Ga naar inhoud

Hoe kan ik de taal wijzigen in Vista?


Sarah

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

altijd een uitzondering op de regel :-)

Heeft u een dvd bij de laptop gekregen van Vista?

Met deze in de pc kunnen we de systeembestanden controleren en zien of alles goed staat:

Ga naar start

Klik op alle programma's

Klik op bureau-Accessories

Klik lichtjes op Opdrachtprompt

Met rechtermuis op run as administrator

Klik op doorgaan.

U ziet nu c:\windows\system32\>

Typ achter > sfc /scannow

Druk op enter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ karel

Even een vraagje dat gerelateerd is aan het wijzigen van de taal van Vista.

Ik had nog tot voor kort Vista Home Premium in het Engels. Nu werkt alles

dus in het Nederlands, en daar ben ik zeer tevreden mee.

Binnenkort echter ben ik van plan om Service Pack 2 te gaan installeren. Ik

ga dan deze (klik hier) gebruiken.

Deze module zou dus ook het Nederlands moeten aankunnen.

Nu is mijn vraag, kan ik problemen verwachten omdat ik eerder de taal van

Engels naar Nederlands heb omgezet, of zou het installeren van SP2 in dat

opzicht geen problemen mogen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aanraden om deze automatisch te laten downloaden via Windows Update.

Normaal wordt de Engelse versie geïnstalleerd en dit zal zonder problemen verlopen. Het taalpakket levert volgens de auteur geen problemen op.

Benodigde updates nodig voor het taalpakket worden geïnstalleerd na de update van sp2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olla,

Het volgende, ik heb systeemherstel uitgevoerd en daarna werkte helemaal geen configuratieprogramma meer. Ik kon de computer nog ruilen en heb nu 1 Packard Bell IMAX X4555 Sp. Ik heb weer de procedure uitgevoerd zoals jij beschreven hebt, maar heb exact dezelde problemen opnieuw. dat hij bepaalde programma´s van configuratie niet uitvoerd. Zoals ik in eerdere reactie beschreven heb.

volgens mij weet ik nu waar het bij de instelatie van de Nederlandse taal fout is gegaan. Als ik het proces nu opnieuw uit wil voeren zegt die dat de Ned. taal al geinstaleerd is en ik 1 andere taal moet kiezen. Als ik nu Engels zou instaleren kan ik daarna weer opnieuw proberen Ned. taal in te voeren ? Please help.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene,

Je kan eens proberen om het Nederlandse Taalpakket eerst te verwijderen.

Dit kan vanaf dit scherm:

2238d1245335026-taal-wijzigen-vista-ook-voor-vista-screen1.jpg

Blijkbaar zijn er toch wat problemen met het taalpakket. Ik informeer even bij de maker van dit programma.

Beste groeten,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olla,

Ik denk dat ik bij punt 9 vergeten ben ùpdates te gebruiken. Als ik nu het proces opnieuw uitvoer en op updates klik, geeft die de volgende mededeling.

...These vista updates are nescesary to be installed: Downloads (can be foud in help) Windows Update Agent (v7,2,6001,788) for : Dutch

KB940157 (Windows Search 4.0) for: Dutch............

Stom, stom, stom, stom.:bawling: De grote vraag is natuurlijk kunnen deze updates alsnog geinstaleerd worden. In acht nemende dat zowel automatiesch als handmatig updaten niet meer werkt.

..Verder heb ik het geprobeerd met syteemherstel, deze gaf echter een foutmelding.

..Ik heb ook geprobeerd de Spaanse taal weer terug te zetten. Dat kon ook niet. Is al geinstaleerd was de mededeling.

..Nederlandse taal verwijderen is me niet helemaal duidelijk ???

Misschien raar maar de computer werkt verder prima. Behalve dus dat de volgende programma´s uit het configuratie niet meer werken.

apparaatbeheer

aut. afs.

enrg beheer

gebruikersacc.

hulp.prgr.

lettertypen

netwerkc.

ouderl. tzcht

speech and rec.

standaardprgr.

pers. inst.

systeem

toegankelijkh.

windows anytime

windows slide show

windows update

Bij al deze programmas flikkert enkel het icoontje een keer.

Maar ik heb op de help pagina van Vistalizator ook wat informatie gevonden die naar deze problemen verwijst. Onder aan de pagina het hoofdstuk ``Issues when using a language installled in Expres mode..........De probleemstelling is me min of meer duidelijk, maar de oplossing behoeft wat uitleg.

Tot slot nog 2 zaken.

..Misschien is het mogelijk over Microsoft updates, de ontbrekende updates te downloaden. Er van uitgaande dat dat het probleem veroorzaakt.

..Mocht niets van deze oplossingen werken, is er dan nog 1 ultieme oplossing.

Nou misschien 1 lang verhaal, maar ik heb geprobeerd zo voledig mogelijk alles op 1 rijtje te zetten.

Hartelijk dank alvast voor de moeite, en als je weer eens in Spanje bent, ben je welkom iin Granada.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene,

Laten we even enkele mogelijke oplossingen proberen...

Open Vistalizator, selecteer de Nederlandse taal en kies update languages

U zal een scherm krijgen zoals dit normaal:

screen8.jpg

Download de updates zoals aangegeven, indien je moet bladeren op je pc naar de update dan download even deze http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.2.6001.788/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Even laten installeren en erna de pc herstarten,

wat geeft dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene,

Laten we even enkele mogelijke oplossingen proberen...

Open Vistalizator, selecteer de Nederlandse taal en kies update languages

U zal een scherm krijgen zoals dit normaal:

screen8.jpg

Download de updates zoals aangegeven, indien je moet bladeren op je pc naar de update dan download even deze http://download.windowsupdate.com/windowsupdate/redist/standalone/7.2.6001.788/WindowsUpdateAgent30-x86.exe

Even laten installeren en erna de pc herstarten,

wat geeft dit?

Olla,

Dank, ik heb het zo uitgevoerd als jij zei. Het heeft het probleem nog niet opgelost.

Wel krijg ik bij 1 icoon rechts onder, als ik de aanwijzer erop houd de mededeling dat er updates beschikbaar zijn. Dat er updates beschikbaar zijn. Maar als ik die aanklik flikkert enkel de rechthoek een keertje op. En Windows update werkt dus niet. zou je een omweg weten om die updates te dowloaden. Maar eerst zal ik de computer eens opnieuw op laten starten bedenk ik net. Dan zal ik daarna laten weten of het gelukt is. Un saluud Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.