Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Afgelopen uur
  2. Geef de locatie C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Outlook-bestanden Of ga naar mijn documenten en daar ziet je outlook-bestanden; Je vermeld niet welke Windows je hebt maar dit is voor Windows 10 Nota: waarom voegt je Gmail in outlook? Dat is iets wat ik totaal niet begrijp. Je kan toch perfect online doen.
  3. Kijk eens of uw HDMI kabel ARC ondersteund (klik) (kan ook zijn dat uw TV geen ARC ondersteund. Nota: je hebt toch geen luidspreker aangesloten?
  4. Alles lijkt in orde. Heb je wel degelijk herstelling uitgevoerd zoals beschreven op deze pagina (klik)
  5. Dat betekend dat thunderbird account opnieuw moet instellen. Er zit ergens fout. Wie is uw provider? Dat kan @Telenet of @Gmail of @Proximus
  6. Hallo, 1. Doe eens "foutcontrole" zorg dat daar beide opties zijn aangevinkt; “Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" “Beschadigde sectoren zoeken en repareren” Handleiding. 2. Download Crystal DiskInfo naar het bureaublad. Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK. Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad. Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien. Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator. Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde. Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf. Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe. Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is. Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER. Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl. Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
  7. helaas helpt niet reageert soms ook niet meer heb maar 2GB weg gedaan en de rest is niet zwaar.
  8. Goedemorgen hulpverleners, Klopt het dat ik geen email krijg als er gereageerd is? Graag even een reactie - het lijkt alsof de communicatie niet goed verloopt :-( Mvg
  9. Vandaag
  10. Eerst en vooral: je hebt de huidige zogenoemde sata-verbindingen zoals jij hier hebt: Ik merk echter ook nog de oude (vroegere) zogenaamde IDE-verbindindingen (die breder zijn): en (dit zijn van die brede, platte kabels - in het zwart of wit) In je laptop zit zo'n schijf met sata-aansluitingen als ik het goed zag >>> klopt dit? Indien je géén vrije sata-kabel meer hebt en ook geen vrije voedingskabel, kan je eventueel dit doen: als je tweede schijf (dus NIET de C !! - anders werkt je computer niet meer) sata-aansluitingen heeft of als één van je twee DVD-apparaten zo'n sata-aansluiting heeft: dan kan je van een van die de kabels even uitpluggen, ze in je laptop-schijf pluggen en opnieuw opstarten. Het apparaat dat je dan ontkoppelde zie je natuurlijk niet meer, maar in de plaats zie je dan je laptopschijf. Dan kan je daarvan de data naar je C (of een stick, of een externe) gaan kopiëren , ze daarna terug verwijderen, je oude afgekoppelde apparaat terug aansluiten en je bent waar je zijn moet. (ps: in dat geval: gooi die laptopschjif natuurlijk niet direct in de prullenmand, want die is nog goed hé! - en dus opletten voor statische elektriciteit en voor je printplaten en... enfin, voor alles eigenlijk
  11. Hallo, Ik zie twee antivirus programma's: Symantec Endpoint Protection avast Verwijder daar één van want meerdere anti-virus programma's werken elkaar tegen en vertragen ook zo je pc. Ik denk dat je avast kiest dus doe het volgende: Stap 1. Weg gaan naar Programma's en onderdelen: Klik Windows knop plus R tegelijk in. . Type appwiz.cpl in en klik OK. Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen. Java 8 Update 171 Java 8 Update 172 Java 8 Update 191 Symantec Endpoint Protection Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op. Start de pc opnieuw op. Stap 2. Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren. Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Druk op de knop Scannen. Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart. Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
  12. Hallo, Dan is de pc bezig die mappen te laden: Kijk eens al die mappen na of je daar eens grote schoonmaak kan houden. Hoe minder er hoeft te laden hoe eerder klaar.
  13. Hallo, Ga weer naar Opstarten en schakel de volgende eens uit. Dat doe je door er op te klikken en dan rechts te kiezen voor "Uitschakelen". Yes HKCU:Run Adobe Acrobat Synchronizer computer "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat DC\Acrobat\AdobeCollabSync.exe" Yes HKCU:Run CCleaner Smart Cleaning Piriform Software Ltd computer "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR Yes HKCU:Run Google Update Google LLC computer C:\Users\computer\AppData\Local\Google\Update\1.3.34.11\GoogleUpdateCore.exe Yes HKCU:Run OneDrive Microsoft Corporation computer "C:\Users\computer\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background Yes HKLM:Run AdobeGCInvoker-1.0 Adobe Systems, Incorporated All users "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\AdobeGCClient\AGCInvokerUtility.exe" Yes HKLM:Run Apoint Alps Electric Co., Ltd. All users C:\Program Files\Apoint2K\Apoint.exe Yes HKLM:Run CDAServer Samsung Electronics CO., LTD. All users C:\Program Files\Common Files\Common Desktop Agent\CDASrv.exe Yes HKLM:Run Dropbox Dropbox, Inc. All users "C:\Program Files (x86)\Dropbox\Client\Dropbox.exe" /systemstartup Yes HKLM:RunOnce *EmptyTemp All users cmd /c rd /q/s C:\FRST\Temp Herstart je pc en kijk of die nu sneller opstart.
  14. Uiteraard ben ik er NIET zeker van dat die schijf in de laptop nu nog werkt. ze deed dat wel op het ogenblik dat de laptop uitviel. Wat die draden betreft die waren tijdens de proef goed ingeplugd. pas toen ik ze al had verwijderd bedacht ik dat ik daar misschien best foto`s van nam. de stroomdraad en kabel naar de laptop waren er dan al uit, en ik stak de kabels oppervlakkig terug in. in geen van mijn beide desktops liggen er losse kabels om nog een schijf aan te sluiten. normaal, in allebei zitten twee HD`s en twee DVD spelers>
  15. Als ik op de verkenner klik zie ik dit rechts mappen verder niks. Dat rondje draait na een half uur nog en de woorden bijna klaar staan er dan ook nog. Klik ik dan met de rechtermuis knop krijg ik dit en kan ik kiezen. Kom dan wel zonder problemen bij de juiste mappen en schijven. Verder werkt de PC lekker snel en weer naar behoren alleen dit euveltje nog.
  16. Gisteren
  17. vergeet niet het bestand op te slaan als xlsm (bestand met ingeschakelde macro's Ik heb er nog een andere ander bestand met een andere mogelijkheid bijgeplaatst. Dagtaak-2 (1).xlsm dagtaak (1).xlsm
  18. Een eerste vereiste is dan er zeker van te kunnen zijn dat die harde schijf die uit je HP laptop komt nog wel werkt en ben je daar zeker van? En heb je de kabels echt wel goed ingeplugd. Ik herinner me een foto waarbij ik desbetreffend wel twijfels heb. Zie voedingskabel (brede stekker) in onderstaande afbeelding.
  19. Met die `gewone`bedoelde ik, zoals ik nu lees, 3,5 inch. Die zit toch in een omhulsel (doos?) ik deed zo een open, en zag dat de kabels dezelfde waren als deze waarmee die van de laptop in de HP zaten. Dus die laptop HD daar aangekoppeld, maar dat deed dus niets.
  20. Je moet dat niet als negatieve reacties aanzien. Er is gezegd dat dit onlogisch is en dat je daar beter vanaf ziet. Ja dat kan door gebruikmaking van een docking station. Dat heeft Passer je verteld, maar dat schenkt je blijkbaar geen voldoening. Om wat voor een "doos" gaat het eigenlijk. En wat versta je onder een gewone HD? Ik herinner me niet dat er in dit onderwerp sprake is geweest van een andere dan een "gewone" HD. Een harde schijf uit een desktop computer is een 3,5 inch schijf en een harde schijf uit een laptop is een 2,5 inch schijf. Beide zijn echter "gewone" harde schijven. Probeer eens duidelijk te zijn wat dat betreft, zo niet geraken we er hier nooit uit en groeit er alleen maar ergernis aan beide kanten. Het is echt moeilijk om je goed te adviseren hoor omdat je er blijkbaar problemen mee hebt om situaties duidelijk te schetsen.
  21. Hoe die laptop is beschadigd speelt eigenlijk geen rol, maar voor wie het wil weten. op zeker ogenblik moet de scharnier tussen het toetsenbord en het scherm geblokkeerd zijn, en heeft dus de plaat beschadigd. op die plaats zit ook de `startknop` maar ik heb nog een tijdje kunnen starten, door het deksel half dicht te doen, tot uiteindelijk alles is losgescheurd. Wat dit een rol speelt, weet ik ook niet, maar die laptop wordt bijna elke dag van de studio naar het woonhuis getransporteerd, en gaat ook mee op verlof. Wat de verwarring betreft over toestellen: in mijn studio staat de 11 jaar oude desktop, waar ik eigenlijk alles op doe. daarna staat nog een veel oudere desktop, waarop W7 en XP staat. W7 gebruik ik niet meer, maar XP regelmatig. Dan heb ik ook nog een smartphone, mijn vrouw heeft ook een laptop, en ik heb 5 katten. Wat mijn eerste plan betreft, de HD uit de HP in de Dell plaatsen, kreeg ik hier zoveel negatieve reacties, dat ik het niet heb aangedurfd. Toen vroeg ik of ik de HD van de HP niet op de een of andere manier, als externe HD, kon aankoppelen zodat ik enkele bestanden in verband met mijn Virtuele Machine kon binnenpakken. Dan kon ik ze daarna op de Dell zetten, en zouden alle problemen in dat verband opgelost zijn. Anders moet ik niet enkel de VM terugzetten, maar ook de Dbase en GWbasic programma`s verbeteren. Hopelijk is iedereen terug bij, en morgen zal ik foto`s nemen van het binnenste van de desktop(pen) om te zien of de nodige draadjes daar hangen. Misschien kan dan ook iemand uitleggen waarom de HD van de laptop niet draaide in de `doos` van een gewone HD, want daar zitten toch de juiste draden in!
  22. En hier ben ik weer 🙁, vergeten te vragen, bestaat er nu een mogelijkheid om in de cellen van kolom K het totaal van de laad-uren van die dag en in de cellen van kolom L het totaal van de los-uren van die dag samen te tellen, om dan een totaal te hebben van beiden in cellen van kolom Nuurtjes2.xlsx Nogmaals dank voor uw geduld en de werken die u uitvoerde Mvg John uurtjes2.xlsx
  23. Die staat toch altijd in zijn tuinhuisje of iets dergelijks. Hoe kan die dan vallen? Of waren de poten van de tafel rot? Ik had een antwoord van TS verwacht met nog wat meer info zoals o.a... start die nog op? Ik stel trouwens heel wat misverstanden vast. Er is sprake van een "Gevallen" laptop (een HP). Deze is vervangen door een tweedehands Dell laptop. En nu is er plots ook sprake van een desktop. Uit welke kast is die nu plots gevallen? Logischerwijs zou ik denken dat Theo de voormalige interne HDD van die "gevallen" HP laptop zou willen koppelen aan de vervangende Dell laptop om de data van die HP over te plaatsen naar de Dell. Waarom er dan plots een desktop computer is bij gesleurd is me een raadsel. Je gaat toch niet dezelfde data (die van de HP laptop) kopiëren naar twee verschillende computers. Waar ben je dan in Gods naam mee bezig? Straks vindt de kat zijn jongen niet meer terug.
  24. 'k vermoed: is gevallen en ligt uiteen, vandaar dit euh.. aparte plaatje:
  25. Hier toch nog eens op terug komen als het mag, want het kan van belang zijn bij het invullen van je recentste vragen. Wat versta je nu eigenlijk precies uit "mijn laptop is uiteengevallen"? Een laptop die zomaar uiteen valt dat is toch wel iets heel bijzonders.
  1. Laad meer activiteit
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.