Ga naar inhoud

Windows 10


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik koop binnen kort een Nw.Pc met voor geinstalleerd Win.10 en een HD-schijf  van 1 TB of 1000Gb. Ik wil de HD schijf verdelen in 3partities van 500Gb/ 300Gb/200Gb.

Hoe moet ik dat doen ?? Kan het in stappen uitgelegd worden a.u.b. Moet ik ook de stations letters verzinnen of gaat dit automaties??

 De 500Gb voor Videos / Muziek Mp3 /

 De 300Gb  voor Afbeeldingen / Fotos / Pps / Documenten

 De 200Gb  voor Windows prog.

 2de vraag: ik heb de "EWENT" Usb 3.0 Docking Station aangeschaft waarin ik de  Hd-schijf van de oude Pc kan plaatsen en via een usb kabel verbinden met de Nw.Pc,

en zo de bestanden en progjes  kan overzetten.

  Heeft iemand hier ervaring mee ??

 

 Alvast TxxxS

                          amonra

Docking station.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je eerste vraag:

 

Bij aankoop is de interne harde schijf al in partities verdeeld waarvan enkele onzichtbaar zijn en blijven (systeem en herstel).

Wacht eens af tot je de pc hebt. Kom hier dan terug en dan bekijken we samen met u wat voor u de beste aanpak is.

 

Je tweede vraag:

 

Als je die schijf niet wist dan blijven je bestanden daar op staan. Bladwijzers van bv Firefox of Chrome, enz. Moet je exporteren naar een mapje  in je documenten alvorens je die schijf uit je oude pc haalt. Doe hetzelfde met je e-mail contactpersonen en bestanden(mappen)  als je met POP3 accounts werkt.

Programma's kun je niet verplaatsen. Die ga je op je nieuwe computer opnieuw moeten installeren.

 

 

aangepast door droske
typefoutjes hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo daar ben ik dan met de Nw.computer Info : LENOVO 90FNOO8ENY

Intel Core i3  /  Dual core (2)  / Ram-Geheugen 8 GB / Max.hoeveelh. 16 Gb /  geheugen DDR4 / Totale Opslag Cap. 1000 Gb.

 DvD Blu-ray / bluetooth- WiFi .

 Ik heb Thunderbird geinstalleerd in Edge maar kan in het adres  balk, Aan : maar een adres uit het adersboek plaatsen als ik een                                                                    tweede selecteer verdwijnt de eerste . Hoe kan ik dit voorkomen.

 

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met je nieuwe pc. :top:

 

Op 18-1-2017 om 15:20, Amonra zei:

Ik wil de HD schijf verdelen in 3partities van 500Gb/ 300Gb/200Gb.

Hoe moet ik dat doen ?? Kan het in stappen uitgelegd worden a.u.b. Moet ik ook de stations letters verzinnen of gaat dit automaties??

 De 500Gb voor Videos / Muziek Mp3 /

 De 300Gb  voor Afbeeldingen / Fotos / Pps / Documenten

 De 200Gb  voor Windows prog.

 

Laat de huidige partitie indeling maar met rust. Dat is trouwens de beste garantie dat fabrieksherstel functioneel blijft.

Bij de ingebruikname van deze pc heb je een account voor jezelf aangemaakt. Die account heb je een naam gegeven. In de map met je accountnaam staan o.a. mappen met de namen Documenten, Muziek, Video's, Afbeeldingen, Downloads, enz. Het is de bedoeling dat je Foto's opslaat in de map Afbeeldingen, Video's in de map Video's, Muziek in de map Muziek, persoonlijke bestanden zoals pdf / ppsx, docx en andere bestanden die niet thuis horen bij Muziek, video en afbeeldingen opslaat in de map Documenten. Simpeler kan het niet.

Programma's worden automatisch in de mappen Program files en Program files (x86) opgeslagen. Dat is perfect. waarom zou je het anders willen?

 

1 uur geleden, Amonra zei:

Ik heb Thunderbird geinstalleerd in Edge maar kan in het adres  balk, Aan : maar een adres uit het adersboek plaatsen als ik een                                                                    tweede selecteer verdwijnt de eerste . Hoe kan ik dit voorkomen.

Thunderbird in Edge installeren dat lijkt me onmogelijk.

Voor vragen i.v.m. Thunderbird moet ik het hier overlaten aan iemand die daar kennis van heeft. Ik werk er misschien 2 minuten per jaar mee op een testcomputer, dat is alles.

Misschien ben je al geholpen met deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.