Ga naar inhoud

internetverbinding werkt via wifi maar niet via kabel


jupi

Aanbevolen berichten

Hey,

mijn internetverbinding via de kabel werkt net meer Nochtans al eens alless uitgetrokken en teruggeplaatst. Bij de modem lijkt alles in orde want alle lichtjes lijken te branden 
Mijn draadloos netwerk wert wel zoals het hoort
Iemand een idee wat ik kan proberen?
Pc is windows 7 en nog maar nieuwe modem en bekabeling.
Enige sugestie?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar staat een verbinding die volgens hem verbroken is. Kan niet verbinden met WAN minipot. (PPOE)
code 601 ofzo en probeert dan opnieuw.

Verder merkte ik in mijn apparaatbeheer dat onder netwerkadapters intel 82579LM gigabit Network connection volgende fout geeft:

Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn.

code 19

Samen met mensen van Telenet mijn modem gechekt en ook dit werkt. Kabels verstoken enzo.
Hij vreesde voor netwerkkaart, vermoedelijk de fout van hierboven?

Hoe dan ook dank voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jupi,

Ik stel voor dat we eerst windows zelf naar de fout laten zoeken. Hierbij een linkje:

deze downloadlink komt van deze bron : https://support.microsoft.com/nl-be/help/2970908/how-to-use-microsoft-easy-fix-solutions

DEZE BEGINt DIRECT MET DOWNLOADEN!

Deze is om de problemen met wireless en adzpters op te lossen: http://aka.ms/diag_networking10

 

Mvg,

Jonas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had deze windows provleem oplosser al laten lopen en deed dit nu nog eens. Helpt niks Wel heb ik via aparaateheer die intel eens laten bijwerken en nu staat daar apparaat werkt correct

Nu staat dat ik ver binding heb met internet maar geeft hij DNS fouten.
Modem nogmaals gereset en ook dit brengt geen hulp.
Nog iemand ideeën?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen kabel er uit en usb wifi adapter. Geinstalleerd en hij vindt mijn wifi netwerk en zegt verbonden te zijn met internet. Krijg echter nog steeds dezelfde dns fout. 

Persoonlijk denk ik meer en meer aan malware. Laat alvast mbam er even op los.
Verder bel ik nog eens naar td telenet om samen vast ip in te stellen ook dit kan blijkbaar een oplossing zjjn.
Kunnen jullie me in geval van malware hier verder helpen of maak ik een nieuw topic daarvoor?

Alvast dank om me te helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat het zich zowel bij wifi als bedraad voordoet moet een oplossing worden gezocht in de router of in de software op je pc.

de router: je praat over 'reset' , da's in de grond van de zaak hetzelfde als uit en aanzetten. je zou een reset naar fabriekswaarden moeten doen. doorgaans door de resetknop een behoorlijk aantal seconden ingedrukt te houden, zeg maar totdat de lampjes beginnen te knipperen.

de gedachte aan malware is wellicht niet gek, maar ik zag zo'n relatie nog niet. je zet dat op dit forum aldus in gang:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen topic onder jullie malware gestart. 
Je sprak over een probleem met de modem maar dat lijkt me niet van doen omdat ik met de andere toestellen in huis wel connectie kan maken. 

Daarom ook dat resetten naar fabrieksinstellingen gevaarlijk lijkt. Zal dit dan geen probleem geven voor de andere verbonden toestellen?

Je sprak ook over software op mijn pc, welke bedoel je dan?

Hartelijk dank voor de geboen hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.