Ga naar inhoud

ISP--->ROUTER1 ISP----->ROUTER2


the_dimi1992

Aanbevolen berichten

Hallo , 

 

ik heb een hele rare situatie , ik heb een modem (telenet) alleen modem geen router (zonder de wifi)

 

nu zou ik hier 2 routers rechtstreeks achter de modem willen zetten

 

zodat router 1 de dhcp behandeld

de 2de zou dit niet moeten doen maar zou wel leuk vinden mocht die toch in dezelfde dhcp scope vallen , maar kan deze niet op de kan van de router hangen (lang leven telenet digi tv)

 

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of welke instellingen ik moet gebruiken?

 

Alvast bedankt

aangepast door the_dimi1992
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja snap ik wel , maar situatie is als volgt 

 

is op mijn werk 

 

 deel via de router is voor de werkplek 

 

de deel is de prive deze zou leuk zijn als die in het zelfde netwerkt hangt met de andere router maar deze moet echt via de isp aangesloten worden ik kan niet router naar router 

 

powerlines of die mokka's zijn de oplossing niet bijde geprobeerd werkt niet.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dimi,

Misschien is het voor jou een optie om een router voor je privé te nemen en dan een versterker te zetten voor in uw zaak. De meeste versterkers kan je een eigen naam en wachtwoord geven en dus zitten deze op hetzelfde netwerk.

Mvg,

Jonas

P.s. voor dat je een versterker koopt, check dan wel even of je de naam ervan kan veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@the_dimi1992

 

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Ik begrijp de constructie niet die je wil opzetten. Probeer dat eens op een andere manier duidelijk te maken.

Waarom wil je routers achter die Telenet modem plaatsen? Of bedoel je Wifi Access Points?

Veel vragen dus.

Ik wist ook niet dat Telenet nog modems zonder wifi in gebruik heeft. Ben je wel zeker dat dit zo is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is zo simpel niet ,

 

er is een modem van telenet ------>switch------>router1(dhcp)-------->switch--------->pc's van werk + hoofdpc die vast ip heeft . 

dan modem telenet ------>switch------>digicorders (omdat het niet anders kan moet modem ip splitsen voor digicorders en ligt maar 1 kabel geen powerlines mogelijk.------>router2

 

router 2 hangt dus ook achter de telenet modem,nu was mijn vraag hoe kan ik router 2 laten werken met wifi en eventueel ook router1+ het hele netwerk laten vinden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, droske zei:

Ik wist ook niet dat Telenet nog modems zonder wifi in gebruik heeft. Ben je wel zeker dat dit zo is?

Ik begrijp het nut van die Switches niet. Die zijn bij een hedendaagse Telenet modem toch overbodig want die heeft al 4 (switch) uitgangen.

589aecb39299f_Telenetmodem_a.jpg.9e06a7dc01009060be42e96e206723dd.jpg589aecb409e9c_Telenetmodem_b.jpg.1f36ec18093611ffecf2f5dbc6bb4c0c.jpg

 

Routers hebben ook meerdere uitgangen en zelfs Wifi (indien gewenst). Dus na die router1 is een switch ook overbodig.

 

1 uur geleden, the_dimi1992 zei:

router 2 hangt dus ook achter de telenet modem,nu was mijn vraag hoe kan ik router 2 laten werken met wifi en eventueel ook router1+ het hele netwerk laten vinden

Router een hangt toch ook achter de Telenet modem.

 

Verklaar je opstelling eens wat duidelijker. Waarom dit en waarom dat... We kunnen niet in uw gedachten lezen.

Staan die apparaten in verschillende lokalen en op verschillende verdiepen, enz...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.