Ga naar inhoud

Pc loopt vast, veel bluescreens


FabianJ

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds afgelopen weekend heb ik vaak op één dag meerdere blue screens, daarnaast ook dat mijn pc na 5 minuten vast loopt. Ook nadat ik heel windows 10 opnieuw heb geinstalleerd van mijn cd loopt hij hele tijd vast. Ik heb het idee dat het meer met de hardware nu te maken heeft dan met de software, aangezien ik nu 2 progamma's op mijn pc heb staan, Microsoft Edge en TotalAv (virusscanner). Ik heb heb enigszins een beetje kennis van computers, maar niet zo diep in deze fouten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Fabian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Installeer het en start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent, krijg je een link te zien. Kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het duidelijk dat je geheugen defect is.

Je hebt echter 2 geheugenmodules van 8 GB.

Met deze test kan je helaas niet zien welke van de 2 defect is.

Als je het aandurft, open dan de kast van de pc en verwijder een van de geheugenmodules.

Doe daarna de test opnieuw.

Krijg je weer rood, dan is die module defect; verwissel dan de geheugenmodules en test opnieuw.

krijg je geen rood, dan is de module goed en heb je de defecte module verwijderd.

Probeer dan of de pc normaal opstart en correct werkt.

In normale omstandigheden heb je aan B GB geheugen wel voldoende en kan je dus zonder problemen verder doen met slechts 1 geheugenmodule.

 

Als je het niet ziet zitten om deze tests zelf te doen, kan je daarvoor ook terecht in elke pc winkel.

Maar dan is het helaas niet gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.