Ga naar inhoud

Hoge ping wanneer één bepaalde pc verbonden is met het netwerk


JJ91

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele maanden hebben we hier thuis last van een vreemd probleem. We hebben hier een aantal apparaten verbonden en alles werkt normaal totdat één specifieke PC met het netwerk verbonden is. Wanneer deze PC verbonden is, gaat de ping op alle andere toestellen de hoogte in. Ik ben nogal een leek op het vlak van internetconnecties en hardware en ik heb geen enkel idee waar het probleem zich juist bevindt. Ik ben niet geheel zeker maar het probleem lijkt te zijn ontstaan rond de periode wanneer we een extra PC hebben aangeschaft. Ook al staat deze uit, we ondervinden het probleem ook op alles andere apparaten dus dit lijkt me niet direct relevant? Het probleem lijkt ook te zijn ontstaan wanneer de desbetreffende pc is geüpgrade naar windows 10, maar ook hier ben ik niet zeker van.

 

Wat ik reeds heb geprobeerd:

 

- Router opnieuw geconfigureerd, met laatste firmwire.

- Desbetreffende PC volledig opnieuw opgeschoond, virusscans, malwarescans, spywarescans, ... uitgevoerd. PC uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen gezet.

- Drivers zijn up to date. 

- Wanneer ik "ping" in cmd, geeft het op desbetreffende PC aan dat pakketten verzonden en ontvangen beiden 4 zijn dus ik veronderstel dat de netwerkkaart nog fatsoenlijk werkt?

 

Als er nog verdere info nodig is, gelieve deze even te vragen want zoals ik al zei, ik ben nogal een leek...

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.