Ga naar inhoud

Outlook wil niet meer openen


Bram Mariman

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Mijn vriendin haar laptop doet sinds gisteren heel vreemd.

Ze weet niet goed wat er fout gegaan is maar haar Outlook 2016 start niet meer op.

 

Ik ga het zo gestructureerd mogelijk proberen uitleggen;

  1. Outlook start niet meer op, rechtstreeks het venster met tekst 'Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt...
    1. Ik heb Outlook proberen herstellen --> geen resultaat.
    2. Vervolgens Outlook opnieuw geïnstalleerd, zonder te verwijderen --> geen resultaat.
    3. Outlook proberen starten onder veilige modus --> geen resultaat.
  2. Na talloze keren hetzelfde gedaan te hebben, starte het even op en zag ik het venster waarvan print screen als eerste bijlage.
    Daarop zie je dat het een product zonder licentie is.
  3. Terug ingelogd bij de Microsoft toepassingen en opnieuw proberen opstarten --> geen resultaat (zie volgende print screen)

 

Ik vrees dat er niks anders opzit om Office volledig te verwijderen.

Alleen vrees ik dat ze dan heel haar mappenstructuur en mails kwijt zal zijn... Vrouwen, pc's en backup in één zin gaat blijkbaar niet :-)

 

Ik heb het .pst bestand al op een veilige plaats gezet maar dit is maar 245MB groot. Lijkt me te klein voor al haar mails, niet?

 

Ik hoor graag jullie tips en advies.

 

Many thanks,

 

Bram.

2017-01-16.png

2017-01-16 (3).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bram Mariman zei:

Ik vrees dat er niks anders opzit om Office volledig te verwijderen.

Alleen vrees ik dat ze dan heel haar mappenstructuur en mails kwijt zal zijn...

 

Ik denk het niet. Voor die Hotmail account al zeker niet. Hotmail is een Microsoft webaccount en alles is opgeslagen op de servers van Microsoft.

Die account met de domeinnaam kast-id is waarschijnlijk van haar werkgever (klopt dat?) en zal dan wel een IMAP account zijn. Dat verklaart de standaard grootte (256kb) van het Outlook.pst bestand. De gegevens van die account zijn in dat geval op een server van de werkgever opgeslagen.

 

Je kunt Outlook ook afzonderlijk verwijderen. En nadien kun je die opnieuw toevoegen (installeren). Je hoeft dus de volledige Office niet te verwijderen en opnieuw te installeren. besteed wel de passende aandacht aan de licentie!

Na een herinstallatie rest je enkel nog het instellen van beide accounts in Outlook. Daarvoor moet je wel over de nodige gegevens beschikken.

 

Maar misschien kunnen we outlook ook nog zonder herinstallatie op de rails krijgen.

Onder welke Windows versie draait die pc? Windows 10? en 32 of 64 bit?

Zodra ik je antwoorden binnen heb kan ik de passende instructies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de vlugge reply.

Momenteel nog op het werk, maar ik probeer je al van antwoord te zijn.

 

Kast-id account is inderdaad haar werkaccount.

Ben er bijna zeker van dat deze account nog als POP3 is ingesteld. We moesten hier nog de omschakeling naar IMAP doen.

Het .pst bestand is volgens mij 256MB groot dus geen kb.

 

Pc draait onder Windows 10 dacht 64bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Bram Mariman zei:

Het .pst bestand is volgens mij 256MB groot dus geen kb.

Uiteraard MB. Is een typefoutje van mij. 256 MB wil zeggen >> leeg standaard bestand.

Als het nog een POP3 account is dan moet er vast en zeker nog ergens een ander pst bestand staan. Heb je naar alle pst bestanden gezocht met *.pst ?

 

11 minuten geleden, Bram Mariman zei:

Momenteel nog op het werk,

OK, dan gaan we straks verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Denk niet dat het malware ligt maar we gaan even kijken:

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

 

 

Deze stappen heb je ook al uitgevoerd: https://support.office.com/nl-nl/article/Outlook-reageert-niet-loopt-vast-bij-Bezig-met-verwerken-werkt-niet-meer-wordt-geblokkeerd-of-blijft-hangen-5c313d04-64af-4441-82d2-44e5a43eee5a

 

Tip: je belangrijke mails kan je naar je hotmail sturen ben je ze ook niet kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Malware scan uitgevoerd --> geen foute bestanden gevonden (zie logbestand)

 

Wat heb ik eerder gedaan;

 1) Outlook gestart in veilige modus: geen oplossing

 2) Recente updates binnengehaald: geen oplossing

 3) Outlook proberen herstellen (via configuratiescherm, programma's): geen oplossing

 4) Via de microsoft website opnieuw Office 365 geïnstalleerd zonder eerst te verwijderen: geen oplossing

 5) Outlook gegevensbestanden hersteld: blijkbaar moest dit hersteld worden, gedaan maar geen oplossing

 6) Malware opgezocht: geen oplossing

 

Nog iemand suggesties?

 

Thx. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.