis software maar bedankt voor het advies!

Heb je ook een instructie om die Amazon assistent te verwijderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
     

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Amazon zou je geen last meer mogen hebben.

 

Met configureren van Microsoft Silverlight ben ik nooit bezig geweest, daar kan ik je dus niet bij helpen.

Misschien weet kweezie wabbit of iemand anders daar meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.