Ga naar inhoud

windows vista en windows 2003 server met domein


The_Homie

Aanbevolen berichten

Ik zit met volgende probleem :

Ik heb mijn Windows vista business editie aan mijn domein gehangen dat gaat allemaal prima ik kan er ook mee mailen van de ene client naar men vista en omgekeerd . Maar ik zie bij netwerk mijn domein gewoon niet waar dat ik dat bij xp wel zonder enig probleem kan zien . Is hier een verklaring voor ? heb mijn antivirussoftware er al af gegooid en mijn firewall staat af ? :stupid:

Alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast socrates

Op de server moet je 192.168.2.253 instellen als DNS server in zijn ip-configuratie. Desnoods zet je nog 192.168.2.254 als tweede DNS server neer. Daarna in de DNS server configuratie in het tabblad forwarders instellen: 192.168.2.254 (=de router).

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare oplossing die je voorstelt want als het iets met de dns server te maken zou hebben dan zou het onder xp toch ook niet mogen werken en onder xp werkt alles prima in denk eerder dat het iets met de beveiligingsinstellingen van vista is , iets in de policy of zoiets maar wat dan weer weet ik ook niet . Maar zal je voorstel eens uitproberen maar ik zit eigenlijk niet achter een router ik werk met mijn server en client gewoon op een switch onder een ander segment en enkel de server hangt aan het internet het gaat ook om een lokale mailserver . Het is dan ook maar een project voor school eh

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.