Ga naar inhoud

Vensters krijgen autofocus


gbouck

Aanbevolen berichten

Zodra jij met de muis over een venster gaat, wordt dat venster actief en kun jij erin scrollen enz.

Dat wil jij niet. Controleer het volgende:

 

Klik met de rechter muisknop op de knop Start en kies dan Configuratiescherm.

Kies daar 'De muis eenvoudiger in het gebruik maken'.

Staat er bij jou een vinkje voor 'Een venster activeren door dit met de muis aan te wijzen'? Zo ja, dan haal je dat vinkje weg:

 

58860297ca12b-venster_activeren.png

 

Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn beschrijving was ik een paar regels vergeten. Die vul ik nu aan (in rood):

 

Klik met de rechter muisknop op de knop Start en kies dan Configuratiescherm.

Kies rechtsboven voor 'Weergeven op: Grote pictogrammen'

Klik op Toegankelijkheidscentrum.

Kies daar 'De muis eenvoudiger in het gebruik maken'.

Staat er bij jou een vinkje voor 'Een venster activeren door dit met de muis aan te wijzen'? Zo ja, dan haal je dat vinkje weg.

Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK. Daarna afmelden bij Windows en weer aanmelden.

 

En hier nog een aanvulling: Stond er bij jou al geen vinkje? Zet dan wél een vinkje voor 'Een venster activeren door dit met de muis aan te wijzen' . Klik op Toepassen en OK. Meld je af bij Windows en meld je weer aan.

Nadat je opnieuw bent aangemeld, haal je het vinkje weer weg. Wederom klikken op Toepassen en OK. En wederom afmelden en weer aanmelden.

Dat klinkt wat vreemd: eerst dat vinkje zetten en even later weer weghalen, maar soms helpt dat.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.