Ga naar inhoud

aanmelden op outlook


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag op onze laptop van de zaak mijn mails controleren van mijn privé outlook express. Ook op de laptop is outlook opgestart maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een wachtwoord ontvangen heb voor dat adres dus als ik het afmeld dan geraak ik er mss niet meer op. Hoe kan ik te weten komen als er een wachtwoord is ingesteld en als dat zo is, hoe kan ik dat wachtwoord te weten komen?

Groeten

Nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

het gaat dus over een skynet adres. Het is mij ondertussen gelukt om mijn mails binnen te halen (dankzij een vorige raad van jullie aan iemand anders, de raad was toen naar webmail te gaan) dus ik had mijn juiste wachtwoord.

Maar nu ik de account aangemaakt heb en alle mails binnengekregen heb valt het mij op dat mijn vroegere mails, zowel de verzonden als ontvangen er niet meer opstaan en ook mijn adressenlijst is leeg. Deze lijst zou ik zeker nog nodig hebben. Hoe kan ik dat terug vinden?

Bedankt alvast

Nancy

Hey,

Zijn het mails van een provider (belgacom, Telenet, etc...) die je wil laten toekomen op de werk-laptop of gaat het over een hotmail, gmail, etc...-adres?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat je binnenhaalt van emailberichten met een programma zoals Outlook of andere emailprogramma's zijn berichten die stonden op de server van bv Skynet. Deze emailberichten kon je zien staan vooraleer je deze had gedownload op hun webmail. Indien je de andere berichten ook wil zien zal je deze moeten overzetten van de ene naar de andere pc indien gewenst. Dit doe je het eenvoudigst door de emailberichten die je wil overzetten te slepen in een nieuw emailbericht en door te sturen naar het desgewenste emailadres van de pc. Best voor het verzenden even het volgende doen (indien het emailadres hetzelfde is): bij Extra -> Accounts -> op de juiste emailaccount klikken -> Eigenschappen -> het vinkje weghalen bij Account opnemen bij berichtverzending (kan ook anders verwoord zijn). Anders krijg je dit terug binnen wat niet de bedoeling is denk ik.

Een adresboek staat niet op deze server tenzij je daar een adressenbestand had aangemaakt op deze webmail maar dan nog zal je deze niet kunnen downloaden aangezien dit webmail is.

De enige mogelijkheid om een adresboek over te zetten is de volgende (zelf heb ik momenteel geen Outlook Express maar het zal ongeveer zijn zoals ik weergeef):

- Open uw Outlook Express, ga naar Help en Info. Als ik mij niet vergis zie je daar een lange regel staan zoals: C:\Documents and settings\jounaam\Local Settings\Application data\Microsoft\InternetExplorer\jounaam.wab

Indien dit zo is, ga naar deze locatie en kopieer dit bestand naar een nieuw emailbericht en stuur het door naar jouw emailadres voor het te kunnen ontvangen op de andere pc. Indien dit niet het geval is volg de 2 volgende stappen:

- Zoek op uw computer naar bestanden met WAB op het einde (dus in het zoekveld via de zoekfunctie moet je invoeren: *.wab en de locatie waar hij moet in zoeken is C: In principe vind hij niet veel bestanden. Deze bestanden die hij vind zijn de adresbestanden van Outlook Express die op uw pc terug te vinden zijn en kopieer je dan best allemaal (om zeker te zijn) naar een nieuw emailbericht en stuurt het door naar je emailadres voor het te kunnen ontvangen op de andere pc. Best ook even het vinkje controleren zoals in de eerste paragraaf vermeld.

Wanneer je deze ontvangen hebt op de andere pc moet je dit bestand even bewaren ergens op de computer door opslaan als te doen. Dan ga je naar Bestand -> Importeren in Outlook en dan zou je iets moeten zien staan van Contactpersonen of iets dergelijks en dan ga je naar het bestand dat je bewaarde. Dan zou hij alle contactpersonen moeten overgehaald hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie...

Het probleem is dat ik de andere pc niet meer kan gebruiken... Ik dacht dat alle adressen bij outlook zouden blijven staan maar kennelijk is dat niet zo... Dat wil dus ook zeggen als je ergens anders, bijv in het buitenland je mails wil controleren dat ook dan de adressen niet beschikbaar zijn op outlook? Ik snap er niet veel van maar zal mijn hoop mogen opgeven zeker?

Grts

Nancy

Alles wat je binnenhaalt van emailberichten met een programma zoals Outlook of andere emailprogramma's zijn berichten die stonden op de server van bv Skynet. Deze emailberichten kon je zien staan vooraleer je deze had gedownload op hun webmail. Indien je de andere berichten ook wil zien zal je deze moeten overzetten van de ene naar de andere pc indien gewenst. Dit doe je het eenvoudigst door de emailberichten die je wil overzetten te slepen in een nieuw emailbericht en door te sturen naar het desgewenste emailadres van de pc. Best voor het verzenden even het volgende doen (indien het emailadres hetzelfde is): bij Extra -> Accounts -> op de juiste emailaccount klikken -> Eigenschappen -> het vinkje weghalen bij Account opnemen bij berichtverzending (kan ook anders verwoord zijn). Anders krijg je dit terug binnen wat niet de bedoeling is denk ik.

Een adresboek staat niet op deze server tenzij je daar een adressenbestand had aangemaakt op deze webmail maar dan nog zal je deze niet kunnen downloaden aangezien dit webmail is.

De enige mogelijkheid om een adresboek over te zetten is de volgende (zelf heb ik momenteel geen Outlook Express maar het zal ongeveer zijn zoals ik weergeef):

- Open uw Outlook Express, ga naar Help en Info. Als ik mij niet vergis zie je daar een lange regel staan zoals: C:\Documents and settings\jounaam\Local Settings\Application data\Microsoft\InternetExplorer\jounaam.wab

Indien dit zo is, ga naar deze locatie en kopieer dit bestand naar een nieuw emailbericht en stuur het door naar jouw emailadres voor het te kunnen ontvangen op de andere pc. Indien dit niet het geval is volg de 2 volgende stappen:

- Zoek op uw computer naar bestanden met WAB op het einde (dus in het zoekveld via de zoekfunctie moet je invoeren: *.wab en de locatie waar hij moet in zoeken is C: In principe vind hij niet veel bestanden. Deze bestanden die hij vind zijn de adresbestanden van Outlook Express die op uw pc terug te vinden zijn en kopieer je dan best allemaal (om zeker te zijn) naar een nieuw emailbericht en stuurt het door naar je emailadres voor het te kunnen ontvangen op de andere pc. Best ook even het vinkje controleren zoals in de eerste paragraaf vermeld.

Wanneer je deze ontvangen hebt op de andere pc moet je dit bestand even bewaren ergens op de computer door opslaan als te doen. Dan ga je naar Bestand -> Importeren in Outlook en dan zou je iets moeten zien staan van Contactpersonen of iets dergelijks en dan ga je naar het bestand dat je bewaarde. Dan zou hij alle contactpersonen moeten overgehaald hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens je op een andere pc gaat werken heb je inderdaad dit probleem.

Sommige bedrijven hebben wel het systeem dat de mails en mailadressen op een centrale server staan en dat, wanneer de gebruiker zich meld in Windows, dat profiel te voorschijn wordt gehaald en ook dus die mails en mailadressen.

Als ik mij niet vergis verwijst dit bestand dan in de instellingen naar de locatie van het bestand bv 99.99.99.99\gebruiker\gebruiker.wab. Deze zaken lukken volgens mij niet echt thuis omdat dit een bedrijfsnetwerk is en je inlogt onder die gebruiker wat voor thuis nogal ingewikkeld en duur gaat zijn denk ik. Bovendien moet die server opstaan wanneer je aanlogt.

Wil je zeker zijn dat je de adressen kan benutten in het buitenland zal je deze dus allemaal moeten overzetten of aanmaken op de webmail zodat je deze kan terugvinden in het buitenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.