Ga naar inhoud

Vga beeldweergave probleem


fabrio

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

Ik kreeg het volgend probleem bij een klant :

Deze persoon heeft een computer , waarmee hij via dvi inputs reclame spotjes weergeeft op 3 schermen 

Na het heropstarten van de computer heeft hij geen beeld meer op geen enkel scherm , als ikzelf een scherm op aansluit krijg ik steeds de melding no signal , op de dvi inputs werden vga omvormers gebruikt zoals je ziet op de afbeeldingen , kan mij iemand helpen hoe ik terug beeld op een scherm krijg zn dus opnieuw de computer kan configureren ?

Ikzelf heb al geprobeert met nieuwe vga kabels en ander scherm maar dat werkte niet

Mvg Fabrice

IMG_1360.JPG

IMG_1361.JPG

IMG_1362.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

als een pc of laptop geen beeld geeft op de aangesloten videokaart dan wil het bios ressetten ook nog wel eens helpen (daarna wel weer je persoonlijke instellingen instellen in het bios zoals de opstart volgorde ed)

"dvi inputs werden vga"   hier word zeker bedoeld de "dvi output van de videokaart" die doormiddel van een "adapter" naar vga beeldscherm (3 schermen) voor reclame spotjes.

heeft deze pc normaal ook nog een 4de scherm er op aangesloten als hoofdscherm voor de instellingen zodat je dat niet ziet op die andere schermen waar die reclamespotjes op te zien zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Abstraks zei:

als een pc of laptop geen beeld geeft op de aangesloten videokaart dan wil het bios ressetten ook nog wel eens helpen (daarna wel weer je persoonlijke instellingen instellen in het bios zoals de opstart volgorde ed)

"dvi inputs werden vga"   hier word zeker bedoeld de "dvi output van de videokaart" die doormiddel van een "adapter" naar vga beeldscherm (3 schermen) voor reclame spotjes.

heeft deze pc normaal ook nog een 4de scherm er op aangesloten als hoofdscherm voor de instellingen zodat je dat niet ziet op die andere schermen waar die reclamespotjes op te zien zijn??

Ja dat klopt wat u uitlegt , er is ook een vierde scherm voor de instelling 

Daar kreeg ik beeld uit tot het blokkeerde en vastliep , na de computer terug op te starten , kreeg ik geen signaal meer 

op geen enkel van de dvi outputs 

 

ik zou de bios eens willen ressetten zoals u vertelt , maar ik weet eerlijk gezegt niet hoe je dat moet doen

 

Mvg , Fabrice

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

jumper.jpg.35e71acfe17993bec99eda2ab183bfd1.jpgbios2.jpg.d3f725b081fbb4cfefda378761256a21.jpg

 

 

 

bij een desktop pc is het behoorlijk eenvoudig om het bios te ressetten, ergens op het moederbord zit een batterij en daar vlakbij is een jumper om het bios te ressetten bij sommige moederborden is het een knopje wat je ff ingedrukt moet houden. in het ergste geval als je geen jumper kan vinden daarzo met de text "cmos of CLRTC2" dan help het ook als je ff het batterijtje eruit haalt en de pc ff aanzet zonder dat er stroom op staat daarna het batterijtje weer terug plaatsen en opnieuw opstarten en ik weet niet wat voor merk moederbord uw heeft maar als je naar de website van de fabricant gaat en daar bij support het model invoerd dan kan je daar vaak de gebruikershandleiding downloaden. want tijdens het opnieuw opstarten druk je op F2, esc, del of F10 (verschilt namelijk) maar dan is de bedoeling om in het bios uit te komen omdat die na een reset weer op de default settings staat misschien dat de opstart volgorde en de beeldscherm adapter (onboard of pci-e) als dat allemaal gedaan is op F10 om het bios te verlaten en nog akoord gaan met de nieuwe instellingen.

 

Maar nog ff terug te komen op het geheel, na een systeem restart was er ineens geen beeld meer. Had die pc net iets geupdate of wat geinstaleerd

of was die pc vastgelopen waarna die automatisch opnieuw is opgestart??

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Abstraks zei:

 

jumper.jpg.35e71acfe17993bec99eda2ab183bfd1.jpgbios2.jpg.d3f725b081fbb4cfefda378761256a21.jpg

 

 

 

bij een desktop pc is het behoorlijk eenvoudig om het bios te ressetten, ergens op het moederbord zit een batterij en daar vlakbij is een jumper om het bios te ressetten bij sommige moederborden is het een knopje wat je ff ingedrukt moet houden. in het ergste geval als je geen jumper kan vinden daarzo met de text "cmos of CLRTC2" dan help het ook als je ff het batterijtje eruit haalt en de pc ff aanzet zonder dat er stroom op staat daarna het batterijtje weer terug plaatsen en opnieuw opstarten en ik weet niet wat voor merk moederbord uw heeft maar als je naar de website van de fabricant gaat en daar bij support het model invoerd dan kan je daar vaak de gebruikershandleiding downloaden. want tijdens het opnieuw opstarten druk je op F2, esc, del of F10 (verschilt namelijk) maar dan is de bedoeling om in het bios uit te komen omdat die na een reset weer op de default settings staat misschien dat de opstart volgorde en de beeldscherm adapter (onboard of pci-e) als dat allemaal gedaan is op F10 om het bios te verlaten en nog akoord gaan met de nieuwe instellingen.

 

Maar nog ff terug te komen op het geheel, na een systeem restart was er ineens geen beeld meer. Had die pc net iets geupdate of wat geinstaleerd

of was die pc vastgelopen waarna die automatisch opnieuw is opgestart??

Dankj , ik zal dit eens opzoeken en uitproberen 

 

het scherm liep vast en ik moest dus de computer opnieuw opstarten , daarna kreeg ik geen beeld meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Abstraks zei:

 

jumper.jpg.35e71acfe17993bec99eda2ab183bfd1.jpgbios2.jpg.d3f725b081fbb4cfefda378761256a21.jpg

 

 

 

bij een desktop pc is het behoorlijk eenvoudig om het bios te ressetten, ergens op het moederbord zit een batterij en daar vlakbij is een jumper om het bios te ressetten bij sommige moederborden is het een knopje wat je ff ingedrukt moet houden. in het ergste geval als je geen jumper kan vinden daarzo met de text "cmos of CLRTC2" dan help het ook als je ff het batterijtje eruit haalt en de pc ff aanzet zonder dat er stroom op staat daarna het batterijtje weer terug plaatsen en opnieuw opstarten en ik weet niet wat voor merk moederbord uw heeft maar als je naar de website van de fabricant gaat en daar bij support het model invoerd dan kan je daar vaak de gebruikershandleiding downloaden. want tijdens het opnieuw opstarten druk je op F2, esc, del of F10 (verschilt namelijk) maar dan is de bedoeling om in het bios uit te komen omdat die na een reset weer op de default settings staat misschien dat de opstart volgorde en de beeldscherm adapter (onboard of pci-e) als dat allemaal gedaan is op F10 om het bios te verlaten en nog akoord gaan met de nieuwe instellingen.

 

Maar nog ff terug te komen op het geheel, na een systeem restart was er ineens geen beeld meer. Had die pc net iets geupdate of wat geinstaleerd

of was die pc vastgelopen waarna die automatisch opnieuw is opgestart??

Het gaat hier om een k9A platinum moederbord MS-7280 ver 1 , wat ik nu ook opmerk is dat de ventilatoren van de video kaarten niet in werking treden tijdens opstarten van de computer , heb eens een videokaart uitgehaald en opnieuw ingestoken maar nu valt mijn computer steeds uit na 1 minuut xs

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebruikers handleiding kwam ik hier tegen; icon_10_pdf_list.pnghttp://static.highspeedbackbone.net/pdf/MSI_K9A-Platinum_Manual.pdf

 

tijdens opstarten de "del" toets indrukken om in bios setup terecht te komen.

 

had je inmiddels op de 1 of andere manier al wel weer beeld gekregen??

want het kan natuurlijk ook nog eens iets te maken hebben met de stroom voorziening en die kun je bekijken in de bios setup

58b619024dfa0_msitemp.png.a935cb4cbf584baaa2cffbf93701e0d1.png

maar dan moet je wel beeld hebben

Nu de pc kast open is kun je gelijk ff kijken of het koel element nog stofvrij is.

Ik ga er vanuit dat er 2 videokaarten inzitten (indentiek van elkaar en ook stofvrij) die elk ook een apparte stroomkabel heeft

dat ie na ongeveer 1 min uitgaat is dat nog steeds zonder beeld??

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Abstraks zei:

De gebruikers handleiding kwam ik hier tegen; icon_10_pdf_list.pnghttp://static.highspeedbackbone.net/pdf/MSI_K9A-Platinum_Manual.pdf

 

tijdens opstarten de "del" toets indrukken om in bios setup terecht te komen.

 

had je inmiddels op de 1 of andere manier al wel weer beeld gekregen??

want het kan natuurlijk ook nog eens iets te maken hebben met de stroom voorziening en die kun je bekijken in de bios setup

58b619024dfa0_msitemp.png.a935cb4cbf584baaa2cffbf93701e0d1.png

maar dan moet je wel beeld hebben

Nu de pc kast open is kun je gelijk ff kijken of het koel element nog stofvrij is.

Ik ga er vanuit dat er 2 videokaarten inzitten (indentiek van elkaar en ook stofvrij) die elk ook een apparte stroomkabel heeft

dat ie na ongeveer 1 min uitgaat is dat nog steeds zonder beeld??

Zal beginnen met alles eens volledig uit te stofzuigen want de binnenkant is wel stoffig , zal waarschijnelijk ook door het stof zijn dat de ventilatoren van de videokaarten maar af en toe werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.