Ga naar inhoud

openen van foto's


Erika

Aanbevolen berichten

Je vraag is wel vaag gesteld, Erika, dat mensen niet direct weten in welke richting te denken.

 

Geef je de leden eens wat meer info: 'deze' afbeelding: waar slaat die 'deze' op:  met welk programma wil je ze openen, hoe groot is de afbeelding, wààr staat ze

Idem: 'via card recovery weggehaald': wat bedoel je met 'card recovery' - en weggehaald  van waar en op welke manier?

Je wil je foto's terugkrijgen maar je vertelde nog niet dat je ze blijkbaar kwijt geraakt bent... ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké hier meer uitleg. 

mijn pc is eens gecracht en ik heb toen via een recovery program alles weer gehaald. blijkbaar ook de foto's. 

het probleem is nu als ik op de foto klik ik het met geen enkel program kan openen en ik de melding krijg dat mogelijks de foto mogelijk beschadigd zijn. . 

hieronder de map waar de fotos inzitten en daarnaast het antwoord als ik op een foto klik om te openen. 

Plaatje.jpg.295b03f75cd450a100cdf15a3012f642.jpg

Knipsel.PNG

aangepast door Passer
(plaatje aangepast)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wordt het me duidelijk, maar ...

 

Ik vrees dat je foto's recoveren niet zal slagen, blijkbaar vindt het programma nog wel 'resten' van foto's, maar te weinig om ze te kunnen tonen...

Toch weer enkele vragen:

 

- je pc is gecrasht: wàt is er dan praktisch gebeurd: is de schijf vb aan een andere computer gehangen of is er gewoon al maar dadelijk opnieuw Windows op geïnstalleerd?

- werd ondertussen met die schijf nog iets gedaan - ik bedoel: zijn er schrijfbewerkingen op gebeurd? (in de zin van: zijn er apps opnieuw op geïnstalleerd, zijn er opnieuw bestanden op die schijf opgeslagen,... ??

- met welk programma probeerde men (jij?) ze te recoveren

- de 'foto's' die je terughaalde: werden die op die gecrashte schijf geplaatst of op een andere schijf/usb of cd,dvd ?

 

- enne: je hebt die foto's blijkbaar niet in het dubbel of driedubbel (ik bedoel: ze nog elders staan - ofwel gewoon als foto's ofwel gewoon in een backup of zo) ? ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan u hier weinig op antwoorden. dat is een goed jaar geleden gebeurt, maar met nu card recovery te kopen om een sd kaartje te recupereren (wat me ook gelukt is ) heb ik dit geprobeerd op gans de pc. en heb ik veel binnen gehaald, maar krijg ze dus niet open hé. 

nee dubbel heb ik ze niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een jaar geleden gebeurd is, is er ondertussen al veel met die schijf gebeurd en zijn je fotobestanden wellicht voor een klein/groot deel overschreven.

Die terug gaan ophalen leidt alleen maar tot het ophalen van 'resten' van je foto's waar je dus niets mee bent.  (vandaar de melding: te groot of beschadigd.

Te groot kan niet - anders zou je ze vroeger ook niet kunnen bekijken hebben - dus blijft er maar één zaak over: beschadigd (en dat blijkt ook uit het feit dat je ze niet meer zichtbaar kan maken: je hebt nog restanten van je jpg-bestanden, maar met te weinig gegevens.

 

Je zou nog eens kunnen proberen met Getdataback (is een freewareversie van) - dit is een gekend, goed programma maar je hebt wel 'ongeschonden' bestanden nodig om ook hiermee een goed resultaat te hebben. (Als die ook niets vind, dan weet je met vrij grote zekerheid dat de boel de soep in is.)

 

In dit verband:

Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium (andere schijf, partitie) dan waar je verloren data staan. Vb. op een andere partitie/schijf/usb of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! (maar hier is het blijkbaar dus al veel te laat voor) Want al wat je op die schijf nog doet (buiten lezen) kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

 

Je antwoordde er nog niet op, maar ik vermoed dat je die foto's ook maar alleen op die beschadigde schijf staan had? 

Voor deze foto's is het wellicht te laat, maar onthoud dus dat een schijf altijd de geest kan geven en dat je belangrijke data minstens op twee (en best op drie) verschillende schijven en  of sticks, dvd's gaat bewaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kweezie wabbit wijzigde de titel naar openen van foto's
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.