Ga naar inhoud

raar bericht


Patjera

Aanbevolen berichten

Ik kreeg dit raar bericht na opstart op mijn beeldscherm.  (zie foto) Ik vond dat maar iets raar.  Als je klikt op ok dan krijg je een bericht om op de website te blijven of de website te verlaten.  Ik heb gekozen voor te verlaten.  Heb nochthans geen enkele website open gedaan. 

 

2 weken terug had ik ook een dergelijk bericht, maar dat beweerde van microsoft te zijn.  Ik heb toen ook op verlaten geklikt, de computer heropgestart en dit bericht kwam niet meer terug....maar nu weer dit.

 

Wat heeft dit te betekenen ?

Ashampoo_Snap_2017.01.17_18h03m33s_001_.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet zal zich geen zorgen maken of jouw Windows brak, illegaal, besmet,... of wat dan ook is.

 

Mijn eerste idee: je zit met malware die je een duister pad op wil leiden. NIET op in gaan !

 

Heb je een goede bescherming tegen virussen (welke?) en mal-, spyware (welke?) ?  enne: worden deze geregeld geüpdatet ?

 

Zou jij je systeem eens niet laten onderzoeken op 'beestjes' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dacht ook niet dat het van telenet kwam. Zo naïef ben ik niet.

 

Als bescherming heb ik avg internet security en malwarebytes.

 

beiden hebben intussen wat verwijderd, maar ik weet niet of het ermee te maken had

Heb emisoft emergencykid laten lopen.  Ook die verwijderde nog wat

 

heb ook adwarecleaner losgelaten en 2 registerssleutels verwijderd.

 

Momenteel verschijnt het bericht niet meer, maar de eerste keer dat het verscheen (dan was het zogezegd van microsoft) duurde het ook een tijd voor dat dat bericht van ' telenet ' er op kwam.

 

Ik ga nog wat afwachten met jullie op beestjes te laten onderzoeken.  Als er terug wat verschijnt....dan laat ik het weten.

Ashampoo_Snap_2017.01.17_20h45m03s_001_.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

emisoft verwijderde dat adware betternet wel, maar het kwam ook telkens terug.

 

Ik ben de lokatie gaan opzoeken en heb de file met een shredder verwijderd.  Sindsdien is het bericht niet meer verschenen en die file van adware better net kwam ook niet meer terug.  Blijkbaar had het toch daar iets mee te maken.

 

Heb ook Karspersky virus removeltool losgelaten en die vond ook nog dingen.  Alles verwijderd en alles lijkt ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sprak tot hiertoe niet van "adware betternet" (ken ik trouwens niet) ... ?

 

en - ondanks het feit dat je het blijkbaar kwijt bent - toch blijf ik bij : " Ik denk toch dat het aangewezen is - je verliest er tenslotte niets mee toch?"

en zou ik in jouw geval toch eens een degelijke cleaning van mijn systeem laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.