Ga naar inhoud

De naam van een bestand of map wijzigen


Sarah

Aanbevolen berichten

De naam van een bestand of map wijzigen

  1. Open Mijn documenten. Als het item waarvan u de naam wilt wijzigen zich niet in de map Mijn documenten of een van de submappen ervan bevindt, kunt de locatie ervan achterhalen met Zoeken. Klik op Start en vervolgens op Zoeken om het zoekvenster te openen.
  2. Klik op het bestand of de map waarvan u de naam wilt wijzigen.
  3. Kies vervolgens Dit bestand een andere naam geven of Deze map een andere naam geven onder Bestands- en maptaken.
  4. Typ de nieuwe naam en druk vervolgens op ENTER.

Opmerkingen

  • U opent het onderdeel Mijn documenten door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Mijn documenten.
  • Sommige programma's kunnen niet met lange bestandsnamen werken. De limiet voor bestandsnamen voor deze programma's is acht tekens. De volgende tekens mogen niet voorkomen in bestandsnamen:
    \ / : * ? " < > |.
  • U kunt de naam van een bestand of map ook wijzigen door met de rechtermuisknop op het bestand of de map te klikken en vervolgens op Naam wijzigen te klikken.
  • De namen van systeemmappen, bijvoorbeeld Documents and Settings, Windows en System32, kunnen niet worden gewijzigd. Deze namen zijn nodig voor Windows om correct te kunnen functioneren.

attachment.php?attachmentid=1171&stc=1&d=1223815697

post-2-1417703772,7424_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Hallo Karel,

mooie tutorial, en volledig mee eens.

Toch een kleine nuance, die toch belangrijk kan zijn.

Het is, of het was toch zo in Windows XP dat je Windows kon installeren in een map met een andere naam dan Windows.

Waarom dit nuttig is? Toen, in de beginjaren van Windows XP richtte veel malware zich op de map Windows\System32\...

Als zulke malware geen map Windows vond, kon ze ook geen onheil stichten. Daarom heb ik vele jaren een andere naam voor de "Windows-map" gekozen, en deze Windows XP heeft altijd perfect gewerkt (nog steeds, trouwens :-) )

Misschien is dit weetje ooit nog nuttig voor iemand xD.

Met vriendelijke groeten,

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.