Ga naar inhoud

Intel wifi 5100 driver voor HP pavillion 3090eb (win 10 prob)


mister123

Aanbevolen berichten

beste allemaal, 

 

we hebben hier ooit een post gedaan om een probleem op te lossen met windows 10 en het blijkbaar zeer goed gekende probleem van de WIFI drivers INTEL 5100 die incompatibel blijken met Win 10.

 

Op het HP support forum vroegen wij enkele dagen geleden een oplossing. (link: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/Alternative-intel-wifi-5100-driver-for-HP-pavillion-DV7/m-p/5960416 ) (excuses als deze externe link niet gepost mag worden, de admin mag deze dan verwijderen)

 

Daar word gezegd dat driverscape een geupdate en compatibele driver zou hebben, maar deze service is betalend en ik vind nergens een bewijs dat het wel degelijk werkt. Een (crack) key lukt ook niet.

 

Wij hebben volgens ons kunnen alls geprobeerd om het probleem op te lossen, maar zoals u op HP forum ziet word bevestigd dat de 5100 Wireless driver incompatibel is.

We hebben de drivers voor win 7 (vorige Pc os versie) gedownload zonder succes,

 

Het enige wat wij nog kunnen vragen is of iemand via driverscape (DRIVERTOOLKIT) de Intel 5100 wifi driver wil/kan downloaden en ons het bestand bijvoorbeeld in zip bezorgen via email, forum link of andere.

 

Een andere oplossing lijkt mij niet meer mogelijk.

 

 

Ideëen of input altijd welkom.

 

PS: Ik weet niet of deze link bij jullie werkt maar het is een WLAN report dat gegeneerd werd door ons op de pc: file:///C:/ProgramData/Microsoft/Windows/WlanReport/wlan-report-2017-02-05.html#5 

 

 

 

aangepast door mister123
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mister123 zei:

Daar word gezegd dat driverscape een geupdate en compatibele driver zou hebben, maar deze service is betalend en ik vind nergens een bewijs dat het wel degelijk werkt. Een (crack) key lukt ook niet.

 

18 uren geleden, mister123 zei:

Het enige wat wij nog kunnen vragen is of iemand via driverscape (DRIVERTOOLKIT) de Intel 5100 wifi driver wil/kan downloaden en ons het bestand bijvoorbeeld in zip bezorgen via email, forum link of andere.

 

Dat is een eigen risico als men via driverscape een geupdate en compatibele driver gaat aanschaffen, zoals zo veel zaken in het real life.

 

Waarom download u niet zelf?, want het gaat tenslotte om een betalend service.

Of u de betalend service wilt afnemen of niet, dat beslist uzelf.

 

Als ik de review over driverscape lees, dan weet ik zeker dat ik géén driver daar zal downloaden / aanschaffen.

 

Aan illegale zaken / crack-key bieden wij géén assistentie, want het spreekt voor zich dat we als forum niet in de problemen willen komen.

 

18 uren geleden, mister123 zei:

Een andere oplossing lijkt mij niet meer mogelijk.

 

Een andere oplossing is zoals op het HP-forum door Mkazi werd voorgesteld, maak gebruikt van een USB Wi-Fi-dongle.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.