Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Afgelopen uur
  2. mooi dat je even de oplossing vermeldt, dan zijn latere gebruikers misschien ook nog geholpen! Dank je. (enne: welkom op PCH hé !)
  3. Als de data maar overschreven zijn zodat een gewoon + gevorderd (*) gebruiker de data niet meer kan achterhalen, dan vind ik het al meer dan genoeg. (maar 'k vrees dat het voor jou nièt genoeg is...?) (*) gevorderd in de zin van: het soort mensen (zoals vb hier op het forum) die al wel een boel meer weten dan de huis-en-tuin-gebruiker)
  4. Voor een specialist als jij misschien wel, maar ik denk dat de 'doorsnee' gebruiker dat niet kent. Overigens zal die nu waarschijnlijk tot het einde van mijn dagen ergens in de kast liggen.
  5. Als je die schijf van de hand gaat doen dan volstaat formatteren niet. Al je data kunnen nog worden terug gehaald. 't Is maar dat je het weet.
  6. Ik heb de bestanden die ik nodig had er afgehaald en de schijf geformateerd. Dus dit mag dicht
  7. Ik zie nu je laatste reactie: "in dat geval, enz.". Wat bedoel je? Het programma Thunderbird verwijderen?
  8. Hallo, Is het mogelijk om de HD weer in zijn pc te plaatsen en dan de volgende tool te draaien: Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad. Farbar Recovery Scan Tool Link Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft. Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren. Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt. Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart. Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht. Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
  9. Jammer dat ik niets meer hoor. Dank tot zover. Ik zal een ander email-programma gaan proberen.
  10. Hallo, Doe het volgende: Download esetsmartinstaller_enu.exe naar je bureaublad. Eset Online Scanner uitvoeren. Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started. Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept". "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan. Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue". Bij Choose a scan type kies "Full Scan". Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink: - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan. Na het scannen: Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close". Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad. Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close". Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
  11. Hallo, Bedankt en graag gedaan.
  12. Vandaag
  13. Dan ben ik toch bang dat je HD aan het eind is, aan je software en Windows ligt het niet. De gebruikte programma's mag je weer verwijderen.
  14. Gisteren
  15. emielDS

    "Vraagbaak" m.b.t. VBA

    er zijn er hier veel die je zullen kunnen helpen als je zelf weet wat je wil bekomen.
  16. Ik heb het probleem weten op te lossen nu. Ik heb het bestand a38usb.sys van mijn pc verwijderd, en dan de usb kaartlezer opnieuw ingestoken, dan kreeg ik geen bluescreen meer omdat a38usb.sys verwijderd was, en kon ik de lezer uninstalleren. Daarna heb ik hem dan opnieuw uitgetrokken en weer ingestoken en zo weer geïnstalleerd, en nu geen blue screen meer. groetjes, Chris.
  17. Hallo, Telkens ik mijn kaartlezer in mijn usb drive steek, krijg ik meteen volgende blue screen in bijlage. Ik had willen proberen om de smart card reader via device management te uninstallen en dan opnieuw te installeren, maar het probleem is dat deze niet te zien is in device management zolang deze niet in usb poort wordt ingestoken, dus dat is al geen oplossing. Ik heb ook al geprobeerd om mijn a38usb.sys file te vervangen door de originele file die ik nog op usb stick had staan, had, maar dat loste niks op, het blue screen blijft komen. Is er een andere manier om deze drivers te uninstalleren en opnieuw te installeren, of moet ik dit probleem op een andere manier oplossen ? vriendelijke groeten, Chris.
  18. Als dat programma dezelfde is dan moet je eens bij de firewall van uw virusscanner kijken of uw programma niet wordt geblokkeerd. Trouwens cd branden is echt van de oude tijd hoor. Waarom gebruikt je geen usb-stick? Ook usb-stick kan je branden met Rufus als het een iso bestand is. Zelf heb ik zeker 10 jaar geen cd nodig gehad. Nota: als je iso bestand brandt moet je bij Windows 10 helemaal geen programma hebben want je kan gewoon met de rechtermuisknop op branden klikken.
  19. Heb je de printer een vaste IP adres gegeven? Soms kan het helpen om even de modem / router van Ziggo opnieuw op te starten.
  20. Nu je topic is verplaatst naar het forumonderdeel "Bestrijding malware & virussen" ben ik niet meer gemachtigd om je hier nog verder te adviseren. Ik verwittig nu de malwarefighters. Zodra ze online zijn wordt je verder geholpen. Ik wens je veel succes met je vriendendienst.
  21. Hopelijki heb ik het juist gedaan. esetscan.txt
  22. josc1965

    "Vraagbaak" m.b.t. VBA

    Volgens mij kun je beter een concrete vraag stellen i.p.v. een algemene...
  23. Ik kon niet weten dat je Eset als AV hebt staan hé. Mijn onderschrift staat helemaal onderaan en is afgescheiden door een grijze lijn. Ook is de lettergrootte kleiner en staat het in het VET. Onderschriften worden door de meeste moderatoren gebruikt. Je gaat er wel aan wennen als je hier wat vaker komt.
  24. Dat klopt wat je zegt, Windows zelf beschikt over tools om je data grondig te wissen/verwijderen/opschonen etc. Nu echter duid ik aan op het vernietigen van data. Het verschil ? Een mooi artikel die dit iets wat uitgebreider beschrijft: http://ask-leo.com/what_difference_does_multipleoverwrite_delete_really_make.html De verschillen tussen het veilig overschrijven van data op een SSiD en een HDD, zit hem in de manier hoe de systemen zelf omgaan met data overschrijven. Echter is het nog steeds wel van belang, dat de data zelf nog steeds wél eerst overgeschreven moet worden, anders is de data (zowel op SSiD als HDD) niet vernietigd. Het verschil in de manier hoe (waarin SSiD verschilt met de HDD) wat betreft veilig en betrouwbaar data vernietigen is heel mooi in dit onderzoek uitgelegd: https://www.usenix.org/legacy/events/fast11/tech/full_papers/Wei.pdf Met name pagina 5 tot en met pagina 7 zijn erg interessant. "We conclude that the complexity of SSDs relative to hard drives requires that they provide built-in sanitization commands. Since our tests show that manufacturers do not always implement these commands correctly, they should be verifiable as well. Current and proposed ATA and SCSI standards provide no mechanism for verification and the current trend toward encrypting SSDs makes verification even harder." "Although many government standards provide guidance on storage sanitization, only one [25] (that we are aware of) provides guidance specifically for SSDs and that is limited to “USB Removable Disks.”"
  25. Droske, Je uitleg van ESET is top hoor! Maar als iemand vraag stelt zo als ik, misschien wel vermelden van CUSTOM SCAN te doen en uitviinken wat niet nodig is zo als je eigen HHD.. Maar heb zelf ESET als AV was die online dan nodig?
  1. Laad meer activiteit
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.