Ga naar inhoud

bernard

Lid
  • Items

    2.240
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Reputatie-activiteit

  1. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan kape in Ip adres zoeken   
    Uitstekend. Dan zetten we hier een 🔓 op !
  2. Vind ik leuk
    bernard ontving reputatiepunten van porrelaar in Ip adres zoeken   
    Klaar ,
    De suggestie van falstring was inderfaad het prbleem.
    Ik had eerst het idee van dat zit wel goed.
    Maar het draait weer en daar gaat het om
  3. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Ip adres zoeken   
    Jij hebt dezelfde smartphone als je vrouw: de Samsung Galaxy A53. En jullie printer is de Brother DCP-7055W.
    Kun jij vanaf jouw smartphone afdrukken? Heb je dat al eerder gedaan en ging dat zonder problemen? Dan heb je op je eigen smartphone waarschijnlijk een app van Brother geïnstalleerd. Ik vermoed deze app: Brother iPrint&Scan.
     
    Controleer dat op je eigen smartphone.
    Heb jij die app op je eigen smartphone staan? Dan zul je diezelfde app ook moeten installeren op de smartphone van je vrouw.
    Je kunt hem hier vinden: https://www.brother.nl/bedrijfsoplossingen/mobiel-en-cloud/mobiele-apps
    Scrol daar omlaag naar het kopje Brother iPrint&Scan en klik daaronder op de knop Get it on Google Play. Natuurlijk moet je dat niet met je laptop doen, maar met de smartphone van de vrouw, want die app moet geïnstalleerd worden op haar smartphone.
     
    Als die app geïnstalleerd is op de smartphone van je vrouw, dan zou ze vanaf haar smartphone moeten kunnen printen.
    Jullie printer moet daarvoor via wifi met het netwerk (lees: de modem/router) verbonden zijn.
    En printen via wifi is natuurlijk alleen mogelijk wanneer je vrouw binnenshuis is, zodat haar smartphone verbonden is met jullie wifi.
  4. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Ip adres zoeken   
    De app Brother iPrint&Scan staat dus al op de smartphone van je vrouw. Dat is mooi!
    Minder mooi is dat op de smartphone van je vrouw gevraagd wordt naar het IP-adres van de printer.
    Ieder apparaat in je netwerk (jullie smartphones, je laptop, je printer) heeft een eigen intern IP-adres. Dat is nodig om de apparaten van elkaar te kunnen onderscheiden. Zolang een apparaat aan blijft staan, behoudt dat apparaat hetzelfde interne IP-adres. Maar wanneer je dat apparaat uitzet na gebruik en de volgende dag weer aanzet, kan hij een ander intern IP-adres krijgen. Ik vermoed dat dat bij jullie gebeurd is.
    Via de bedieningsknoppen van de printer zelf moet je het interne IP-adres van de printer kunnen achterhalen. En dat IP-adres moet je dan invullen wanneer daar op de smartphone van je vrouw om gevraagd wordt.
    Hoe je het interne IP-adres van de printer achterhaalt, kan ik je niet vertellen, want dat verschilt per merk (en type) printer. Het zal wel in de handleiding van je printer staan.
    Hoe voorkom je dat het interne IP-adres van de printer steeds wijzigt? Dat kun je voorkomen door de printer permanent aan te laten staan. Dan houdt de printer hetzelfde interne IP-adres.
     
    Het is ook mogelijk om de printer een vast IP-adres te geven, zodat dat adres niet wijzigt, wanneer je hem een tijdlang uit hebt staan. Ik kan je niet uitleggen hoe je dat doet, want daarvoor ontbreekt het mij aan de benodigde kennis.
     
    Momenteel heb ik alleen een USB printer. Die moet dus via een USB-kabel verbonden zijn met de computer waarvanaf ik wil afdrukken. In het verleden heb ik wel een netwerkprinter gehad. Die printer kon ik gebruiken vanaf al mijn pc's, die respectievelijk draaiden op Windows XP, Windows Vista, een iMac op Mac OS X, en Ubuntu. Alleen de Vista computer gaf problemen met het afdrukken. Die was steeds het interne IP-adres van de printer kwijt, nadat die printer een tijdje uit had gestaan. Dat interne IP-adres van de printer kon ik dan wel opzoeken via de knoppen op de printer, maar dat was veel gedoe steeds. Daarom sloot ik alleen die Vista pc op de printer aan via een USB kabel. Die oplossing is natuurlijk niet geschikt voor je vrouw, want met haar smartphone kan ze alleen via wifi afdrukken.
     
    Hopelijk vind je in de handleiding van je printer een mogelijkheid om de printer een vast intern IP-adres te geven.
    En anders ben ik niet de enige helper op dit forum. Er zijn ook leden die veel meer kennis van netwerken hebben dan ik. En gelukkig maar!
  5. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan p38cyq in Ip adres zoeken   
    Vertel eens:
    - welke pc gebruik je? is dat een Windows?
    - welke router gebruik je?
  6. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan p38cyq in Ip adres zoeken   
    In de betere routers kan je het IP adres van de printer terugvinden, helaas vermeld je niet het exacte type.
    Geen probleem, download : Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner (advancced-ip-scanner.com)
    Eens dit programma gedownload voer je een IP scan uit, op het LAN netwerk 192.168.1.1-255 of 192.168.0.1-255 naargelang je provider.
    Je krijgt dan een resultaat zoals het voorbeeld hierbeneden, het IP adres van je printer zou er moeten getoond worden.
     

  7. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan falstring in Ip adres zoeken   
    onlangs kwam ik iets dergelijks tegen, bleek dat die gsm helemaal op data van het abonnement draaide, en dus niet op wifi stond. geen wonder dat die printer niet werd gevonden....
  8. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Tel. Nr per ongeluk geblokkeerd   
    Je probleem is in ieder geval verholpen en daar gaat het om.
     
  9. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Tel. Nr per ongeluk geblokkeerd   
    Dat moest ik ook even opzoeken, want ik heb zelf geen Android smartphone, maar een iPhone en daar gaat het weer even anders...
     
    Ga naar de Instellingen-app op je smartphone;
    Scrol naar beneden en kies ‘Over de telefoon’ of een soortgelijke sectie;
    Bij het onderdeel ‘Android-versie’ of ‘Software-info’ zie je welke software op je toestel is geïnstalleerd is

    Bron: https://www.androidplanet.nl/tips/welke-android-versie-smartphone/
     
     
  10. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Tel. Nr per ongeluk geblokkeerd   
    Nee, met de versie van Android bedoel ik wat anders. Is het Android 12 of heb jij een nieuwere versie: 13 of 14?
  11. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Tel. Nr per ongeluk geblokkeerd   
    Dan lijkt het me beter dat iemand jou helpt die ook een Samsung smartphone gebruikt. 
    Welke versie van Android staat er op jouw Samsung?
  12. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Tel. Nr per ongeluk geblokkeerd   
    Dat zou moeten kunnen, ja.
    Hoe je dat doet, wordt hier uitgelegd: https://support.google.com/phoneapp/answer/6325463?hl=nl
     
    Lees het gedeelte dat staat onder “De blokkering van een nummer opheffen”.
  13. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Telefoon op tablet werkt niet   
    Bellen doe je doorgaans niet met je tablet, maar met je smartphone.
    Bellen met een tablet kan wel, als je daar zelf een simkaart in hebt gestopt. Heb je dat gedaan?
    Volgens mij heb jij de Samsung Galaxy Tab S7 FE. Daarvan bestaan verschillende types. Het ene type heeft alleen wifi; het andere ook 5G. Met dat laatste type kun je ook bellen, als je tenminste zelf een simkaart in dat toestel hebt gestopt. En dan heb je ook een abonnement nodig of een prepaid kaart.
    Andere manieren om te bellen met je Samsung tablet vind je hier: https://www.androidtoestel.nl/nieuws/bellen-met-een-samsung-tablet
  14. Vind ik leuk
    bernard ontving reputatiepunten van porrelaar in Foto,s van laptop naar tablet   
    Sorry , zwak momentje 😄
    Maar het is klaar hoor.
    En weer bedankt.
    Het slotje kan er op.
  15. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Foto,s van laptop naar tablet   
    Uit de handleiding die ik je gaf:
     
    Volg de onderstaande ongecompliceerde instructies om met een USB-kabel van oude tablet naar nieuwe tablet over te zetten:
    Stap 1 Sluit de twee tablets met een USB-kabel aan op de computer en sta alle machtigingen voor de apparaten toe om met succes verbinding te maken.
    Stap 2 Geef de tabletbestanden weer op de computer. Selecteer op de brontablet de bestanden die u wilt overzetten. Klik daarna met de rechtermuisknop en kies Kopiëren.
    Stap 3 Zodra ze zijn gekopieerd, gaat u naar de bestemmingstablet. Kies een map waar u ze wilt opslaan en plak de bestanden daar om de overdracht te starten.
    Welke stap snap je hier niet van, Bernard?
  16. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Foto,s van laptop naar tablet   
    Nee, niet gewoon met een kabeltje tussen de twee tablets. Dat moet anders. Je kunt beide tablets tegelijkertijd aansluiten op je laptop, allebei met hun eigen USB-kabel. En dan kun je via de Verkenner  de foto's van de tablet van je vrouw overzetten naar je eigen tablet.
     
    Hier worden een aantal methodes genoemd: https://nl.fonelab.com/resource/transfer-data-from-old-tablet-to-new-tablet.html
    De eerste methode die daar genoemd wordt, is gebruik maken van de app FoneLab HyperTrans. Die is echter niet gratis! Kost circa 50 euro.
    Methode 3 en 4 (in het artikel Deel 3 en Deel 4 genoemd) zijn wel gratis. Lees die even door.
     
    Methode 4 kun je gebruiken als je een SD kaart hebt die in de tablets kan. Heb je geen SD kaart, gebruik dan methode 3.
  17. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Foto,s van laptop naar tablet   
    Ja, dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.
    Stel dat je op je laptop een flink aantal mappen met foto's hebt en dat je de foto's in die mappen allemaal op dezelfde keurige manier genummerd hebt, bijvoorbeeld: foto1.jpg; foto2.jpg; foto3.jpg enzovoort. Dan krijg je het probleem wat jij noemt.
    Als je foto's uit map A naar je tablet gaat kopiëren, is er nog niets aan de hand.
    Maar daarna ga je foto's uit map B naar je tablet kopiëren en dan gebeurt het. Waarom? Omdat je in een en dezelfde map maar 1 bestand met een specifieke naam mag hebben. Je hebt bijvoorbeeld foto1.jpg uit map A gekopieerd van je laptop naar je tablet. Daarna ga je uit map B foto1.jpg kopiëren naar je tablet. En dan krijg je de vraag 'Kopiëren en vervangen?"
    Dat is logisch, want op je tablet had je al een afbeelding staan met de naam foto1.jpg.
     
    Hoe voorkom je dit? Door hele mappen te kopiëren naar je tablet. De naam van de map kun je later altijd wijzigen.
    Of je gaat eerst de naam van de foto's op je laptop wijzigen. Stel dat je in 2022 op vakantie bent geweest naar Ameland, dan hernoem je de foto's die je toen gemaakt hebt, naar Ameland2022.
    Hernoemen van een aantal of van alle foto's in een map kun je zo doen:
     
    Open Windows Verkenner (Windows toets + e) en ga naar de map met de foto's die je wil nummeren. Selecteer de fotobestanden. Houd de Ctrl toets ingedrukt om meerdere foto's te selecteren, of kies Ctrl-A om alles te selecteren. Klik met de rechtermuisknop op de eerste foto, en kies Naam wijzigen. Typ de nieuwe naam in. Enter. Windows zal de foto's automatisch een volgnummer geven. De volgnummers staan tussen haakjes. Nadat je de foto's hernoemd hebt, kun je ze gaan kopiëren naar je tablet. Omdat ze nu allemaal een eigen, goed herkenbare naam hebben, zul je het door jou genoemde probleem niet meer krijgen.
  18. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Linkedin   
    Houd het een paar dagen in de gaten. Heb je daarna nog steeds geen mailtjes van LinkedIn ontvangen, dan kan dit topic worden afgesloten.
  19. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Linkedin   
    Normaal krijg je alleen e-mails van LinkedIn, wanneer jij zelf lid bent van LinkedIn.
    Heb je een of meer van die e-mails bewaard? Zo ja, kijk dan naar het e-mailadres van de afzender. Dat moet eindigen op noreply@linkedin.com.
    Eindigt het e-mailadres van de afzender niet op noreply@linkedin.com, dan is die mail niet afkomstig van LinkedIn.
     
    Je hoeft trouwens geen app van LinkedIn te installeren om LinkedIn te kunnen gebruiken. Dat kan namelijk ook gewoon via de browser.
    Vergelijk het maar met Buienradar. Daarvoor kun je de app van Buienradar gebruiken, maar je kunt Buienradar ook gewoon gebruiken via de browser (Chrome, Edge, Firefox enz.).
     
    Vraag aan je schoondochter of zij jou echt een mail via LinkedIn heeft gestuurd. Je kunt haar daarover opbellen.
  20. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in App van Pc help op tablet   
    Google is de maker van de browser Google Chrome, en Google is ook de eigenaar van android, het besturingssysteem waarop jouw tablet en smartphone draaien. Dus wie kan beter dan Google uitleggen hoe je een bladwijzer/favoriet/bookmark (die drie woorden betekenen hetzelfde) aanmaakt op je tablet of smartphone?
    Hier staat de uitleg die Google daarover geeft: https://support.google.com/chrome/answer/188842?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid
     
     
    Op 17 september heb je hierover ook een topic aangemaakt. Lees dat nog eens door:
     
  21. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in App van Pc help op tablet   
    Er is geen app voor dit forum. Je moet gewoon een browser gebruiken, net zoals je op je laptop doet. En dan ga je naar https://www.pc-helpforum.be
     
    Je kunt dit forum bekijken (en vragen stellen en beantwoorden) op een desktop pc, een laptop, een tablet en een smartphone. Maakt allemaal niet uit. Gaat allemaal op dezelfde manier.
    Op een android tablet heb je altijd Chrome als browser. Misschien staat er als naam niet Chrome bij, maar het is dan de app waarmee je websites kunt bekijken.
     
  22. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan kweezie wabbit in Te vroeg gejuichd   
    @porrelaar Jij ook goed gedaan.
     
    @bernard Mogen we afsluiten of wachten we nog even in geval je toch nog bijkomende vragen of problemen hebt?
     
  23. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Te vroeg gejuichd   
    Graag gedaan, Bernard.
     
    En voor al je inspanningen zal ik je belonen met een stempel van de meester:
     

  24. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Te vroeg gejuichd   
    Ik zie het al... In de eerste afbeelding die jij plaatste zie ik dat jij niet op de knop Start hebt geklikt, maar op de knop Zoeken. Dat is dus niet de bedoeling.
    Dit is de knop Start:

     
    Na een klik op Start zal het startmenu openen. Dat ziet er zo uit:
     

     
    Klik in dat startmenu op Alle apps (zie de rode pijl). Daarna zul je de lijst zien van alle apps (programma's) die op jouw laptop geïnstalleerd zijn.
     
    Denk er wel aan dat je op dat moment alle vensters van geopende programma's moet minimaliseren naar de taalbalk, omdat je bureaubladachtergrond zichtbaar moet zijn om er een snelkoppeling op te kunnen zetten.
    Minimaliseren van een geopend programma doe je door in dat programma te klikken op het pictogram Minimaliseren dat eruitziet als een minteken:
     

     
    Ook het venster van je browser (waarmee je nu deze website aan het bekijken bent) moet je minimaliseren. Dus eerst goed lezen wat ik hierboven geschreven heb en daarna je browser minimaliseren, waarna je een snelkoppeling op het bureaublad gaat zetten.
     
    Ik ben benieuwd of het je nu gaat lukken....
  25. Bedankt
    bernard gaf reputatiepunten aan porrelaar in Te vroeg gejuichd   
    Je hoeft je niet te schamen. Juist omdat je zo zelden een nieuw e-book op de Kobo Reader zet, ben je vergeten wat je daarvoor precies moest doen.
    En als jij nooit iets zou vergeten, dan zou je hier geen hulp hoeven inroepen. Gevolg: de helpers hebben dan niets te doen en vervelen zich kapot... 😉
     
    Hoe je een snelkoppeling naar Calibre op je bureaublad zet, heb ik hierboven uitgelegd. Ik kan het helaas niet duidelijker uitleggen dan ik al deed. Het is een kwestie van slepen en daarna loslaten op je bureaublad, en dan heb je daar een snelkoppeling naar het programma.
     
    Jij plaatst e-books echter direct via de Verkenner naar je Kobo e-reader. Dan zou je het programma Calibre niet eens nodig hebben. Nou ja, dat programma neemt wel wat ruimte in op je harde schijf (SSD), maar het eet geen brood, zou mijn vader zaliger zeggen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.