Ga naar inhoud

Tweede beeldscherm niet zichtbaar


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Op mijn nieuwe PC Medion MD 8881 wil ik een tweede monitor aansluiten.  De hoofdmonitor is aangesloten via DVI-D.  Mijn tweede scherm via VGA.  De videokaart is AMD Radeon (TM) RX 460 - zie bijlagen.  Via de beeldscherminstellingen kan ik geen tweede monitor detecteren.  Deze tweede monitor heeft geen HDMI aansluiting.  Hoe kan ik alsnog een tweede monitor toevoegen ?

 

mvrgr,  

 

Dirk

 

AMD.JPG

Beeld.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen hardware kenner, maar ik probeer een en ander duidelijk te krijgen, zodat je (door anderen!) beter geholpen kunt worden.

 

De eigenschappen van je nieuwe PC Medion MD 8881 worden hier besproken: http://computerkiezen.nl/website/computer-aanbiedingen/medion-akoya-p5360-e-md-8881-aldi-29-oktober-2016/

 

Vooral dit gedeelte van de review is voor jou van belang:

 

Quote

 

De P van: slechte of geen grafische chip

Een bijzonderheid van deze Intel Core i5-6402P processor is de letter P in de processornaam. Deze P geeft aan dat er een slechtere (of geen) grafische chip in de processor zit. De normale Intel Core i5-6400 processor heeft een HD 530 grafische chip. Deze Core i5-6402P processor heeft een slechtere grafische chip, namelijk de HD 510. Deze grafische chip geeft mindere grafische prestaties.

Net zoals bij de Medion Akoya P5330E (MD 8876) die op woensdag 25 mei 2016 te koop was is dit totaal geen probleem. De Medion Akoya P5360 E (MD 8881) heeft namelijk een losse grafische kaart van AMD. Hierdoor zal de grafische chip in de Intel Core i5-6402P processor helemaal niet gebruikt worden. Hij wordt als het ware uit gezet omdat er een betere losse grafische kaart in de computer zit.

Zoals ik in mei 2016 ook al vertelde vind ik dit een slimme keuze van Medion om een P-processor te kiezen. Hij is namelijk sneller dan een Intel Core i5-6400 processor en de grafische chip gebruik je toch niet. De keuze voor een Intel Core processor zonder grafische chip zou natuurlijk nog logischer zijn. Maar die bestaan simpel weg niet.

 

 

En jij schreef:

Quote

De hoofdmonitor is aangesloten via DVI-D.  Mijn tweede scherm via VGA.  De videokaart is AMD Radeon (TM) RX 460.

 

Naar mijn weten heeft je grafische kaart, de RX460 de volgende aansluitingen:

  • DVI-D
  • HDMI 2.0
  • DisplayPort 1.4

Dus geen VGA aansluiting. Dat betekent dat jij het tweede beeldscherm niet hebt aangesloten op een aansluiting van de RX460, maar direct aan het moederbord. En die aansluitingen horen bij de onboard grafische chip, de HD 510 die is uitgeschakeld.

 

Laat even weten of mijn veronderstelling klopt dat je het tweede scherm direct hebt aangesloten op het moederbord.

Misschien weten andere forumleden toch een mogelijkheid om die grafische chip in te schakelen. Of kennen zij een mogelijkheid om je tweede monitor (via een adapter?) toch aan te sluiten op de RX460.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle info.

@porrelaar: ik had die info over die P van de grafische chip ook al gelezen voordat ik die PC had gekocht, maar ik had nooit de link gelegd naar die uitgeschakelde VGA-poort.  Bedankt om me daar op te wijzen.

 

@Clarkie: bedankt voor de links.  Ik heb er een gelijkaardige besteld via Ebay.  Weer iets bijgeleerd !

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.