Ga naar inhoud

Welke virusscanner naast defender


Aanbevolen berichten

Nu mijn andere topics opgelost zijn of bijna heb ik voor dit onderwerp ook een vraag. Ik heb Defender, ook mijn modem is beveiligd met WPA 2 Personel. Is het raadzaam om daar ook nog een anti virus programma bij te doen. Zo ja, is een gratis programma ook goed of is het beter om een betaald programma te nemen. Dan welke.

Ik zag dat software van virusscanner de zelfde kant op gaat als Microsoft, betalen voor 1 of meerdere jaren  en ook 1 of meerdere computers. Straks is het met de pc hobby net als met auto rijden, dan word het onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerst dit: twéé virusscanners naast mekaar installeren is af te raden omdat die 'mekaar in het haar zitten' - vertaald: voor problemen met je systeem zorgen.

Beperk je dus tot één AV.

 

Defender staat gekend als een goede virusbeschermer en je hoeft dus eigenlijk geen andere te installeren.

Wil je het toch (eigen keuze - zelf heb ik de freeware Avast als virusscanner) - dus wil je het toch: dan gaat Windows dit wel ontdekken en gaat zelf Defender uitschakelen.

(dus een virusscanner naast Defender kan eigenlijk niet want Windows steekt daar een stokje voor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het even hebben over je router, je zegt dat ie met wpa2 beveiligd is en misschien heb je het al gedaan maar anders is het sterk aan te raden om de wpa2 (netwerksleutel) te veranderen zodat je er niet meer meer met de bijgeleverde wpa2 netwerksleutel kan inloggen op uw netwerk en als de wps functie aangevinkt staat maar er zelf geen gebruik van maakt deze uit te zetten (om mee "lifters" te voorkomen).

De standaard webbrowser die uw wilt gaan gebruiken verrijken met een adblocker, is ongeveer het zelfde effect als de stikker "nee nee" stikker op de brievenbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.