Ga naar inhoud

pc met windows xp opkuisen


spike666

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een oude pc die ik zou willen gebruiken voor mijn dochtertje.

Deze pc heeft windows xp en IE8.

Alles wat erop staat mag weg.

Het enige wat ik op die pc zou willen is windows, een browser en eventueel office (die er nu al op staat), maar misschien recentere versies.

De pc werkt anders behoorlijk.

Hoe pak ik dit aan het best aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziehier het log-bestand.

 

Dit bericht stuur ik niet vanop bovenstaande pc. De website wordt op die pc niet correct weergegeven waardoor ik geen reactie kan toevoegen. (Ligt dit aan de 'verouderde' browser?)

Dus is het steeds overzetten van bestanden via usb vanop die pc naar een recentere pc en omgekeerd. 

 

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829};c
{2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F};c
C:\Program Files\Google\Google Toolbar;fs
SunJavaUpdateSched;s
BitTorrent DNA;s
C:\Program Files\DNA;fs
C:\Program Files\USEIT2002 XP\tools\werkstation\beheer.exe;f
{C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B2};c
{C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B3};c
{e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583};c
C:\Program Files\Common Files\BOONTY Shared;fs
PostgreSQL Global Development Group;s
C:\Program Files\PostgreSQL;fs
Seekdns Service;s
pgsql-8.1;s
C:\Program Files\Common Files\Supportsoft;fs
UseSocketService;s
C:\Program Files\USEIT2002 XP\UseSocketService.exe;f
C:\Documents and Settings\Rocco\Application Data\DNA;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Startup Information
  • Running Processes
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de foutmelding van JAVA, heb je nu toch de meest actuele versie op deze PC. De download en installatie is dus wel degelijk gelukt. Voor het verwijderen van de programma's die je niet meer wenst op deze PC, stel ik voor dat je dit zelf eerst via Configuratiescherm -> Software tracht uit te voeren. Je krijgt daarin een overzicht van de aanwezige software en elk programma valt daar te verwijderen. Zo heb je zelf de eerste keuze om te behouden wat je nodig acht en de deleten wat weg mag. Als dat uitgevoerd is, kunnen we dan verder kijken wat er nog moet gebeuren om ook de restjes en ongewenste programma's (die niet verwijderbaar waren) toch aan te pakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al gedaan.

 

Er staat echter wel nog een hele lijst waarvan ik niet weet of ik ze nodig heb of niet.

Ik had eigenlijk alles willen formateren, een blanke pc maken en dan helemaal opnieuw beginnen.

Maar dan ben ik waarschijnlijk ook windows en office kwijt. Ik heb geen cd's of zo.

Als je terugzet naar fabrieksinstellingen ben je ook alles kwijt zeker.

Of moet ik met een recoverycd werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Spike666,

 

Het topic ben ik al een paar dagen aan het volgen en eigenlijk kan ik hier geen meerwaarde aan bieden.
Maar hebt u al eens gedacht om er een nieuw Linux distro op de computer te installeren?

U bent dan wel Windows en Microsoft Office kwijt maar u krijgt er een virus vrij en modern besturingssysteem voor in de plaats met de volgende mogelijkheden:

- Firefox webbrowser waarmee u het internet op kan.

- LibreOffice, een Office pakket gelijkwaardig aan Microsoft Office.

- Thunderbird e-mail programma waarmee u mails kunt ontvangen en versturen van uw provider.

- Rhythmbox waarmee u naar uw favoriete muziek kunt luisteren.

- Brasero waarmee u uw favoriete muziek op een cd kunt branden.

En nog een hele reeks programma's zoals een teksteditor (Kladblok), rekenmachine, wereldklokken enzoverder...

 

Kortom een besturingssysteem speciaal ontworpen voor mensen zoals u die Windows gewoon zijn en toch graag een nieuw besturingssysteem op hun oude XP computer willen hebben.

Zou dit misschien iets voor u kunnen zijn?

 

Kijk even naar dit filmpje als voorbeeld:

 

aangepast door Hensyr
filmpje aan toevoegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hensyr,

 

dat is een optie waar ik ook al aan gedacht had (ubuntu of zo), maar hoe ga ik dan te werk om alles wat er nu opstaat eraf te krijgen. Als ik windows eraf smijt, hoe start hij dan op?

Naar MSDos prompt? En hoe krijg je de nieuwe os er dan op?

PC is een pentium van 't jaar 2002, HD 80GB, geheugen 2GB: zal nieuw os niet te zwaar zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.