Ga naar inhoud

opstarten windows 10


wolfrider

Aanbevolen berichten

Opstarten van windows 10 bij mij duurt toch langer als bij  7 en 8 .

Normaal?

Bovendien ergert mij het updaten waar je geen controle meer over hebt.

Je bent bezig met je pc en krijgt de vraag om op terug  op te starten om updates te installeren.Kan je uitstellen natuurlijk maar mijn

andere laptop die ik heb vroeg om terug op te starten om updates te installeren , heb ik daarstaks gedaan en is nu al een half uur bezig met die updates , ondertussen zit je vast...Zijn zo'n lange updates normaal ?

aangepast door wolfrider
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, wolfrider zei:

Nu melding dat ook mijn startmenu classic shell zich dient te configureren aan nieuwe besturingssysteem.

Tja. Waarom heb je eerder een classic shell geïnstalleerd? Dat is iets dat ik niet begrijp. Het zijn korte termijns oplossingen waar je vroeg of laat toch afstand moet van nemen en die enkel maar voor problemen zorgen binnen Windows.

Die pc is waarschijnlijk niet veel gebruikt geweest de laatste maand, want de op mijn pc dateren de laatste updates van 17 december 2016.

 

1 uur geleden, wolfrider zei:

Opstarten van windows 10 bij mij duurt toch langer als bij  7 en 8 .

Normaal?

Inderdaad, zeker niet sneller.

 

En je ergernis over Windows 10 update deel ik met je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wolfrider zei:

Opstarten van windows 10 bij mij duurt toch langer als bij  7 en 8 .

Normaal?

Als je pas naar de 10 gegaan bent wèl: dan moet hij een boel updates en zo binnenhalen en praat je al makkelijk over een paar uur.

Eenmaal dit stadium voorbij, gaat de opstart sneller dan bij de 7,8 - ook het afsluiten is opmerkelijk sneller.  (bij mij toch)

 

1 uur geleden, wolfrider zei:

ovendien ergert mij het updaten waar je geen controle meer over hebt.

Je bent bezig met je pc en krijgt de vraag om op terug  op te starten om updates te installeren.Kan je uitstellen natuurlijk

Klopt , maar je kan natuurlijk zelf bepalen wanneer hij de updates installeert - doe dit dan op een idle ogenblik toch?

(en nogmaals: eenmaal de grote beginupdates voorbij valt het allemaal wel mee ~afhankelijk van je systeem natuurlijk)

1 uur geleden, wolfrider zei:

Zijn zo'n lange updates normaal ?

Bij de 10 dus wel  (men opteert nu blijkbaar voor : éénmaal een grote update ipv tien maal een kleine - enfin: in het algemeen gesproken toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 is een 'vals starter'. ten minste indien 'snel starten' niet uitgeschakeld is.

test het maar eens door taakbeheer te openen zodra je na een opstart aan de smlag kunt. Kijk eens naar het processor , geheugen en schijf gebruik van alles wat nog zijn ding aan het doen is alvorens er klaar mee te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, droske zei:

Tja. Waarom heb je eerder een classic shell geïnstalleerd? Dat is iets dat ik niet begrijp. Het zijn korte termijns oplossingen waar je vroeg of laat toch afstand moet van nemen en die enkel maar voor problemen zorgen binnen Windows.

Die pc is waarschijnlijk niet veel gebruikt geweest de laatste maand, want de op mijn pc dateren de laatste updates van 17 december

 

Vond classic shell betere layout hebben.

pc  is wel degelijk verschillende dagen nog gebruikt na 17 december, telkens een paar uur.

 

Momenteel is het opstarten terug ok.

Dat w10 zelf  beslist qua updates zullen we mee moeten leren leven  zeker ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2017 om 12:21, droske zei:

Windows 10 is een 'vals starter'. ten minste indien 'snel starten' niet uitgeschakeld is.

test het maar eens door taakbeheer te openen zodra je na een opstart aan de smlag kunt. Kijk eens naar het processor , geheugen en schijf gebruik van alles wat nog zijn ding aan het doen is alvorens er klaar mee te zijn.

Inderdaad, er draait behoorlijk wat op de achtergrond.....

Opstarttijd tot bureaublad was nu 20 seconden, even getimed  :).

Daar kan ik mee leven !

Op 9-1-2017 om 10:12, Passer zei:

 

 

Klopt , maar je kan natuurlijk zelf bepalen wanneer hij de updates installeert - doe dit dan op een idle ogenblik toch?

 

Ga ik voortaan doen om ergernis te voorkomen :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.