Ga naar inhoud

2 externe schermen


owen

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

 

Ik heb een klein vraagje ivm het aansluiten van een 2e externe scherm op mijn laptop.

Het gaat over de volgende laptop: asus K55V

Nu heb ik daar al een scherm op aangesloten een HP Pävilion 27cw met een VGA-VGA aansluiting.

 

De vraag is als volgend: kan ik zonder problemen een 2e scherm aansluiten op mijn laptop zonder dat mijn videokaart(of andere zaken) daar problemen aan ondervindt? Indien dat het mogelijk zou zijn( ik heb nog een DVI poort op mijn laptop) Zou ik dan ipv die op de DVI aan te sluiten die ook kunnen verbinden met mijn externe scherm? deze heeft behalve zijn VGA-poort ook nog 2HDMI poorten.

Deze zou ik dan met een HDMI-VGA aansluiting willen verbinden.

 

IK heb geen idee of ik al een 2e kan aansluiten en ik weet ook niet of ik 2 schermen kan aansluiten op elkaar indien het eerste al mogelijk is.

 

De reden dat ik ze aan elkaar wil verbinden is om mijn scherm uit te breiden over 3 schermen om meer plaats te creëren voor mijn werk te doen zonder een extra laptop/computer te moeten kopen daarvoor. De reden dat ik de schermen aan elkaar wil verbinden indien het eerste mogelijk is, is omdat de VGA poort op mijn laptop net langs de DVI zit en de plug-in neemt te veel overlapping in op de DVI poort. De mogelijkheid om USB-adapter aan te sluiten zou nog kunnen, maar die hou ik liever vrij voor andere externe zaken indien mogelijk.

 

mvg

 

Owen

aangepast door owen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Owen,

Sorry voor het lange wachten!

Normaal gezien bestaan er VGA kabels die van een naar twee gaan. Nest kan je dit eens navragen bij je elektronicazaak in de buurt. Veel succes nog!

Mvg

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.