Ga naar inhoud

Melding bij opstarten : geen schijf


Gast Fleurkemi

Aanbevolen berichten

Gast Fleurkemi

Hai,

Telkens ik mijn pc opstart krijg ik volgende meldingen een paar keer na elkaar.

Heb al weten uit te vissen dat de eerste melding afkomstig is van een gedownload programma "McAfee Site Advisor" en de tweede melding zou iets te maken hebben met mijn Hp printer.

1) SiteAdv.exe - geen schijf

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Devic\Harddisk2\DR16

en nadien :

SiteAdv.exe - geen schijf

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Devic\Harddisk2\DR18

2) hpqthbo8.exe - geen schijf

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Devic\Harddisk2\DR16

en nadien :

hpqthbo8.exe - geen schijf

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Devic\Harddisk2\DR18

Ik geraak er wel steeds voorbij door te annuleren maar het is "very annoying" !

Kan iemand mij hiermee helpen. Wat kan ik doen om hiervan af te geraken ?

Mercikes alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens om de programma's te verwijderen en dan opnieuw te starten en dan weer te instaleren

als dat niet gaat om de een of andere reden of de meldingen blijven nog steeds komen laat het dan weer even weten aub.

ook als het wel lukt zouden wij het op prijs stellen dat u het even ver,eld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fleurkemi

Sananjin,

Bedankt voor je tip :

Start - Uitvoeren - msconfig - Opstarten

Probeer dit.exe te disabelen

Heb dit geprobeerd en inderdaad tis weg.

Alleen geeft hij nu wel telkens aan bij opstarten dat je iets hebt verandert (dit.exe) uitgevinkt en of je dit opnieuw wilt herstellen.

Is daar iets aan te doen?

Als je dit enabled, kan je dan geen problemen krijgen. Maw ene probleem opgelost maar misschien een ander probleem gecreeërd omdat dit toch standaard op uw pc staat aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Att. Fleurkemi

Heb je een computer waarop een card reader is aangesloten die verschillende formaten van geheugenkaartjes kan lezen?

Dit.exe regelt in principe, voor zover mijn informatie klopt, het herkennen van die kaartjes.

Bij dit.exe ge-enabled zou de computer rechtreeks zo'n kaartje moeten herkennen als je het in de card reader stopt. Dit zou enkel moeten geactiveerd worden op het moment van plaatsen in de card reader. Door één of andere reden ( misschien bug in de registry ) gaat dit.exe je card reader gaan lezen op het moment van opstarten van de computer en vindt er geen kaartje in zodat die foutmelding: Geen schijf in..... eigenlijk correct is.

( ter vergelijking: in verkenner eens proberen je lege cd rom te lezen ---> resulteert ook in een foutmelding --> geen schijf gevonden of zoiets )

Gebruik je weinig geheugenkaartjes in de card reader kan je opteren voor het permanent disabelen van dit.exe. In de nieuwe foutmelding die je meldt zal er wel in die popupwindow een plaatsje zijn waar je kan aanvinken: dit niet meer tonen.

Steek je dan een memorycard in je card reader zal het lampje flikkeren en zal je computer dit kaartje niet kunnen lezen. Je moet dan je computer herstarten met de smartcard erin.

Waarom dit.exe niet correct werkt heb ik tot nu toe niet kunnen achterhalen.

ook een registry scan en correctie via het programma registry mechanic kon dit niet oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.