Ga naar inhoud

sasin

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Na 2 dagen puzzelen ben ik overgestapt van WLM naar Thunderbird. Adresboek en mails zijn geïmporteerd.

Maar ik zie aan de linkerkant van het scherm alleen "Postvak in" en "Lokale mappen".

Mijn vraag is: waar zijn de andere mappen? : Thunderbird.PNG.0c3f3098379f73cc18b496630b8c6d89.PNG

- verzonden items

- postvak in

- concepten

- verwijderde items

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Verwijderen staat weer op z'n plaats.

 

Ik denk dat ik door al het gezoek per ongeluk 2 mappen verwijderd heb:

- drafts

- trash

 

Hoe krijg ik die terug?

Ik heb al geprobeerd via :

Help> Problemen oplossen Informatie

  • Klik op ' Show Folder'
  • Een nieuw venster wordt geopend met Profile Folder
  • Sluit Thunderbird nu - dit is belangrijk .
  • Klik op de map ' Mail '
  • Klik op de pop mailaccount
  • Zoeken Trash.msf en het bestand te verwijderen
  • Sluit venster - rechts boven X
  • Open Thunderbird.
  •  
  • Dit heeft helaas geen resultaat opgeleverd. Wat kan ik doen om die 2 mappen terug te krijgen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gelezen op het forum van Moziilla

Berichtdoor mrdummy » 26 Oktober 2007, 20:39

Ik heb alle files die te maken hebben met Trash (Prullenbak dus) in de mailbox directory even eruit gehaald. Thunderbird moet wel afgesloten worden, ook uit geheugen!

Hierdoor maakt Thunderbird alsnog een nieuwe Prullenbak aan bij opstarten, en ik kan weer bestanden verwijderen. Dus dat is eenvoudige oplossing: verwijder achtergebleven Trash.x en Trash directory in mailbox directory, en dat zou werken.
 
Na het openen van Folder locatie, Thunderbird afsluiten
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft die mappen 'verzonden' etc: kwam dat laatst ook tegen en deze merkwaardige oplossing lukte:

- maak een nieuw mailtje aan, klik op het kruisje rechtsboven en kies voor opslaan: nu ontstaat er een map concepten

- maak een nieuw mailtje aan en verzend het, nu ontstaat een map verzonden.

- etc etc.

 

om het oude spul uit wlm deze mappen  te krijgen: open de betreffende map en dan de optie importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst over de prullenbak: wat je hierboven beschrijft heb ik gedaan; er is echter geen nieuwe Prullenbak (Trash) aangemaakt.

Ik heb Thunderbird afgesloten, maar hoe krijg ik Thunderbird uit het geheugen? Zou het hieraan kunnen liggen dat het niet lukt?

 

Dan over de knop "Verwijderen" , die ik dus weer bovenaan heb staan:

hij werkt niet. Als ik op een mailtje ga staan wat ik wil verwijderen, kan ik de knop aanklikken (hij is dus zwart, en niet grijs),

maar vervolgens gebeurt er niets: de mail blijft staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar uur verder: de verwijderknop werkt nu.

 

Vraag: is de Prullenbak hetzelfde als "Verwijderde Items"? (gewoon een andere naam?)

 

Vraag: er zijn in het rechter gedeelte van postvak in 3 kolommen: onderwerp - van - datum.

Kan ik deze volgorde veranderen en zo ja, hoe doe ik dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.