Ga naar inhoud

wachtwoord vergeten W7


itsme

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

van de week is bij ons het w8word van de huis laptop (Windows 7) veranderd, en hierdoor komen we niet meer in onze laptop met deze nieuwe w8word. Heb gezocht naar een oplossing, met bijv. hulp van deze topic

en heb geprobeerd om een programma genaamd ''CyberLink ISO'' te downloaden en deze eerst op een schrijf te branden en daarna te kopiëren op mijn usb stick, (ik weet niet of ik hier iets verkeerds heb gedaan) aangezien de laptop de usb stick wel herkent als een ''wizard''  en de cd schijf gewoon weg niet pakt, alleen bij de usb stick geeft ie vervolgens aan dat ''Deze schijf is geen wachtwoordherstelschrijf.'' Daarnaast probeer ik ook via ultimate.PNG

deze site naar de 1 te gaan dan kom ik uit op deze site https://www.maxmind.com/en/home?pkit_lang=en alleen daar kom ik niet echt veder mee, aangezien ik niet weet waar ik heen moet?  

Dus tot nu toe is alles wat ik heb ondernomen helaas tevergeefs geweest. Als iemand een andere oplossing heeft voor ons, heel graag, want wij zitten momenteel vast. 

Ik moet wel zeggen, wij zijn geen helden als het op computers aan komt, we kennen wel iets er van af maar niet zo heel veel, dus aub hou het zo simpel mogelijk.

 

met voordaad dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat ik verkeerd doe? Ik ga namelijk elke stap bij langs.

Ik heb rufus-2.12.exe en rufus-2.12p.exe en ook het bestand ubcd536.iso gedownload, heb gedaan wat op de website stond en nog zegt de laptop ''Deze schijf is geen wachtwoordherstelschijf.''  

Dus wat zie ik over het hoofd? wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start je laptop toch op van de USB-stick ?

Quote

Stap 2: Zorg dat de PC boot vanaf de CD/DVD-schrijver

 

Het kan zijn dat je PC reeds ingesteld is om vanaf de CD/DVD-schrijver te booten. Als dit niet zo is moet je de bootvolgorde wijzigen in de BIOS. Op de meeste PC’s kan je naar de BIOS gaan door bij het opstarten op een specifieke toets te drukken. Vaak de F2, delete of F10 toets. Als de bootvolgorde correct ingesteld staat zal de PC starten vanaf de Ultimate Boot CD in plaats van Windows te booten.

 

(In jouw geval zet je USB ipv CD/DVD-schrijver)

 

Hoe je in de BIOS geraakt zou je in de handleiding van de laptop moeten vinden.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er met de opstartvolgorde niets mis is maar dat er een probleem is met het gebruik van Ultimate bootCD.

Toegegeven, het is zeer nuttige software maar voor een modale gebruiker niet zo makkelijk toe te passen.

 

ophcrack is daarentegen zeer eenvoudig in gebruik.

 

Ophcrack is een programma voor het kraken van Windows gebruikersaccounts. Hiermee kun je in de meeste gevallen een vergeten Windows 7, Vista of XP wachtwoord terugvinden. Je kan ook een administrator wachtwoord terughalen. Let op: gebruik dit alleen als er geen wachtwoordherstelschijf is, en niemand meer kan inloggen op een PC.

Platform: Windows, Linux/Unix, Mac OS X.

Taal: Engels.

Gratis: Ja. Open Source software.

 

Windows 7 of Vista wachtwoord terugvinden met Ophcrack

58a7680d95a87_ophcrackdownloaden(1).jpg.6d0734dca5120ac4f71c2c9ebcdbeb17.jpg

 

  • Klik op de knop ophcrack Vista/7 LiveCD

58a7680e669d5_ophcrackdownloaden(2).thumb.jpg.bbebf0baadf208137045a4b880d5566d.jpg

 

  • Klik op Opslaan (Firefox) om het bestand ophcrack-vista-livecd-x.x.x.iso op te slaan. Bij Google Chrome wordt het al automatisch opgeslagen.

  • Brand het bestand op een CD. Het ISO bestand moet als "image" gebrand worden zodat het bootable (opstartbaar) is. Bij de meeste CD/DVD software kies je hiervoor de optie Burn image of Write image.
  • Wil je geen CD branden dan kan je een bootable USB-stick maken van het iso-bestand (ophcrack-vista-livecd-x.x.x.iso) met Rufus. Hier een handleiding:
  • https://www.pc-helpforum.be/topic/59189-een-opstartbare-bootable-usb-stick-maken-met-rufus/#comment-466938

  • Start de probleemcomputer op met de gemaakte CD in de CD-speler of de USB stick in een USB poort. Zorg er daarbij voor dat er van het gekozen opstartmedium opgestart wordt. Dat kun je instellen in de BIOS of selecteren in een bootmenu dat geopend wordt door tijdens het opstarten op de F8 toets te drukken (niet bij EFI systemen).

  • De computer zal opstarten, en een Ophcrack scherm laten zien.

  • Ophcrack gaat nu automatisch zichzelf installeren, en wachtwoorden zoeken.

  • Als dat gelukt is wordt het wachtwoord (of meerdere wachtwoorden) getoond.

  • Neem het wachtwoord over.

  • Je kan de CD of USB-stick uit de computer halen, opnieuw opstarten en inloggen met het teruggevonden wachtwoord.
  • Maak direct een wachtwoord herstelschijf aan.

 

Een samenstelling van droske mede dankzij  http://www.webwijzer.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je ons op de hoogte van het resultaat en diens aanpak?

 

Een tip: Voorkom een dergelijk probleem door naast je eigen gebruikers account een tweede (reserve) account in te stellen met administrator rechten. Geef deze een poepsimpel wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.